IBM of Maxtor 7200 rpm HD

Pagina: 1
Acties:

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Welke nieuwe HD kan ik het beste kopen? IBM of Maxtor? Belangrijk zijn (natuurlijk) snelheid, warmteontwikkeling en geluidsproductie.

Grtz!

:)

Yo.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 09:34
De IBM komt volgens mij qua snelheid beter uit de tests. Ik heb zelf een IBM, ben er erg tevreden over.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

* ReseTTim heeft 2 IBMetjes :P

ik heb dus 2 IBMetjes 30 en 20Gb en ik ben er zeer tevree over. ze zijn lekkerz snel en je hoort ze haast niet.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 09:34

Verwijderd

DE IBM 60GXP schijven zijn op het moment de allersnelste ide schijven. Ik heb er zelf twee in een raid0 array, en ik vind ze geweldig. Ze zijn stil, snel en koel.

Dus deze raad ik je aan.

Verwijderd

Ik kan helaas niets zeggen over IBM, maar ik heb hier 2 x 30 GB Maxtor plus 60 (7200rpm) en ik haal hele leuke snelheden, (max 57MB/s) volgens datasheet, en ik hoor ze echt niet.

Maxtor +++++

Nooit meer seagate, Western Digital of Quantum.

Van horen zeggen van een goeie maat van me zijn die IBMmetjes ook ERG goed. Dus ik denk dat de keus tussen deze twee grootendeels op de prijs afkomt.

SUCCES ermee

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb in m'n systeem een Maxtor Dmax60+ 60gig erin hangen en erg tevreden. Denk er binnenkort over een tweede te kopen en dan mooi in RAID te hangen :P.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

IBM is sneller en stiller, maar gaat sinds kort ook stuk.
Maxtor, tjah, werkt ook goed..

http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/21

http://www.tweakers.net/nieuws/17923

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

btw bedenk me nog op hardwareinfo.net kan je ook nog het 1 en ander vinden bijv. dit

http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=120&page=10
Harddisks Massatest - Januari 2001
14 IDE en SCSI harddisks getest!
29-1-2001 Pagina 10 Door Koen Crijns (koen@hardwareinfo.net)

Conclusie

Als je naar een snelle IDE-harddisk op zoek bent, rollen er twee aanraders uit deze test: de IBM Deskstar 75GXP en de Western Digital Caviar. De eerste presteert vooral als het gaat om toegangtijden en high-end werk, de tweede vooral op het gebied van normale applicaties en de relatief lage prijs. Personen die op zoek zijn naar zeer veel opslagcapaciteit moeten zeker eens gaan kijken naar de Maxtor DiamondMax 80 harddisk. Niet de snelste harddisk, maar wel maar liefst 80 GB op één schijf en dat met een ongekend lage prijs van net iets meer dan 12 gulden per GB. Als low-budget harddisk kan ik vooral de Western Digital Protégé aanraden. Niet alleen presteert deze harddisk nog zeer goed (stukken beter dan de low-budget harddisk van Seagate in ieder geval!), maar ook de prijs ervan is zeer gunstig. Een 20 GB Protégé kost slechts 379 gulden, maar 80 gulden meer dan een 10 GB Seagate U10

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Het valt me nog moeilijk om te typen, maar na een IBM aanhanger te zijn geweest raad ik nu toch een Maxtor aan... Ik ga der nu zelf ook 1tje kopen en ik probeer m'n IBM dtla-307045 nog ergens te lozen, want omruilen lukt niet omdat DFT nix aangeeft. Maar er zijn wel degelijk problemen mte dat ding (niet willen initialiseren, rare geluiden). En ik stond net op het punt om vanavond een 60GXP te bestellen, maar nu ik dit weer lees op de frontpage heb ik er m'n buik vol van... ik wil gewoon een betrouwbare & stille schijf (ibm is wel stil, maar niet betrouwbaar). Snelheid is ondertussen al een derde optie geworden, want dat kan blijkbaar niet zo goed samen met snelheid.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:26 schreef PsyFlux het volgende:
Het valt me nog moeilijk om te typen, maar na een IBM aanhanger te zijn geweest raad ik nu toch een Maxtor aan...
Volledig mee eens. Ik lees nu toch echt te veel problemen over IBM en nauwelijks/geen over Maxtor. Ik heb ook een 60GXP maar vertrouw 'm voor geen cent. Rare zoemgeluiden (muggegeluid) en af en toe een klik (alsof er een druppel uit een waterkraan valt... zo'n geluid)
Ik ga de volgende keer toch echt wel voor Maxtor!
Je zou toch mogen verwachten dat IBM na de prob's met de 75GXP z'n zaakjes op orde heeft. Niet dus. Ik koop het het noooit meer :r

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Precies hetzelfde dilemma hier :( Tot voor kort tot volle tevredenheid 2x30GB 75GXP IBM in RAID0 draaiend gehad, maar sinds kort maakt ie bij het aanspreken van bepaalde bestanden een knarsend geluid. Ik heb inmiddels besloten om de schijven terug te brengen, en ik had het idee om ze te vervangen door 2x 40GB 60GXP IBM's, maar na het lezen van de frontpage van t.net twijfel ik toch ernstig. Ik verkoop zelf regelmatig schijven, en hoewel dat meestal Maxtors zijn heb ik daar nog nooit problemen mee gehad. Ik zit er dan ook sterk aan te denken om dan toch misschien maar Maxtors aan te schaffen (DiamondMax Plus 60)...

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb sinds zaterdag een maxtor 40Gb 7200rpm, en de geluidsproductie valt erg mee. Zelfs veel minder dan ik gewend was van m'n 9,1 Gb SCSI...... Maakt even weinig lawaai als een oudere maxtor 5400rpm

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb vorige week een schijf gekocht van de nieuwe Maxtor serie :)

Dat ding heeft dus maar 1 platter van 20GB en is daardoor 2x zo dun als mijn IBM, het ziet er echt stoer uit zo'n dun schijfje en hij is superstil en snel :9

Alle proemn in n drek

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

heb een ibm 60gxp en die is nu ook stuk aan het gaan.. maar het is wel een supersnelle schijf. Ik ga deze week ook 2x20gb ibm 60gxp erbij kopen.. voor raid 0 :)
lekker snel...

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:21
zie sig. Ben overgestapt van IBM 307030 naar WD en net zo tevreden. De WD is iets sneller: W98 start 6 seconden sneller op! Net zo stil. Minder warm. Echt een aanrader. Het is dus die uit de PCM-test die hierboven genoemd wordt.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Pagina: 1