Beste manier om grond af te voeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-07 17:30
Hallo, gister is mijn tuin omgespit en voorbereid op de fundering van een hok. alleen is er meer grond overgebleven dan ik had verwacht er is nu als ik het heel ruw uitreken rond de 25m3 grond over.

Nu zit ik een beetje met de logistieke nachtmerrie om dit uit mijn achtertuin te halen.
er is een oprit (momenteel zand) aanwezig van 2.4m breed.

Wat ik tot nu toe kon bedenken.

Een kipper busje huren en dan pendelen (maar deze busjes hebben een erg laag laadvermogen en ik kan niet een klein vrachtautootje vinden zou dan 38 ritten worden)

Kipper Aanhangwagens (ik heb geen BE rijbewijs en denk niet dat er veel autos zijn die zon zware kar nog zouden kunnen/mogen trekken)

Een gewonde laadbak huren en dan eventueel vullen met een kraantje en legen met de hand( zelfde probleem van laadvermogen en erg veel arbeid en tijd kwijt op deze manier)

Aanvragen bij de gemeente of ik het in de droge sloot achter de schutting mag dumpen(zeer kleine kans van slagen)

Is er iemand die toevallig een betere of logischere oplossing weet?

een voorbeeldschets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNTYCJbAX-pxoxMtGiFDCuN6eZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/edbOoqJsDWJcaVMwZGkvjTcc.png?f=fotoalbum_large

(er staat nog een hortentia tussen die ik probeer te redden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c30Mv18W1J7zkGMGt7e_PkTwR1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waacaqx7PQtD1AiQ9yWpdoMf.jpg?f=fotoalbum_large

Steam: Evert

Alle reacties

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:20
Of je probeert het "probleem" bij een ander neer te leggen. :
Gratis af te halen 25m3 grond.
Mag diegene het uit je tuin halen.

[ Voor 16% gewijzigd door DeBaroN op 14-06-2020 10:11 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:47
Je kan een grote container huren om de grond in te gooien. Deze zetten ze dan voor je aan de straat en kun je zelf vol gooien. Met een kruiwagen is dat wel te doen. Al twijfel ik of er een 25kuub variant is. Het ziet er overigens ook niet uit als 25kuub.

De oprit met zand zou ik dan een paar planken op leggen. Anders kom je er niet doorheen met de kruiwagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:20
Afvalcontainer(s) huren en volkruien.
Als je aan de weg ruimte hebt, daar de grond naar toe verplaatsen en een transportbedrijf met auto+kraan de grond weg laten halen.

Maar het ziet er niet uit als 25 m3, lijkt mij veel minder.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 16:01
Inderdaad minder dan 25m3.

Voor een paar honderd euro huur je een 3/6/10m3 grondcontainer incl afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Lijkt mij dat je die hoeveelheid makkelijk in een 12 kuub bak kwijt kan. Dagje kruien met een familielid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Maak voor jezelf in je hoofd even een kubus van 1m x 1m x 1m... Dat is een kuub.. als je een tuin hebt van 50m2 dan zou je dus overal een halve meter hoogteverschil moeten hebben.

Bak en kruiwagen met wat vrienden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:32
President schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:22:
Maak voor jezelf in je hoofd even een kubus van 1m x 1m x 1m... Dat is een kuub.. als je een tuin hebt van 50m2 dan zou je dus overal een halve meter hoogteverschil moeten hebben.

Bak en kruiwagen met wat vrienden
Die klopt niet. Zand in de grond is veel compacter dan uitgegraven los zand en dit losse zand heeft een groter volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
aljooge schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Die klopt niet. Zand in de grond is veel compacter dan uitgegraven los zand en dit losse zand heeft een groter volume.
Dat is waar, dan moet TS maar bedenken hoeveel kubieke meter vormen hij met die hopen zand kan maken :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:27
Waar wil je het heenbrengen? Ik heb zelf net 4 aanhangwagens zand weggebracht naar de milieustraat hier. Daar moet het in een container geschept worden, dus aan zo een kiepbak heb je dan niets.

