Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-02-2021
Mijn vraag

Ik ben van plan om de corsair vengeance rgb pro (2x8 sticks) te kopen. Ik heb als cpu cooler de stock amd wraith spire cooler. Blokeren deze ram sticks mijn cpu cooler? Want deze ram sticks zijn best wel dik.

-Joost

Beste antwoord (via Joostvdv07 op 14-06-2020 15:05)

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Joostvdv07 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:27:
Mijn vraag

Ik ben van plan om de corsair vengeance rgb pro (2x8 sticks) te kopen. Ik heb als cpu cooler de stock amd wraith spire cooler. Blokeren deze ram sticks mijn cpu cooler? Want deze ram sticks zijn best wel dik.

-Joost
Ligt aan de layout van het bord voornamelijk, hoe dicht zitten de dimmslots bij de CPU socket in de buurt.
Nu zal dit bij de meeste gangbare borden geen probleem zijn, heb nu al paar PC's gebouwt met dat geheugen, en tot nu toe nooit echt een issue gehad met Corsair Vengeance ivm plaatsing Wraith Spire stock CPU coolers, wel met 3rd party aftermarket koelers met extreme afmetingen.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Joostvdv07 vraag aan verkoper of er wel een AMD sticker op de doos staat, anders oa Crucial of G-Skill kopen ipv CA

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Joostvdv07 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:27:
Mijn vraag

-Joost
Ligt aan de layout van het bord voornamelijk, hoe dicht zitten de dimmslots bij de CPU socket in de buurt.
Nu zal dit bij de meeste gangbare borden geen probleem zijn, heb nu al paar PC's gebouwt met dat geheugen, en tot nu toe nooit echt een issue gehad met Corsair Vengeance ivm plaatsing Wraith Spire stock CPU coolers, wel met 3rd party aftermarket koelers met extreme afmetingen.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:38
Die dikte zal wel los lopen anders passen er niet 2 of 4 naast elkaar op borden met 2 of 4 sloten. De modules zijn niet dikker dan het geheugenslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Uszka schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:41:
Die dikte zal wel los lopen anders passen er niet 2 of 4 naast elkaar op borden met 2 of 4 sloten. De modules zijn niet dikker dan het geheugenslot.
Hij doelt uiteraard op de hoogte...

Als ik de koeler zo bekijk steekt hij amper uit, in tegenstelling tot de grote stille koelers met fans er nog weer tegenaan. Die blokkeren dan vaak 1 of 2 ram slots (al is daar vaak wel omheen te werken door eerst het ram er in te doen)

Maar dit stock formaat lijkt geen probleem. Welk moederbord heb je? Bij het ene moederbord zit het ram ook weer anders dan de andere.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
MsG schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:45:
[...]

Hij doelt uiteraard op de hoogte...
Dan moet ie hoogte zeggen. Hoogte is wat anders dan dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07
@MsG Ik heb als moederbord: B450M a pro max van msi Kleinere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07
Bedankt voor alle reacties. Ik heb nog 1 andere vraag. Ik heb als moederbord de msi b450m a pro max (kleinere versie). Ik ben van plan om een gtx 1660 super msi gaming x te halen. Maar ik heb gezien dat deze gpu best wel groot is. Past deze gpu op mijn moederbord en blokeert het geen kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Joostvdv07 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:10:
Bedankt voor alle reacties. Ik heb nog 1 andere vraag. Ik heb als moederbord de msi b450m a pro max (kleinere versie). Ik ben van plan om een gtx 1660 super msi gaming x te halen. Maar ik heb gezien dat deze gpu best wel groot is. Past deze gpu op mijn moederbord en blokeert het geen kabels?
Moederbord zal het probleem niet zijn. De limitaties van een videokaart liggen doorgaans bij de behuizing en voeding.
Pagina: 1