Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verband pictogram + tekst -grootte en beeldschermresolutie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tierelier
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 30-05 14:25
Wie kan mij vertellen of er in Windows 10 nu wél of geen verband is tussen pictogram + tekst -grootte en beeldschermresolutie? Ik heb namelijk een artikel gelezen waar beweerd werd dat je beter af bent met een quad HD scherm (dan 4K) als je je pictogrammen en tekst in Windows niet te klein wilt hebben. Echter in de winkel werd mij verteld dat de pictogrammen + tekst altijd ongeveer even groot zijn. En niet afhankelijk van beeldschermresolutie (beeldscherm grootte heeft er tevens invloed op, maar dat terzijde).

Want een beeldscherm moet je bijna wel laten draaien op zijn native resolutie tóch? Zeker als het een hele goede monitor is voor het bewerken van foto's? (10 bit kleurdiepte en 100% adobe RGB).

Wie o wie?
Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien snap ik je vraag verkeerd, maar de grootte van de pictogrammen en systeemtekst kan je gewoon aanpassen in Windows naar jouw voorkeur? Dat kan los van elkaar maar ook met scaling. Dan kan je het zo gek (175%) maken als je wilt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 00:33

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Tierelier
Dus tóch! Ben ik even blij dat je deze link postte :). Het komt erop neer dat je er bij sommige applicaties niet omheen kan dat de scaling de kwaliteit van je beeld gaat verslechteren. De enige manier om daaronderuit te komen zorgt ervoor dat het beeld wel degelijk klein wordt weergegeven.

Zou ik mooi beeld willen in al mijn gebruikte applicaties dan moet ik dat per applicatie gaan afstemmen. Niet erg als je er dan vanaf bent natuurlijk. Maar dat gaat niet betrouwbaar genoeg werken. Dat voel je aankomen als je de bovenstaande youtube uitleg beluisterd.... Best ingewikkeld gedoe. Jammer dat dat nog steeds niet is opgelost
Thanks voor de link!

@br00ky : je hebt gelijk natuurlijk! En dank voor je antwoord. Tegelijkertijd begrijp ik zojuist dat er in de praktijk tóch haken en ogen aan zitten (bij veel mensen). Ik denk dat ik dan wellicht tóch beter af ben met de quad HD vesie van mijn beoogde monitor; dan kan ik in alle applicaties genieten van óók heel scherp beeld, maar zonder kans op scaling problemen... Wat ik wel frustrerend zou vinden als je zo'n perfecte monitor heb staan _/-\o_

[Voor 21% gewijzigd door Tierelier op 13-06-2020 20:22]

• Tierelier
Of tóch niet? Als ik alleen de pictogrammen en systeemtekst aanpas? Ik kan het niet overzien eigenlijk. Kom ik waarschijnlijk pas achter als ik dat ding gekocht heb ;). Het enige wat ik graag wil voorkomen is dat dingen klein worden weergegeven...

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True