Opties:
1. Container huren en het er met kruiwagen naar toe rijden.
2. Aanhangwagen en kruiwagen regelen en vaak rijden.
3. Op marktplaats zetten. Duurt misschien wel even voor je het kwijt bent.

Met zoveel grond zou ik voor optie 1 en/of 3 gaan. Optie 2 is mij tegengevallen. Het is echt behoorlijk zwaar om de kruiwagen vol te scheppen, naar aanhanger rijden en legen en vervolgens de hele aanhanger bij de milieustraat weer leeg te scheppen.
President schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Dat is waar, dan moet TS maar bedenken hoeveel kubieke meter vormen hij met die hopen zand kan maken :-P
Dan kan hij ook gewoon de berg opmeten. Hoogte (gemiddeld) x vloeroppervlakte x 1/2 komt denk ik wel aardig in de buurt. Het zal iets meer zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door cryptapix op 14-06-2020 10:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:20
aljooge schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Van vaste grond naar losse grond (geroerd) is een factor 1,2 a 1,3 volgens het Polytechnisch Zakboekje.
Als je het in de container stort en een beetje aanstampt, dan zal een factor 1,1 overblijven.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb mij inderdaad verrekend de bult is zon 2 meter breed en 10 meter lang en zon 1.6m hoog dan zou het al rond de 16m3 zijn.

Ik heb het ook al op marktplaats gezet maar het mooist is als het zo snel mogelijk wegkan dan kan ik ook weer verder.

Bij ons op de mileustraat kan grond op de grond gestort worden maar een container huren is dan makkelijker en met de kruiwagen volgooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Yucon

*broem*

Gratis op te halen klinkt als een eenvoudige oplossing maar is dat niet. Er is in de praktijk nauwelijks vraag. Dit omdat het vervoer gewoon lastig is en zelfs als het dat niet is dan weegt de moeite niet op tegen de kosten van nieuwe aanvoer.

Dus dan blijft een container over. Pluspunt is dat het erin scheppen minder werk is dan het in eerste instantie lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Evert134 Dit had je vooraf kunnen bedenken, ook werkzaamheden voor dat je schutting gaat zetten.
(ik zie een mooie bosrand waar je evt. een deel kwijt kunt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:37
Hackus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:39:
(ik zie een mooie bosrand waar je evt. een deel kwijt kunt)
Aannemend dat dit gemeentegrond is.. euhm nee?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Evert134 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:38:
Ik heb mij inderdaad verrekend de bult…
Het is toch veel makkelijker berekenen aan de hand van wat je hebt afgegraven? Voor een fundering is dat meestal redelijk rechttoe-rechtaan. Dus l*b*h etc.

Het makkelijkst is een optelsommetje:
Regel een aantal scheppen/minikraantje +
Paar kruigwagens +
Paar mensen die gr aag bier drinken +
Paar kratten goed bier +
BBQ met vlees +
= grond weg en een gezellige bende na de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 16:21
Volgens mij moeten ook particulieren rekening houden met PFAS ?! Dus eerst keuring grond, en daarna misschien af laten voeren.

Met andere woorden : ik denk niet dat je van die grond afkomt op MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 14:26

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb bij het uitgraven van mijn vijver de opdracht op werkspot.nl gezet. Voor 2 vrachtwagens met knijper om de grond weg te knijpen was ik een kleine 400 euro kwijt incl afvoeren.

Dat een idee? Kan er een vrachtwagen in de buurt van de grond komen?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Evert134 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:38:
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb mij inderdaad verrekend de bult is zon 2 meter breed en 10 meter lang en zon 1.6m hoog dan zou het al rond de 16m3 zijn.

Ik heb het ook al op marktplaats gezet maar het mooist is als het zo snel mogelijk wegkan dan kan ik ook weer verder.

Bij ons op de mileustraat kan grond op de grond gestort worden maar een container huren is dan makkelijker en met de kruiwagen volgooien.
Container is waarschijnlijk de snelste manier. Grondcontainers zijn echter wel relatief duur en het kost je wel wat uren (en kracht). Zelf met aanhanger gaan rijden is met zo een berg wel echt heel vermoeiend ;)
Yucon schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:39:
Gratis op te halen klinkt als een eenvoudige oplossing maar is dat niet. Er is in de praktijk nauwelijks vraag. Dit omdat het vervoer gewoon lastig is en zelfs als het dat niet is dan weegt de moeite niet op tegen de kosten van nieuwe aanvoer.

