Vraag

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09
Ik heb een Gigabyte GA-B150M-D3H moederbord in mijn computer die ik in 2016 heb samengesteld. Functioneert prima maar er zit nog een oude, kleine en trage SSD uit 2012 in. Nu wil ik een nieuwe en snellere M.2 SSD plaatsen (1TB). Het MB ondersteunt volgens de specificaties Pcie3.0x4.

Zover ik kan nagaan zouden bijvoorbeeld de Kingston's A2000, KC2000 en KC2500 allemaal moeten werken. Maar kan ik ergens nagaan of de snelheidswinst van een KC2000 of een KC2500 ten opzichte van een A2000 ook met mijn moederbord tot zijn recht komt? Waar zit straks de bottleneck? Anders is het zinloos om daar extra in te investeren.

Beste antwoord (via carlob op 13-06-2020 20:09)

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57
PCIe Gen3 x4 M.2 Connector with up to 32Gb/s Data Transfer (PCIe NVMe & SATA SSD support)

Zelfs een x4 slot wat je zelf al aangaf, gaat prima werken hoor!

[Voor 7% gewijzigd door mach2 op 13-06-2020 17:44]

Hallo

Alle reacties

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Is de vraag met een oud moederbord niet veel meer of het prijsverschil tussen een 2,5" SATA SSD en een M2 NVME SSD nog te rechtvaardigen is als je kunt verwachten dat de NVME-SSD niet optimaal wordt ondersteund door het moederbord?

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 22:41

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De NVME m.2 kan je hergebruiken op je volgende moederbord, bij de SATA m.2 moet je dat maar afwachten.

老厮是麂

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09
Voor Renault:
Dan is dat eigenlijk mijn vraag: mag ik verwachten dat de NVME-SSD niet optimaal wordt ondersteund door het moederbord?

Ik had dezelfde overweging als aawe mwan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57
PCIe Gen3 x4 M.2 Connector with up to 32Gb/s Data Transfer (PCIe NVMe & SATA SSD support)

Zelfs een x4 slot wat je zelf al aangaf, gaat prima werken hoor!

[Voor 7% gewijzigd door mach2 op 13-06-2020 17:44]

Hallo

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee