Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 13:15
Van het werk heb ik een SIM die ik graag voor data wil gebruiken. Tegelijk wil ik mijn prive telefoonnummer aanhouden. Ik denk dat dit kan door de fysieke werk SIM te gebruiken en mijn persoonlijke nummer op een e-SIM te zetten. Mijn telefoon is de Apple iPhone XR.

Ik heb een aantal vergelijkers doorzocht (bellen.com en de Consumentenbond), maar zij hebben geen informatie over e-SIM.

Welke providers kan ik kiezen om mijn privé nummer naar een e-Sim abonnement over te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Delay op 14-06-2020 11:51 ]

Beste antwoord (via Delay op 14-06-2020 12:08)

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:03
Recent een mail gehad dat Simyo e-sim ondersteuning heeft toegevoegd.

Info over e-sim: https://www.esim.nl/verge...m5Kj83OpjQnRoCcCAQAvD_BwE
Volgens die info onderstuur alleen T-Mobile en Simyo het.

[ Voor 11% gewijzigd door Christiaan676 op 14-06-2020 11:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stilleto
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-06 14:06
Voor zover ik weet is T-mobile de enige E-sim aanbieder in Nederland.

Edit: Apple heeft een lijst gepubliceerd met de E-sim aanbieders per land

[ Voor 49% gewijzigd door stilleto op 14-06-2020 11:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:03
Recent een mail gehad dat Simyo e-sim ondersteuning heeft toegevoegd.

Info over e-sim: https://www.esim.nl/verge...m5Kj83OpjQnRoCcCAQAvD_BwE
Volgens die info onderstuur alleen T-Mobile en Simyo het.

[ Voor 11% gewijzigd door Christiaan676 op 14-06-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 13:15
Bedankt! Vraag me eigenlijk af hoe dat werkt, heeft de mobiel dan dubbel zoveel contact met zendmasten. Welke invloed heeft twee SIMs op de batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAD_Allard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 21:35
Zojuist e-sim geactiveerd op mijn Pixel 3a XL. Zit bij Simyo en is redelijk eenvoudig vanuit de app te regelen. Met één minuut was het veranderd van fysiek naar e-sim. Enig nadeel, je moet wel eerst een fysieke sim hebben om een sms te ontvangen waarmee je de e-sim kan activeren. Dan gaat eigenlijk het idee van e-sim een beetje verloren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

megaleo

Special member

KPN heeft het volgens mij alleen voor zakelijke klanten op dit moment.
https://www.kpn.com/zakel...telefoons-makkelijker.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04:02
CAD_Allard schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:17:
Zojuist e-sim geactiveerd op mijn Pixel 3a XL. Zit bij Simyo en is redelijk eenvoudig vanuit de app te regelen. Met één minuut was het veranderd van fysiek naar e-sim. Enig nadeel, je moet wel eerst een fysieke sim hebben om een sms te ontvangen waarmee je de e-sim kan activeren. Dan gaat eigenlijk het idee van e-sim een beetje verloren natuurlijk.
Dat hoeft niet bij Sim only's van simyo, dan kan je direct een esim bestellen, alleen als je prepaid klant bent dan moet je eerst inderdaad een fysieke kaart bestellen en dan laten omzetten, maar daar komt binnenkort ook verandering in, dan kan je ook gewoon direct een prepaid esim bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD_Allard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 21:35
fl2001 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:25:
[...]

Dat hoeft niet bij Sim only's van simyo, dan kan je direct een esim bestellen, alleen als je prepaid klant bent dan moet je eerst inderdaad een fysieke kaart bestellen en dan laten omzetten, maar daar komt binnenkort ook verandering in, dan kan je ook gewoon direct een prepaid esim bestellen.
Ah, dat wist ik niet. Dat is een mooie ontwikkeling dan! Dan zullen ze met de verificatie wel iets anders hebben geregeld. In dit geval (sim only) kreeg ik een code via de sms toegestuurd dus was de fysieke sim wel vereist. Ik ben dan wel benieuwd hoe ze dit aanpakken als je een nieuw abbo neemt. Enig idee toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

megaleo

Special member

Ter aanvulling; nieuwtje van de dag! :)

nieuws: Vodafone stelt abonnementen met e-sim beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
fl2001 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:25:
[...]

Geen idee sinds wanneer dit kan, maar vanmiddag een esim prepaid besteld bij Simyo en dat werkt nu meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04:02
SuidAkrA schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:56:
[...]

Geen idee sinds wanneer dit kan, maar vanmiddag een esim prepaid besteld bij Simyo en dat werkt nu meteen.
Dat klopt! Dat kan volgens mij pas sinds enkele dagen, toen had ik het in iedergeval opgemerkt. Wel mooi in iedergeval. Momenteel enigste prepaid provider waar je een esim kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
fl2001 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Dat klopt! Dat kan volgens mij pas sinds enkele dagen, toen had ik het in iedergeval opgemerkt. Wel mooi in iedergeval. Momenteel enigste prepaid provider waar je een esim kan krijgen!
Ha! toevallig dat ik net keek vandaag dan, wachtte er al even op. Ideaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:31

GforceNL

Out of memory....

Gisteren bij Simyo een esim aangevraagd omdat ik in het buitenland zit en geen WiFi op adres bleek te hebben. Binnen 30 min had ik alles online en kon ik weer vrolijk browsen 😊

<Zinloze tekst hier>

Pagina: 1