Hoe kan ik mijn displaynaam in outlook/hotmail veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Hoe kan ik mijn displaynaam in outlook/hotmail veranderen?
...

Ik gebruik office 365
...

Wat ik al geprobeerd heb is om in te loggen in hotmail en update your profile en daar staat gewoon mijn volledige naam in plaats van een displaynaam die ik niet zelf gekozen heb. Zie screenshot.

Wat ik doorkrast heb bevind zich de display naam die ik niet wil hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iS5FgmytItm2mjxA6UR1iwrXfx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZtPxKfYKycc0OGF4GMQN6Hb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Tengri op 13-06-2020 13:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:29
Volgens mij is die gekoppeld aan je ingestelde voor- en achternaam van je microsoft profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:03
https://account.microsoft.com/profile/
Linkje staat er overigens ook gewoon recht onder. "Update Your Profile".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
jopie schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:25:
Volgens mij is die gekoppeld aan je ingestelde voor- en achternaam van je microsoft profiel.
Klopt, als ik update profile klik, dan ga ik ook naar mijn microsoft account. Daar zie ik mijn (foute) displaynaam niet staan maar gewoon mijn volledige naam. Kan het ook niet aanpassen via die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 23:37

De Nelis

en anders maar niet...

Je display name is in dit geval je voor- en achternaam, er is geen aparte display name in te stellen verder.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
De Nelis schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:33:
Je display name is in dit geval je voor- en achternaam, er is geen aparte display name in te stellen verder.
In dit geval zie ik dat de displaynaam MrRight is terwijl dat niet mijn echte naam is. Ik heb die naam ook nooit ingesteld. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Tengri schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:34:
[...]

In dit geval zie ik dat de displaynaam MrRight is terwijl dat niet mijn echte naam is. Ik heb die naam ook nooit ingesteld. :/
Betreft het toevallig een hotmail adres? Zo ja dan is dat in het verleden bij de overgang naar outlook.com gebeurd. Maar je zou wel de naam moeten kunnen wijzigen op: https://account.microsoft.com/profile/edit-name

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
De Nelis schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Betreft het toevallig een hotmail adres? Zo ja dan is dat in het verleden bij de overgang naar outlook.com gebeurd. Maar je zou wel de naam moeten kunnen wijzigen op: https://account.microsoft.com/profile/edit-name
Op de pc staat die nu goed maar op mijn android-telefoon zie ik nog steeds MrRight als ik mijn eigen email in de cc typ bijvoorbeeld. Echt genant als iemand dat ziet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Tengri schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Op de pc staat die nu goed maar op mijn android-telefoon zie ik nog steeds MrRight als ik mijn eigen email in de cc typ bijvoorbeeld. Echt genant als iemand dat ziet. :/
Stuur eens een mailtje naar jezelf vanaf de android telefoon? Het kan zomaar zijn dat daar nu ook is aangepast. Wat hij nu weergeeft is namelijk de historie.

[ Voor 5% gewijzigd door De Nelis op 13-06-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
De Nelis schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Stuur eens een mailtje naar jezelf vanaf de android telefoon? Het kan zomaar zijn dat daar nu ook is aangepast. Wat hij nu weergeeft is namelijk de historie.
Heb ik ook gedaan. Via windows staat die goed. Via android heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Hoe staat het op je toestel in de app ingesteld? Het kan zijn dat het daar apart ingesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De Nelis schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:40:
En een naam als MrRight is volgens jou dan heel logisch om te gebruiken, omdat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

CH4OS schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:25:
[...]
En een naam als MrRight is volgens jou dan heel logisch om te gebruiken, omdat...?
Misschien heeft die naam er bij het maken van het account ingezeten. Tijdens de migratie van hotmail.com naar outlook.com is daar een en ander mogelijk niet goed overgekomen. Ik zeg toch niet dat MS dat gekozen heeft voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De Nelis schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:27:
Misschien heeft die naam er bij het maken van het account ingezeten. Tijdens de migratie van hotmail.com naar outlook.com is daar een en ander mogelijk niet goed overgekomen. Ik zeg toch niet dat MS dat gekozen heeft voor TS.
Zover ik de TS begrijp, ziet hij in zijn Microsoft-account de juiste naam staan, het daar aanpassen gaat dan dus niet helpen. Mogelijk is het een Outlook-instelling dat in de cloud wordt opgeslagen of enkel lokaal. Vandaar de vraag waar in Outlook de TS het kan aanpassen.
Tengri schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:48:
Dat kan een caching danwel contact eigenschap zijn. Welke app gebruik je op Android ervoor?

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

CH4OS schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:29:
[...]
Zover ik de TS begrijp, ziet hij in zijn Microsoft-account de juiste naam staan, het daar aanpassen gaat dan dus niet helpen. Mogelijk is het een Outlook-instelling dat in de cloud wordt opgeslagen of enkel lokaal. Vandaar de vraag waar in Outlook de TS het kan aanpassen.
Nee volgens de TS stond het verkeerd in zijn outlook.com account zoals je ook zien in de TS. Dat is nu aangepast, maar op zijn telefoon staat het inderdaad verkeerd ingesteld in de mail app die gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De Nelis schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:31:
Nee volgens de TS stond het verkeerd in zijn outlook.com account zoals je ook zien in de TS.
Daarin staat duidelijk dat TS Office 365 gebruikt, geen outlook.com dus. :) Dan kan het als desktop applicatie of webbased gebruikt worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

CH4OS schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:32:
[...]
Daarin staat duidelijk dat TS Office 365 gebruikt, geen outlook.com dus. :) Dan kan het als desktop applicatie of webbased gebruikt worden. ;)
Klopt, maar het gaat om een outlook/hotmail account (hotmail is nu outlook.com), daar heeft hij het ondertussen aangepast en staat het nu in outlook (office 365) juist en op zijn telefoon nog niet. Dus er was een aanpassing nodig in zijn online profiel.

Maar goed laten we maar afwachten of het gelukt is op de telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door De Nelis op 13-06-2020 14:45 ]

Pagina: 1