Ik ga binnenkort verhuizen naar een huis wat onderdeel is van een nieuwbouwproject. Helaas is het project zodanig dicht getimmerd dat er geen opties zijn voor extra loze leidingen en zal mijn allereerste bezoek aan het huis pas zijn nadat ik de sleutels krijg, vandaar dit topic want ik heb een aantal challenges door het gebrek aan loze leidingen:
Mijn vraag is dan ook, als je net een nieuw huis hebt gekocht en tegen de betonnen wanden aan zal kijken, hoe leg je dan deze situatie aan? Ik zit zelf te denken aan het beton frezen en daar dan PVC buis in te leggen om het vervolgens weer te stuccen en daarna te schilderen maar ik vraag me af hoe ik tussen de verdiepingen kan werken (e.g. van meterkast richting 1e verdieping of zelfs helemaal richting zolder?). Hier zijn mijn ideen (in dezelfde volgorde als de challenges):
- Er gaat geen loze leiding richting de zolder, wat de studeerruimte wordt
- Ik wil per verdieping een POE WiFi access point hebben
- Ik wil een POE camera hebben voor de achtertuin
- Ik wil een deurbel met camera, wat hiervoor nodig is ligt aan wat UI binnenkort naar buiten brengt
Mijn vraag is dan ook, als je net een nieuw huis hebt gekocht en tegen de betonnen wanden aan zal kijken, hoe leg je dan deze situatie aan? Ik zit zelf te denken aan het beton frezen en daar dan PVC buis in te leggen om het vervolgens weer te stuccen en daarna te schilderen maar ik vraag me af hoe ik tussen de verdiepingen kan werken (e.g. van meterkast richting 1e verdieping of zelfs helemaal richting zolder?). Hier zijn mijn ideen (in dezelfde volgorde als de challenges):
- 1 verdieping lager in de slaapkamer is wel een loze leiding. Deze kan ik misschien verlengen richting zolder? De vraag is dan hoe?
- Begane grond: ophangen naast de meterkast, klein beetje boren.
1e verdieping: Niets in de buurt. De muur in de hal is ook geen betonnen wand. Meterkast naar boven komt in de badkamer uit. Clueless.
Zolder: Access point ophangen op hetzelfde punt als waarmee punt 1 opgelost wordt. - Ofwel via de kruipruimte een kabel van de meterkast naar achteren leggen. Andere oplossing zal zijn gebruik te maken van de loze leiding die zich op 0.5 meter van de achterwand bevindt. Ik moet dan wel een hoek om en weet niet of de PVC buis dat leuk vindt en of ik dat netjes kan frezen
- Nog even geen oplossing voor, maar volgens mij werkt de deurbel momenteel met een stroomkabel in een PVC buis. Dat zou ik kunnen vervangen door een UTP kabel, maar dat ligt dus aan wat de UI deurbel nodig gaat hebben