Dus dan blijft een container over. Pluspunt is dat het erin scheppen minder werk is dan het in eerste instantie lijkt.
Klopt. Ik heb vier aanhangers wit zand afgevoerd (bestrating deels vernieuwd en deels verwijderd). Het laten brengen van 1 kuub zwarte grond om de tuin weer op te hogen kostte me enkele tientjes. Echter heeft die grondboer aardig wat meer zwarte grond in mijn tuin gestort dan ik had gevraagd en nu zit ik dus met teveel zwarte grond. Het huren van een aanhangwagen en kruiwagen om dat weer af te voeren kost me de helft van het aanvoeren van de grond. Dus ik kan me zo voorstellen dat een ander het voor die paar tientjes meer liever direct in zijn tuin laat storten dan het zelf bij mij te moeten komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Een schoon grond verklaring heb je alleen nodig bij grotere hoeveelheden .

Grond dumpen op gemeente grond wordt gezien als milieu delict en kan een fikse boete tegen over staan.

Beste optie is een 10 M3 container op de oprit laten plaatsen en die vol kruien of met een graafmachine .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:32
cryptapix schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:53:
[...]

Container is waarschijnlijk de snelste manier. Grondcontainers zijn echter wel relatief duur en het kost je wel wat uren (en kracht). Zelf met aanhanger gaan rijden is met zo een berg wel echt heel vermoeiend ;)

[...]

Klopt. Ik heb vier aanhangers wit zand afgevoerd (bestrating deels vernieuwd en deels verwijderd). Het laten brengen van 1 kuub zwarte grond om de tuin weer op te hogen kostte me enkele tientjes. Echter heeft die grondboer aardig wat meer zwarte grond in mijn tuin gestort dan ik had gevraagd en nu zit ik dus met teveel zwarte grond. Het huren van een aanhangwagen en kruiwagen om dat weer af te voeren kost me de helft van het aanvoeren van de grond. Dus ik kan me zo voorstellen dat een ander het voor die paar tientjes meer liever direct in zijn tuin laat storten dan het zelf bij mij te moeten komen halen.
Ik zou ook liever verse grond willen hebben. Veel teveel risico op zevenblad en die krijg je nooit meer weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:48
Verkijk je niet op de doelloosheid van sommig Marktplaats volk. Ik had stenen gratis af te halen, 2 soorten. Was maar een paar m2. Heb daar 2 mensen voor langs gehad, die karren de hele provincie af om hun oprit compleet te krijgen.

Maargoed, heb zelf 2 kuub grond opgehaald destijds van iemand die een trampoline had ingegraven. Nu was dat een bekende en kreeg ik de grond aangeboden, anders had ik het niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Yucon schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:39:

Wel met de omgeving dat gratis wegbrengen nog wel eens een optie kan zijn.

Mensen met weilanden kunnen best vaak grond gebruiken (indien redelijk schoon). Ik heb zelf paarden en die graven best wel eens een kuil een bij de ingang van een weiland vormt zich altijd een kuil wat bij regen vol staat met water.

Mocht iemand het aanbieden dan zou diegene altijd gratis grond kunnen brengen. Het is inderdaad niet waard om het zelf op te halen, maar is wel een manier om er vanaf te komen. (Geen idee wat het dumpen in de milieustraat kost, dat kun je op die manier omzeilen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 10:50
Ik sluit me aan bij bovenstaande commentaar. Dat lijkt minder dan 25m3.

