Toon posts:

Hoe soldeer ik deze ledstrips?

Pagina: 1
Acties:

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:48
Eergisteren 4 meter van 144 leds per meter WS2812B gekocht.
Dit om een 55 inch televisie te voorzien van ambilight.
Deze moeten uiteindelijk een lange streng worden van ~80 ~80 ~120 ~120 cm met draden van 5cm er tussen.
Echter zie ik nergens soldeer "pads", van die koperen ovalen of rondjes waar je afknipt en draden op kan solderen. Wel zie je 2 kleine pads voor + & - maar dan geen data output. Ook aan de achterkant van de strip gekeken maar hier ook geen pads. Hoe kan ik deze inkorten en er een lange streng van maken met "pauzes"?

Hier onder een foto van mijn 4 meter strips.

En hier een foto van een strip met de pads die ik bedoel.

[Voor 21% gewijzigd door Torac op 13-06-2020 12:13]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die koperen pads zijn je aansluitingen. Ik neem aan dat de pijl de dataverloop aangeeft due moet de de data aanvoeren op de eerste waat de pijl naar de volgende wijst. De +/- tabs aan de andere kant is denk ik om als extra voedingspunten te gebruiken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Torac
memphis schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:40:
Die koperen pads zijn je aansluitingen. Ik neem aan dat de pijl de dataverloop aangeeft due moet de de data aanvoeren op de eerste waat de pijl naar de volgende wijst. De +/- tabs aan de andere kant is denk ik om als extra voedingspunten te gebruiken.
Voor de duidelijkheid de onderste foto is niet mijn ledstrip maar een van google. Ik snap je bericht ook niet helemaal?

Die koperen pads met + & - zijn om tussen de ledstrip te voeden. Ik wil weten hoe ik mijn ledstrip in kort en soldeer zonder die 3 koperen pads want die missen..

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:01
Heb je een foto van het begin van de strip? (daar waar je de aansluiting oorspronkelijk maakt?)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Waarom heb je geen foto van de achterkant van jou strip dan?

• memphis

memphis

WEBGAMING schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:09:
Zeer goede vraag.

De kniprand op iedere LED suggereerd dat een nieuwe aansluiting mogelijk is, mogelijk met soldeer-vlakjes aan de onderkant.

En anders pak je de datasheet erbij:
https://cdn-shop.adafruit.com/datasheets/WS2812B.pdf
Niet dat ik het verwacht maar kan je ook direct draden aan de pootjes solderen.

• Torac
nachtnet schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:48:
Heb je een foto van het begin van de strip? (daar waar je de aansluiting oorspronkelijk maakt?)
WEBGAMING schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:09:
memphis schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:15:
[...]

Zeer goede vraag.

De kniprand op iedere LED suggereerd dat een nieuwe aansluiting mogelijk is, mogelijk met soldeer-vlakjes aan de onderkant.

En anders pak je de datasheet erbij:
https://cdn-shop.adafruit.com/datasheets/WS2812B.pdf
Niet dat ik het verwacht maar kan je ook direct draden aan de pootjes solderen.
Dat gaat me weer net een stapje te ver.

[Voor 119% gewijzigd door Torac op 13-06-2020 15:20]

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:54
Dat zijn je soldeerpadjes toch gewoon? Op de foto van de onderkant.

Met een beetje geluk kun je zo de isolatie met een hete soldeerbout wegkrassen.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

Felyrion

goodgoan!

Zijn die pads niet op meerdere locaties toegankelijk, onder je lijmlaag?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• memphis

memphis

Die pads zitten op iedere kniplijn en daar dien je de draden aan te solderen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee