Mijn zoon is binnenkort jarig en hij wil graag een 144hz/1ms scherm kopen om o.a. Overwatch te spelen. Dit moet hij deels van zijn eigen zuurverdiende centjes betalen dus het budget is beperkt. Hij heeft nu een Philips 278E8QJAB. Op zich een prima scherm maar 27"/1080P heeft niet echt een fijne DPI. Ook gaat ie niet hoger dan 60 hz en heeft geen VESA mount voor een monitor beugel.
Ik zoek een?
Gaming monitor met de volgende specificaties:
• 27" schermdiagonaal
• 1440p resolutie
• 144hz verversing
• 1ms reactietijd
• curved, liefst 1800R
• VESA mount
Wat is je budget?
max 400 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet specifiek
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moet werken met windows op Dell T1700 met i7 4790/16GB + GTX1060/6GB videokaart (pricewatch: EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB)
Een korte zoektocht op pricewatch brengt mij de volgende lijst: https://tweakers.net/moni...BtygLXSfwtlnvcBC5uAv9TSm8
Na wat zoeken kwam ik op een 2e kans monitor bij Coolblue uit: pricewatch: MSI Optix MPG27CQ2 RGB, Zwart (499->345) en dacht ik dat deze wel goed zou zijn. Na het bestellen & aansluiten viel ons op dat er een soort waas op scherm zat en de icoontjes waren niet scherp. Ook spatte de kleuren niet echt van het scherm. Op 1440p bleef overwatch wel op 120Hz zitten dus de videokaart lijkt het gewoon aan te kunnen (was een zorgpunt voor mij). Ik heb wat verschillende DP/HDMI kabels geprobeerd maar zag geen verschil. Pielen aan scherm instellingen (kleurinstellingen etc) leek ook geen verschil te maken. Verder heb ik in windows gekeken naar verschillende videokaart instellingen: resolutie, hz, g-sync aan/uit etc.
Dus ik tast in het duister wat hier aan de hand is.
Ter vergelijking heb ik dezelfde PC aangesloten op deze monitor: pricewatch: Philips Brilliance 272B7QPJEB Zwart. Resultaat: geen waas en icoontjes zaten scherp op het 1440p raster. Ook spatten de kleuren mooi van het scherm, iets wat je duidelijker ziet als je op het raster zit (geen interpolatie). Een paar 4K filmpjes op youtube kijken en je ziet het duidelijk.
Waar zou het nu aan kunnen liggen? Wat vragen aan jullie:
Alvast dank
Ik zoek een?
Gaming monitor met de volgende specificaties:
• 27" schermdiagonaal
• 1440p resolutie
• 144hz verversing
• 1ms reactietijd
• curved, liefst 1800R
• VESA mount
Wat is je budget?
max 400 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet specifiek
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moet werken met windows op Dell T1700 met i7 4790/16GB + GTX1060/6GB videokaart (pricewatch: EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB)
Een korte zoektocht op pricewatch brengt mij de volgende lijst: https://tweakers.net/moni...BtygLXSfwtlnvcBC5uAv9TSm8
Na wat zoeken kwam ik op een 2e kans monitor bij Coolblue uit: pricewatch: MSI Optix MPG27CQ2 RGB, Zwart (499->345) en dacht ik dat deze wel goed zou zijn. Na het bestellen & aansluiten viel ons op dat er een soort waas op scherm zat en de icoontjes waren niet scherp. Ook spatte de kleuren niet echt van het scherm. Op 1440p bleef overwatch wel op 120Hz zitten dus de videokaart lijkt het gewoon aan te kunnen (was een zorgpunt voor mij). Ik heb wat verschillende DP/HDMI kabels geprobeerd maar zag geen verschil. Pielen aan scherm instellingen (kleurinstellingen etc) leek ook geen verschil te maken. Verder heb ik in windows gekeken naar verschillende videokaart instellingen: resolutie, hz, g-sync aan/uit etc.
Dus ik tast in het duister wat hier aan de hand is.
Ter vergelijking heb ik dezelfde PC aangesloten op deze monitor: pricewatch: Philips Brilliance 272B7QPJEB Zwart. Resultaat: geen waas en icoontjes zaten scherp op het 1440p raster. Ook spatten de kleuren mooi van het scherm, iets wat je duidelijker ziet als je op het raster zit (geen interpolatie). Een paar 4K filmpjes op youtube kijken en je ziet het duidelijk.
Waar zou het nu aan kunnen liggen? Wat vragen aan jullie:
- Is de monitor gewoon brak? Wellicht verklaart het waarom het flink goedkoper was
.
- Kan het een slechte matte coating zijn op het scherm?
- Is dit een probleem wat door curved komt?
- Is dit een bijeffect van een VA paneel vs. IPS?
Alvast dank
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !