Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lage waterdruk - dubbele sproeier

Pagina: 1
Acties:

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13:25
Ik heb mijn tuin afgelopen week aangelegd en een mooie Gardena Os140 zwenksproeier in het midden van de tuin geplaatst. Deze aangesloten op een magneetventiel, waardoor ik hem met Homey kan bedienen. So far so good.

Nu blijkt dat de waterdruk niet afdoende is om de gehele tuin te sproeien. Mijn eerste ingeving was om een tweede sproeier te plaatsen met een t-stuk, zodat beide sproeiers evenveel druk krijgen. Maar dan krijgen beide sproeiers maar de helft van de waterdruk waardoor ik alsnog niet de hele tuin kan sproeien.

Na er een nachtje over te hebben geslapen, schoot het volgende mij te binnen: een extra sproeier plaatsen, maar apart van elkaar aan zetten. Dus eerste de ene een half uur aan, dan de andere een half uur. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Is er iets van een klep die automatisch wisselt na een bepaalde tijd? Een extra 25mm buis plaatsen bij de kraan en magneetventiel is geen mogelijkheid, deze ligt onder het straatwerk van de woning naar de tuin.

• martijn v o
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 15:49
Welk magneetventiel heb je? misschien dat deze doorlaat niet goed is (te klein) waardoor er druk verlies is,
Ik zou eerst proberen meer druk te krijgen zodat je niet voor een tweede spoeier hoeft te kijken.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:37
Gewoon nog een magneetventiel of een driewegklep aan je homey knopen?

Iets analoogs is lastig denk ik, bestaat wel, maar dat is meer een aftelklok met ventiel.

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13:25
martijn v o schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:56:
Welk magneetventiel heb je? misschien dat deze doorlaat niet goed is (te klein) waardoor er druk verlies is,
Ik zou eerst proberen meer druk te krijgen zodat je niet voor een tweede spoeier hoeft te kijken.
Magneetventiel is deze: https://magneetventielsho...essing-0p5-16bar-fkm.html

Bewust gekozen voor dezelfde doorlaat (13mm) als de leiding. Heb het overigens al eens getest zonder magneetventiel, maar dat maakte bijna geen verschil.
jeroen3 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:59:
Gewoon nog een magneetventiel of een driewegklep aan je homey knopen?

Iets analoogs is lastig denk ik, bestaat wel, maar dat is meer een aftelklok met ventiel.
Heb je daar voorbeelden van? Het lijkt me dat wat ik zoek wel bestaat (en het liefst automatisch) maar het ontbreekt mij aan resultaten.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:37
code:
1
2
kogelafsluiter ─> T stuk -> magneetventiel 1 -> sproeier A
                         └> magneetventiel 2 -> sproeier B

[Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 13-06-2020 22:36]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True