Ik wil voor mijn zoon een laptop kado doen voor zijn diploma en zijn verjaardag. Deze laptop gaat alleen gebruikt worden voor zijn studie aan de HBO ICT opleiding te Eindhoven. Ik weet absolute niet wat voor hem het beste systeem is mbt die opleiding, maar mijn lijkt dat een krachtige CPU belangrijker is dan een GPU. Verder denk ik dat het interessant is dat het geheugen uit te bereiden is van bv 8 naar 16Gb in dual channel, als deze maar 8gb heeft. reviews: Laptopgeheugen - Het verschil tussen single- en dualchannel
Schermformaat 14 a 15” en een degelijke constructie. Qwerty toetsenbord.
Tijdens de opendag in 2019 werd er aangegeven dat ik rekening moest houden met ongeveer €700,- en dat er niet echt hoge eisen werden gesteld aan de laptop. Alleen voormij zou het wel mooi zijn als dit zijn gehele studie meeging.
Wat ga je met je laptop doen?
Nodig voor studie aan ICT opleiding van Fontis, geen game computer.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows10 en verder denk ik simulatie software, office, internet, video conference en C achtige talen.
Wat is je budget?
ongeveer 700,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Lijkt mij wel de bedoeling ivm studie en vervoer naar school.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb op basis van de juni laptop best guide en uit de reply's een voorstudie gedaan en dan denk ik dat dit wel een redelijke keuze is.
Met AMD 4500u CPU
pricewatch: Acer Swift 3 SF314-42-R2MP
pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 5 14ARE05 (81X2006QMH)
Intel 1035G1 losjes gebaseerd op Tweakers best buy guide
pricewatch: Lenovo ideapad S340-15IIL (81VW00DUMH)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 14IIL05 (81YH00DQMH) 14” maar 16gb
pricewatch: HP 15-cs3038nb met 16gb RAM
Maar ik weet zeker dat de ICT studenten mij hierin heel goed kunnen adviseren.
Schermformaat 14 a 15” en een degelijke constructie. Qwerty toetsenbord.
Tijdens de opendag in 2019 werd er aangegeven dat ik rekening moest houden met ongeveer €700,- en dat er niet echt hoge eisen werden gesteld aan de laptop. Alleen voormij zou het wel mooi zijn als dit zijn gehele studie meeging.
Wat ga je met je laptop doen?
Nodig voor studie aan ICT opleiding van Fontis, geen game computer.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows10 en verder denk ik simulatie software, office, internet, video conference en C achtige talen.
Wat is je budget?
ongeveer 700,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Lijkt mij wel de bedoeling ivm studie en vervoer naar school.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb op basis van de juni laptop best guide en uit de reply's een voorstudie gedaan en dan denk ik dat dit wel een redelijke keuze is.
Met AMD 4500u CPU
pricewatch: Acer Swift 3 SF314-42-R2MP
pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 5 14ARE05 (81X2006QMH)
Intel 1035G1 losjes gebaseerd op Tweakers best buy guide
pricewatch: Lenovo ideapad S340-15IIL (81VW00DUMH)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 14IIL05 (81YH00DQMH) 14” maar 16gb
pricewatch: HP 15-cs3038nb met 16gb RAM
Maar ik weet zeker dat de ICT studenten mij hierin heel goed kunnen adviseren.
[ Voor 3% gewijzigd door Toine1 op 13-06-2020 11:13 ]