Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samsung Galaxy Tab SM-T525 bricked?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:34
Voor een vriend probeer(de) ik data-recovery te doen op een Galaxy Tab SM-T525 met behulp van EaseUS MobiSaver.

Hiervoor moet het apparaat eerst geroot worden. Dit heb ik geprobeerd via usb vanuit een Windows 10 pc mbv Kingo Android Root zoals hier beschreven staat.

Na een ruime anderhalf uur stond de Kingo software nog steeds op:
downloading requisite dependency files (100%)
zonder dat er ook maar iets leek te gebeuren. Ik heb e.e.a. gegoogled van mensen waar de software bleef hangen op de stap direct hierna ("waiting for device"). Deze hebben na lange tijd de usb kabel losgetrokken en hadden volgens mij nog een werkende tablet. Ik heb hetzelfde gedaan.

Het enige wat ik nu nog zie is:
Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & Try again.
Ik heb FoneLab Broken Android Data Extraction geprobeerd. In deze softare kan ik alleen een SM-T525 kiezen terwijl de tablet een SM-T560 is. De software geeft aan dat je 'download mode' kan activeren door de tablet aan te zetten met volume-up en aanknop tegelijk. Als ik dit probeer gaat de tablet aan, maar ziet het display er nog steeds identiek uit.

Als ik de recovery start dan stopt ie op 68% en krijg ik na een paar minuten de melding:
Recovery is failed, please make sure that your device is able to normally enter the system, if your device still has problems, please contact us.
Ik krijg het apparaat niet uit met power en volume-down button. Het display wordt even zwart en dan komt hetzelfde scherm weer terug (tot de accu leeg is).

Wat kan ik nog doen? :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:52

lSltAlKeR

Time destroys everything!

nielsgeode schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:09:
te doen op een Galaxy Tab SM-T525
nielsgeode schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:09:
terwijl de tablet een SM-T560 is.
Ik bemerk een discrepantie.....

Wat je kan doen eerst melden welk volledige typenummer je nu hebt?

De Nederlandse SM-T525 heeft officieel enkel android 4.4.2 gehad en je gaat met rooting tools voor android 5 aan de slag.....

Je zou kunnen proberen de juiste firmware terug te zetten, maar moet dan wel de volledige productcode weten.... en met odin wordt naar mijn weten eerst alles gewiped in dit proces.....

Dus verwacht ik niet meer, dat je nu, nadat de Galaxy Tab is gesloopt.... je nog een succesvolle data recovery kan doen met software....als het echt waardevol is wat erop staat, ontkom je er niet aan deze naar professionals te sturen waarbij de datachip echt wordt geïsoleerd en een recovery uit het opslaggeheugen op het moederbord van de tablet wordt gedaan in een laboratorium.

[Voor 23% gewijzigd door lSltAlKeR op 22-06-2020 00:05]

Speedtouch freak

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 14:11
Waarom wilde je uberhaupt een data recovery doen? Neem aan dat er dus al iets mis was met de tablet?
Dit kan natuurlijk ook al van invloed zijn op de acties die je probeert uit te voeren.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True