Eén of twee keer een container huren, en kruien... Zelf vaak genoeg gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
aljooge schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Ik zou ook liever verse grond willen hebben. Veel teveel risico op zevenblad en die krijg je nooit meer weg
Ook dat nog eens ja. Hoewel dat bij mijn grond wel meevalt. Die is namelijk vers. 2 dagen geleden gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:15

EiT

25m3 kruien is geen doen.
Via een kraan over het huis is ook een optie, op die manier heeft de hovenier de laatste 16 kuub van onze achtertuin afgevoerd.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
ik ben even bezig geweest met uitzoeken maar een grondcontainer is wel aardig aan de prijs rond de 500 euro voor een 10m3 container nog 650 voor 15m3.

ik zal het nog op werkspot zetten het zal niet goedkoper zijn maar misschien in combinatie met het aanvoeren van zand dat het dan wel uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:36
Heb je geen boer in de buurt? Die zijn soms blij met grond, mits het schoon is.

Ik heb het destijds ook bij een boer mogen brengen, en die was ook nog even zo aardig om met een grote kraan de aanhanger zo goed als in 1x leeg te scheppen... scheelde een hoop werk *O*
Ging bij mij om 3x een overbeladen tandemasser aanhangers vol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03:41

rickysedai

Whoop whoop

Evert134 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:07:

(...)
Een gewonde laadbak huren en dan eventueel vullen met een kraantje en legen met de hand
(...)
Ach gerrum... en als je eentje huurt die niet gewond is? :P

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Evert134 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:09:
ik ben even bezig geweest met uitzoeken maar een grondcontainer is wel aardig aan de prijs rond de 500 euro voor een 10m3 container nog 650 voor 15m3.

ik zal het nog op werkspot zetten het zal niet goedkoper zijn maar misschien in combinatie met het aanvoeren van zand dat het dan wel uitkomt.
Het is niet zozeer de container die het duur wordt, maar de stortkosten zelf, dus of je nu container huurt zelf vult, of het door iemand anders laat doen, die stortkosten zal je toch moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
aljooge schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:57:
[...]Veel teveel risico op zevenblad en die krijg je nooit meer weg
Niet mee eens. Hier stond destijds een perkje van 2*1 meter vol met zevenblad. Eén jaar lang geregeld met de hark en schoffel er doorheen en alle kleine stukjes uit de grond halen. Nu, een aantal jaren later is het daar nog steeds niet terug gekomen.

Kortom: bij Zevenblad moet je volhouden en alles uit de grond halen wat er uit te halen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:55
Boeren kunnen vaak wel schone zwarte grond gebruiken, laatst ook zo nog heel wat kuubs weg gebracht. Dan heb je ook geen last de nieuwe regelgeving. Als je met 2 a 3 man ben je met een dag een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-07 15:33
Ik heb laatst de trampoline ingegraven en ook twee overbeladen tandemassers naar de boer gebracht. Met twee man (en twee kruiwagens) was dat een halve dag werk. Kruiwagen niet te vol en samen erin tillen. Bij de boer konden we het er zo uitscheppen. Is even wat fysiek werk maar als je een paar mensen hebt is het best te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door hk12nl op 14-06-2020 14:03 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:31

MLLL

Palm Treo 650

Slimmer was geweest om eerst de afvoer van de grond te regelen, nu mag de grond twee keer handmatig verwerken. Anders had je het direct in een kruiwagen kunnen scheppen.

Tip: Hou wel wat grond achter de hand om weer aan te vullen als je fundering oid klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Of je verwerkt de grond nog in een terras in een tuinontwerp. Het zal nog aardig inklinken omdat de boel nu los ligt. Een kuub grond is zomaar 1,6 ton, nat nog veel meer. Dat zijn een boel ritjes.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:21
Een kuub zand weegt zo'n 2000-2200kg.

Legaal de hier aanwezige hoeveelheid afvoeren met een aanhanger betekent dus heel veel ritjes maken.

Met BE rijbewijs en geschikte auto mag je maximaal 3500 kg trekken. Echter weegt een aanhanger die tot 3500kg beladen mag worden al tegen de 1000kg.
En dan heb ik het er nog niet over dat er maar weinig auto's zijn die 3500 mogen trekken. De meeste personenauto's komen niet verder dan 1200-1600kg

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
het was eerst ook de bedoeling om de overige grond te verwerken en eventueel een deel afvoeren maar door de vreemde aanleg van de tuin(er stonden 2 heggen achter op een 1.5m hoge bult grond) en er is een grasveld afgeschraapt. is er behoorlijk wat grond over eigenlijk alles wat nu niet bedekt is met de bult grond komt zand voor de fundering en bestrating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Loonwerker met een midigraver bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:58
Verkijk je niet op hoeveel een 12m2 container kost! Zie hier iedereen zeggen dat het meevalt maar dat gaat naar de 800+ euro!

