devolo magic 2 lan 1-1- en devolo magic 2 wifi next adapset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco van hal
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-06-2020
Mijn vraag
Ik heb een set devolo magic 2 lan 1-1 en bijbehorend 2x magic wifi next adapter set. Aangesloten op mijn router en werkt prima. Nu heb ik nog 2 oude dlan 1200+ adapters. Weet iemand of en zo ja hoe ik deze kan aansluiten op mijn netwerk. De aangesloten dlan 1200+ adapters geven geen netwerk. Ik zie ze wel met devolo cockpit maar geen idee hoe ik ze gekoppeld krijg

Relevante software en hardware die ik gebruik
desktop windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
van alles. Mijn netwerk ziet de dlan 1200+ niet en geeft aan dat er geen ip adres gevonden kan worden. Zag op youtbe dat de 2 systemen naast elkaar kunnen werken op mijn netwerk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:04

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
je moet die even erbij pairen in de software (tabblaadje powerline)

het zou wel kunnen dat je nieuwe magic's de nieuwere G.Hn techniek gebruiken , en dus niet compatibel met de AV1200's die op HomePlugAV2 werken

[ Voor 52% gewijzigd door ijske op 14-06-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco van hal
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-06-2020
Ik zal morgen dan maar de klantenservice van devolo bellen. Moet wel kunnen namelijk. Moeten naast elkaar kunnen werken de 2 systemen. Beetje prijzig om de dlan 1200+ te vervangen door devolo magic 2 adapters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Volgens mij moest je op die 1200+ mini. Aal een bepaalde firmware hebben zodat ze ook met de nieuwere samenwerkten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:40
DLAN1200 maakt gebruik van de Powerline AV standaard, deze zijn niet compatible met G.Hn standaard.
Wel kun je de Devolo 1200 blijven gebruiken als een 2e set powerlines

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ijske schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:42:
[..]

het zou wel kunnen dat je nieuwe magic's de nieuwere G.Hn techniek gebruiken , en dus niet compatibel met de AV1200's die op HomePlugAV2 werken
Nieuwer is G.hn niet, maar het is inderdaad een concurrerende, incompatibele standaard. Geen reden om Devolo te bellen, je hebt gewoon twee sets gekocht die niet met elkaar kunnen praten. Oplossing is om alles met zelfde standaard te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1