Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 10 update 2004 SSD perikelen

Pagina: 1
Acties:

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-06 16:09
Ik dacht dat ik de enigste was maar in de comments sectie van:
toro in 'nieuws: Windows 10-gebruikers melden problemen met printen na veilig...

Op mijn game pc na elke reboot moet ik mijn SSD's telkens optimizen.

Staat iedere keer na reboot:

Needs optimization bij de beiden SSD's onder Optimise and defragment drive.

Voor de update was dat normaal.

Samsung software zegt dat het ook moet gebeuren na elke reboot en start dan vervolgens Optimise and defragment drive op van Windows 10. Op het moment als ik optimise knop indruk daarna lijkt alles goed tot dat ik een reboot doe.

Het lijkt wel of Windows vergeet dat de garbage collector al gedraaid heeft na elke reboot.

Wie heeft dit ook?

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb op een (verse!) Windows-installatie van een paar dagen terug wel al meerdere keren de melding gekregen dat een volume moet worden nagekeken op fouten. Maar misschien ligt dat wel aan het feit dat die partities via een Linux live-CD benaderd werden daarvoor, maar ik heb het nog nooit gezien daarvoor.

Op mijn eigen (net naar 2004 bijgewerkte) systeem krijg ik geen meldingen over optimalisatie, is een 'all SSD' systeem (1x NVMe, 1x S-ATA).

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-04 22:50
In ieder geval defragmentation moet je spaarzaam doen op een SSD daarom zou ik die Samsung Magician software even uitzetten en voorlopig even uitlaten totdat je weet wat er aan de hand is.

En lees even dit
https://www.howtogeek.com...ows-knows-what-its-doing/

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-06 16:09
8mile13 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:54:
In ieder geval defragmentation moet je spaarzaam doen op een SSD daarom zou ik die Samsung Magician software even uitzetten en voorlopig even uitlaten totdat je weet wat er aan de hand is.

En lees even dit
https://www.howtogeek.com...ows-knows-what-its-doing/
Wacht even dat is niet wat ik zei en vroeg.

Een SSD schijf defragmenteer je niet en ik had geen extra lees informatie nodig ;)

Ik doe een waarneming op mijn Windows 10 systeem na de 2004 update die anderen ook hebben gezien dat dat veranderd is na de Windows 10 update.

Mijn vraag is niet naar een oplossing of background info maar of anderen dit ook waarnemen na de 2004 update.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MikeRoG
  • Registratie: september 2014
  • Niet online
Dat is een UI bugje, is al bekend sinds de uitrol in de fast ring (Windows Insiders) met deze build 19041.
Achter de schermen functioneert deze functie naar behoren alleen de UI houd je voor de gek.

https://answers.microsoft...-96fc-a847e0ee9987?auth=1

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• MikeRoG
  • Niet online
Het heeft even geduurd maar Microsoft heeft de "Need optimalization-ui-bug" van SSDs opgelost met KB4571744.

Deze cumulatieve update is optioneel, je dient zelf de installatie in gang te zetten door te navigeren naar: Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Windows Update > Optionele updates weergaven* > Overige Update uitklappen > selecteer de cumulatieve update > Download en installeer.

*Staat er bij jou geen "optionele updates weergave" controleer dan eerst op updates, hierna zou hij dan tevoorschijn moeten komen. Ze hebben ook iets anders mbt SSDs opgelost.
Addresses an issue that causes the Optimize Drives dialog to incorrectly report that previously optimized drives need to be optimized again
Addresses an issue that fails to turn off the host memory buffer (HMB) when you force the shutdown of a device. As a result, solid-state drives (SSDs) do not delete HMB contents

• acale
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15-06 19:23
Het staat 'preview' bij de omschrijving. Betekent dit dat het om een beta update gaat?

• MikeRoG
  • Niet online
acale schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:49:
Het staat 'preview' bij de omschrijving. Betekent dit dat het om een beta update gaat?
Nee, het is wel afgemaakte updates, voor echt beta hebben we Insiders. Het is meer een voorbereiding om te kijken of alles vlekkeloos gaat om gereleased te worden in de B-release.

Microsoft hanteert twee soorten update releases in elke maand, een B en C. B is welbekende Patch Teusday, tweede dinsdag van de maand en C is de non-security update, C wordt meestal de laatste week van de maand aangeboden.

Hier heb je wat meer duidelijkere info: https://techcommunity.mic...icing-cadence/ba-p/222376

• acale
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15-06 19:23
Thanks, interessante info inderdaad
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True