Huur een zelf ladende rupsdumper voor 100 euro en je bent in 1 dagje klaar.

Ben je echter 900+ verder helaas.

Marktplaats is meestal aanhangertjes werk + de frustratie van mensen die niet komen opdagen. Vaak kun je het nog wel bij boeren kwijt maar dan wordt het een weken project met zo'n hoeveelheid.

Zelf heb ik 4 week terug ruim 10 kuub laten afgraven kosten me 1250 excl BTW incl afvoeren zijn ze 6 uurtjes mee bezig geweest met 2 man.

[ Voor 41% gewijzigd door Jan-man op 14-06-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:56
Misschien is het antwoord al gegeven:
Containerbak én minishovel huren. Shovel kost 105 euro, dat is een verrotte rug niet waard.
Dan kan je het zittend af.
ter info: 1 kuub is ongeveer 13 kruiwagens. 25 kuub is niet grappig om met de hand weg te kruien :N

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAZRYbCWWQaXosiySfsEC9vbPHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MF9ixBbsUHL8o24mU6lR841g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 21:54
Bij het lokale loonbedrijf even vragen in Wolvega(?) Niet bellen, maar rijdt er heen. Dat scheelt veel in het "ja, kan wel factorr". Misschien hebben die wel een containersysteem achter de tractor met afzetcontainer. Zet die voor huis neer, met kruiwagen vol laden en tadaa.

Voor een honderd euro ofzo halen ze die grond wel op. :Y

De minste schade aan alles. De kruiwagens eventueel laden met een 1.000kg babykraan Kubota U10-3 for president *O* en je hebt in een morgen de hele tuin leeg!

[ Voor 14% gewijzigd door Martine op 14-06-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 09:51
Ivow85 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:01:
Een kuub zand weegt zo'n 2000-2200kg.

Legaal de hier aanwezige hoeveelheid afvoeren met een aanhanger betekent dus heel veel ritjes maken.

Met BE rijbewijs en geschikte auto mag je maximaal 3500 kg trekken. Echter weegt een aanhanger die tot 3500kg beladen mag worden al tegen de 1000kg.
En dan heb ik het er nog niet over dat er maar weinig auto's zijn die 3500 mogen trekken. De meeste personenauto's komen niet verder dan 1200-1600kg
Hier een dubbelasser die het mag, met daarvoor een landcruiser. Maar zelfs met die combi laad ik de aanhanger niet vol met grind/grond.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Container en kruien. Volgende keer eerst een container laten plaatsen en dan pas beginnen. Ik reken meestal met factor 1,5. Dus als ik 6 kuub afgraaf, regel ik een 9 kuub container.

Je zou een klein shoveltje kunnen huren. Scheelt een hoop kruien. Dat kon hier helaas niet, want we hebben achter alleen een brandgang.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-06-2020 23:37 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-07 17:30
Ik zou een kuil graven en het daarin gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Yucon

*broem*

Dat is echt de sleutel, als je hem ongeveer half vol doet is het helemaal niets zo'n zwaar werk en als je hem overvol doet gaat het niet eens sneller maar ben je wel aan het eind van de dag kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Hier toevallig pas 16 kuub uitgegraven voor een aanbouw, grond konden we gratis storten bij een boer. Ik had er een minikraantje bij, en 2 kiepkarren. Als de een aan het rijden was dan werd de ander geladen, kwam weinig zweet aan te pas met een kiepkar >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evert134
Nee ik zal vanmiddag even bellen maar als ik het zo zie kan ik gratis grond inleveren bij de milieustraat. Dan zou het wel uitkomen om een kipwagen te huren en dan wat vaker rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
ybos schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:57:
Misschien is het antwoord al gegeven:
Containerbak én minishovel huren. Shovel kost 105 euro, dat is een verrotte rug niet waard.
Dan kan je het zittend af.
ter info: 1 kuub is ongeveer 13 kruiwagens. 25 kuub is niet grappig om met de hand weg te kruien :N

[Afbeelding]
En het is gelijk een boy toy om met groot speelgoed in een zandbak te spelen. :9

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Evert134 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:10:
Nee ik zal vanmiddag even bellen maar als ik het zo zie kan ik gratis grond inleveren bij de milieustraat. Dan zou het wel uitkomen om een kipwagen te huren en dan wat vaker rijden.
Ik kan het me bijna niet voorstellen. Dat zou namelijk wel een hele luxe regeling zijn. Ik mag hier 6x per jaar gratis storten. Per afvalstroom is er een max per keer en voor grond is dat 0,5m3. Totaal kan ik dus 3m3 grond kwijt als ik voor de rest niets stort. Daarna (of het meerdere) kost me € 15,75 per 1/4 m3. Dat tikt lekker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
Goed nieuws ik heb na wat moeite met de gemeente kunnen bellen en zwarte grond met graszoden afvoeren was gratis ik heb nog gevraagd maar er zat volgens hem ook geen limiet aan.

Dus nu is een container huren eigenlijk zonde geld en leun ik meer richting een kiepwagen en kraantje huren. Vooral omdat ik achterhuis moet zijn en met een aanhanger dat zovaak op een dag doen is ook niet geweldig. En dan is er nog een leuke dag van te maken.

Het nadeel van huren is alleen dat de prijzen die genoemd worden altijd wat losjes zijn als je er eenmaal bent moet je nog een verzekering hier en eigen risico daar betalen en kost het weer een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 18:01

Asteroid9

General Failure

En die huurprijzen zijn meestal zonder transport, en dat is al snel 100 euro, per rit....

Dan is die 105 euro al snel 300+, ik keek recent nog naar een hoogwerker bij een bedrijf 5km verderop maar met zulke transportkosten is het echt niet interessant :/

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:58
Zal maar heel goed informeren of dat echt onbeperkt is want ik ken geen enkele gemeente waar je onbeperkt graszoden kan dumpen en zeker niet met zwart zand eraan.

Zoiezo is de snelste en goedkoopste methode met zoveel zand een container bestellen. Wordt bij je afgeleverd zonder meerkosten. En als je een bedrijf zoekt die ook nog eens minikraantjes en dergelijke verhuren kunnen ze die zo meenemen in de bak.

Kwestie van door de zure appel bijten maar het heen weer rijden naar de stort of andere plek wordt een meer dagen project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:13

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Gratis ophalen op MP klinkt goed, praktijk valt tegen Zeker als mensen zelf moeten scheppen en kruien. Ik heb vorige jaar m'n voortuin opgehoogd en ook nagedacht over gratis grond van MP of collega's. Maar dan moet je eerst de aanhanger volscheppen en daarna mag je het ook nog eens lossen. No thanks, ik ben naar een lokale tuincentrum gereden waar ze in één keer een aanhanger volgooien. Daarna met kruiwagen alles uit de aanhanger in de tuin gestort. Dat was mij al meer dan genoeg werk :P

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
Ik heb nog weer geïnformeerd bij de milieustraat zelf en het afvoeren van grond met graszoden valt onder grof tuinafval en is gratis in mijn gemeente (westellingwerf). Container zou inderdaad mooier zijn maar dan zit er erg veel verschil in met een container huren.

Ik heb voor volgende week vrijdag een minikraan en een aanhangwagen gehuurd en een MP adverteitie voor iedereen die grond nodig heeft. En ik probeer zoveel mogelijk af te voeren tegelijkertijd.
Hier de advertentie

dit leek mij de kostenbesparende optie die nog redelijk uit te voeren is als niemand grond komt ophalen dan zal ik alles naar het stort brengen alles wat weggehaald word is mooi meegenomen. Al vraag ik me af of er reacties op de advertentie komen maar we zullen zien.

Pagina: 1