Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een systeem is voor een beetje Fornite te spelen. hoeft niet direct op max settings. de ander is puur voor internetten en online gaming, en dan bedoel ik letterlijk online (in browser gaming)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De systeem samen tussen de 1000 en 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
oude kasten zijn 10 jaar oud. dus nee liever niet.l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
uiteindelijk 2 systemen. liefst met zelfde case zo dat het van buiten het zelfde lijkt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
er zijn niet bepaalde wensen aan. mooiste zou zijn dat ik nog wat over hou om 2 schermen er bij te kopen. in het ergste geval is het budget dan op te rekken naar 2000.
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?
Het idee van de persoon zelf is naar de mediamarkt gaan en gewoon 2 kasten kopen, ik zelf heb het idee dat je beter deze zelf kan bouwen en dan meer voor je geld krijgt. maar wat is slimmer in dit geval zelf bouw of gewoon kant en klaar
Mijn zwager heeft mij gevraagd 2 nieuwe pc's te kopen voor bij hem thuis voor zijn kinderen.
de jongste 16 wil af en toe nog wel een beetje fortnite spelen en the sims maar dat is ook het max wat er gespeeld wordt. maar aangezien het oude systeem 10 jaar oud is wil dit niet echt lekker.
1 systeem gebruiken ze om voornamelijk op internet te zitten en spelletjes online te spelen via de browser. en de ander wil er een nu dus ook graag fornite op kunnen spelen.
Het hoeft dus geen extreem zwaar systeem te zijn en ik zie ze de komende jaren nog niet meer gamen. lijkt een tijdelijk iets. ook andere zware dingen gaan ze er ook niet op doen.
Dus main zaak is dus internet en het systeem moet dus dan ook een beetje snel zijn. (internet zit al goed)
Liefst gebruik ik dan ook de zelfde m2 als wat ik zelf nu in mijn laatste build heb zitten aangezien deze lekker werkt.
Ik heb nu inmiddels al 3 setjes gemaakt met een opzetje, waarvan 1 zonder videokaart. maar ik vraag mij steeds sterk af of ik dit wel zo zwaar nodig heb. mooiste is dat ze over 5 jaar nog steeds het idee hebben een snelle pc te hebben als ze enkel op internet zitten
Hier komen mijn setjes, wat gestolen wat gekopieerd, maar wat nu de beste keuze is? en wie weet zit ik wel helemaal fout.
Set 1:
Set 2 :
Set 3 (groot deel Best Buy Guide)
Set 4 zonder GPU:
Ik heb dus al even zitten zoeken, maar kom niet veel verder.
Zit wel steeds onder de 700 met set dus zou 1400 max kwijt zijn voor 2 sets.
Maar wat zeggen jullie? beter een pre build? of zelf bouwen en een voor minimaal gaan met een goed moederbord met interne kaart geen gpu en een snel m.2 kaartje met daarnaast een pc met een gemiddelde inhoud? hopelijk weten jullie raad .
Een systeem is voor een beetje Fornite te spelen. hoeft niet direct op max settings. de ander is puur voor internetten en online gaming, en dan bedoel ik letterlijk online (in browser gaming)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De systeem samen tussen de 1000 en 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
oude kasten zijn 10 jaar oud. dus nee liever niet.l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
uiteindelijk 2 systemen. liefst met zelfde case zo dat het van buiten het zelfde lijkt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
er zijn niet bepaalde wensen aan. mooiste zou zijn dat ik nog wat over hou om 2 schermen er bij te kopen. in het ergste geval is het budget dan op te rekken naar 2000.
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?
Het idee van de persoon zelf is naar de mediamarkt gaan en gewoon 2 kasten kopen, ik zelf heb het idee dat je beter deze zelf kan bouwen en dan meer voor je geld krijgt. maar wat is slimmer in dit geval zelf bouw of gewoon kant en klaar
Mijn zwager heeft mij gevraagd 2 nieuwe pc's te kopen voor bij hem thuis voor zijn kinderen.
de jongste 16 wil af en toe nog wel een beetje fortnite spelen en the sims maar dat is ook het max wat er gespeeld wordt. maar aangezien het oude systeem 10 jaar oud is wil dit niet echt lekker.
1 systeem gebruiken ze om voornamelijk op internet te zitten en spelletjes online te spelen via de browser. en de ander wil er een nu dus ook graag fornite op kunnen spelen.
Het hoeft dus geen extreem zwaar systeem te zijn en ik zie ze de komende jaren nog niet meer gamen. lijkt een tijdelijk iets. ook andere zware dingen gaan ze er ook niet op doen.
Dus main zaak is dus internet en het systeem moet dus dan ook een beetje snel zijn. (internet zit al goed)
Liefst gebruik ik dan ook de zelfde m2 als wat ik zelf nu in mijn laatste build heb zitten aangezien deze lekker werkt.
Ik heb nu inmiddels al 3 setjes gemaakt met een opzetje, waarvan 1 zonder videokaart. maar ik vraag mij steeds sterk af of ik dit wel zo zwaar nodig heb. mooiste is dat ze over 5 jaar nog steeds het idee hebben een snelle pc te hebben als ze enkel op internet zitten
Hier komen mijn setjes, wat gestolen wat gekopieerd, maar wat nu de beste keuze is? en wie weet zit ik wel helemaal fout.
Set 1:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 128,90 | € 128,90 |
| 1 | Moederborden | Asus TUF B450M-Plus Gaming | € 87,29 | € 87,29 |
| 1 | Videokaarten | XFX RX 570 RS XXX Edition 8GB | € 152,42 | € 152,42 |
| 1 | Behuizingen | Aerocool Streak | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Geheugen intern | Patriot Memory Viper 4 PV416G320C6K | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Voedingen | EVGA 500W | € 43,28 | € 43,28 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 114,85 | € 114,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 633,64 | ||
Set 2 :
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3300X Boxed | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450M DS3H | € 69,55 | € 69,55 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5600 XT GAMING OC 6G | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P300 Zwart | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 64,57 | € 64,57 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 68,55 | € 68,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 796,56 | ||
Set 3 (groot deel Best Buy Guide)
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV R4.0 | € 61,98 | € 61,98 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC | € 275,05 | € 275,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Ventilatoren | Cooler Master Silencio FP 120MM - PWM | € 18,15 | € 18,15 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 64,57 | € 64,57 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 49,- | € 49,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 799,60 | ||
Set 4 zonder GPU:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 601 (Zwart/Zilver) | € 112,05 | € 112,05 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 76,90 | € 76,90 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 67,55 | € 67,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 657,35 | ||
Ik heb dus al even zitten zoeken, maar kom niet veel verder.
Zit wel steeds onder de 700 met set dus zou 1400 max kwijt zijn voor 2 sets.
Maar wat zeggen jullie? beter een pre build? of zelf bouwen en een voor minimaal gaan met een goed moederbord met interne kaart geen gpu en een snel m.2 kaartje met daarnaast een pc met een gemiddelde inhoud? hopelijk weten jullie raad .