Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies slim inrichten smal balkon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chrizzel
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:40
Hallo allemaal!

Recentelijk ben ik verhuisd naar een huur appartement in de stad. Nu staat de zon van ongeveer 12.00 tot 21.30uur heerlijk op de voorkant van het appartement te schijnen. Er is aan de voorkant ook een balkonnetje alleen deze is erg smal en kan wel een opknapbeurtje gebruiken.

Nu wil ik 2 dingen doen om het balkon op te knappen, namelijk:
Punt 1: De betonnen "vloer" verven (lichtgrijs of wit).
Punt 2: Zitgelegenheid maken voor zoveel mensen als mogelijk en indien mogelijk met een rugleuning.

Ik liep hierbij echter tegen een paar dingen aan.
Om met punt 1, het verven te beginnen: Tijdens het schoonmaken van het balkon zag ik dat er barsten/scheuren in het beton zitten.
- Is het aan te raden om dit zo te laten en er meerdere keren overheen te verven? Kan ik dit beter eerst zelf opvullen en zo ja, waarmee?
- Daarnaast vroeg ik me af wat wijsheid is qua gebruik van grondverf, primer, anti-slip laag, etc. Ik zit nu te kijken naar zijdeglans beton coating van de Hornbach zonder grondlaag of toplaag maar weet niet of dit afdoende is. Bij regen wordt het balkon maar een beetje nat vanwege het balkon erboven, tenzij de wind de verkeerde kant op staat.

Wat punt 2, het maken van zitgelegenheid, betreft: Het balkon is erg smal en loopt aan de onderkant smal toe. In de huidige situatie kan ik met maximaal 3 mensen op het balkon zitten, 1 iemand op een bierkrat links, 1 iemand op een bierkrat rechts en iemand op de rand van het balkon of op een krukje in het midden.
- Het liefst zou ik er met meer dan 3 mensen (veilig) willen kunnen zitten maar ik zie niet helemaal hoe dit handig zou kunnen. Heeft iemand hier ideeën/tips voor?
- Ook heb ik tot nu toe nog geen klapstoeltjes o.i.d. kunnen vinden waarbij de poten maximaal 32.5cm uit elkaar staan dus als iemand daar nog tips voor heeft dan is dat ook meer dan welkom.

Alle advies, ideeën en tips zijn welkom :)!

Afmetingen:

Afbeeldingen voor wat context:

Alle reacties

• Grove den
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:37
Is zoiets aan de muur bevestigen geen optie?
https://www.scholten-hulp...oClUEQAvD_BwE#description

Ik zou de vloer niet wit verven, die is dan morgen niet meer wit en krijg je ook nooit meer wit.

• atsan
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-07 22:42
Mooie knipvoeg, zou eerst maar eens na gaan of het een monumentaal pand is voordat je gaat boren of schilderen

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Kan je niet een smal opklapbankje aan de muur hangen, heb je ook geen last van die oplopende randen.

Memento mori

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:45

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou iets proberen te maken dat je in een fijne stoel in de deur kan zitten.

Dat “balkon” is anders nooit breed genoeg om normaal/lekker te kunnen zitten

• brokenp
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Zou je niet een bankje /planken kunnen maken in de uiteinden en daar wat lounge kussens jn gooien? Dan win je wat ruimte en kan mogelijk op plek van je plant een klapstoel (of op een bierkrat)

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:26
Wat betreft de betonvloer. Als je het goed wil doen, zal je alle losse delen weg moeten halen en dan heel goed schoonmaken. De holtes en kieren opvullen met een epoxy betonreparatiemiddel en dan afwerken met een epoxy betoncoating voor buiten.
En anders zou ik het zo laten. Gewoon schilderwerk is er zo weer afgesleten.

Met zoveel mogelijk mensen en dan ook nog 1,5 m uit elkaar? Dan kan je met je gasten beter naar het park gaan.

Idee 1 voor 5-7 personen
Monteer (eventueel afneembaar) 3 of 4 barkrukzetels met een stevige rugleuning boven op de balkonmuur en een voetenstang tegen de binnenkant van de balkonmuur. Maak tegen de buitenmuur links en rechts van de deuropening een planchet om een glas/flesje op te zetten.
Zet een klein rond tafeltje in de deuropening en zet daar binnen 2 of 3 stoelen omheen.
Probleem is alleen dat als de buitenste persoon naar binnen wil, iedereen moet opstappen.

Idee 2 voor 4-5 personen
Er zijn barkrukken verkrijgbaar met 1 poot en ronde voet. Misschien kan je die tussen balkonmuur en woningmuur kwijt. Zet links en rechts van de deuropening elk 1 neer.
Een halfrond tafelblad tegen of op de balkonmuur monteren.
2 of 3 (bar)krukken in de deuropening plaatsen.

Doorgaans zijn barkrukken in hoogte verstelbaar, zodat je binnen en buiten op elkaar af kan stemmen.

edit:

Overigens vraag ik mij af of dit een balkon is, bedoeld voor "het verblijf van personen". De balkonmuur is daarvoor, volgens de regeltjes, te laag.

[Voor 5% gewijzigd door JukeboxBill op 13-06-2020 20:56]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:53
Ik zou er een stel balken inleggen en daarop vlondertegels van 50x50. Ben je van die hele smalle onderkant af, zie je het beton niet meer en kan je smalle klapstoelen neerzetten.

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:25
Als je het zou verven ben je dan niet bang dat het (te) glad gaat worden? Zeker na een regenbui of zo.

[Voor 16% gewijzigd door CrystalViriS op 13-06-2020 21:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:35
Oke je huurt het, het is een appartement waar waarschijnlijk een VvE bij zit. Dus alle opknap werkzaamheden aan de buitenkant zouden daaronder moeten vallen. Helaas heb jij hier in weinig te zeggen, aangezien je huurder bent.

Mocht je toch wat willen doen, overleg met de verhuurder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08:22
Chrizzel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:40:
- Het liefst zou ik er met meer dan 3 mensen (veilig) willen kunnen zitten maar ik zie niet helemaal hoe dit handig zou kunnen. Heeft iemand hier ideeën/tips voor?
alleen hele kleine mensen uitnodigen of lepeltje lepeltje gaan zitten/liggen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
BrZ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:17:
Ik zou er een stel balken inleggen en daarop vlondertegels van 50x50. Ben je van die hele smalle onderkant af, zie je het beton niet meer en kan je smalle klapstoelen neerzetten.
Precies dit.

Al het meerdere is kapitaalvernietiging. Op zo'n balkon ga je echt niet vaak zitten. En zo wel dan met 2 balken en vlonders. Meest relaxed is waarschijnlijk 2 mensen links en rechts van het balkon en de derde in de deuropening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:24
Hedera in bakken die aan buitenkant hangt, naar binnen laten groeien, als er genoeg licht op je muurtje valt. Dan zie je die lelijke bakstenen niet meer.
Meestal mag je hedera gratis snoeien bij je ouders ("dank je wel, eindelijk die rotplant een stukje kleiner") .
Weet: hedera kan je bijna niet teveel snoeien, dus kunt redelijk wat takken snoeien en daar ophangen, groeit in jaartje dicht ;)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True