Voegwerk, stenen vervangen / opnieuw impregneren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ons huis is van 1976 ..

ik irriteer me mateloos aan slechte voegwerk gebroken stenen en stenen die alle vormen en maten hebben behalve "vlak" ..

Ik vraag me alleen af hoeveel zou bv 3 vlakken van totaal 40 a 50m2 kosten (ja ik ga werkspot offertes aanvragen) .. en zou ik dan bv opnieuw moeten laten impregneren ?

Mijn vraag aan jullie zou dit waarde aan het huis toevoegen ?

Huizen hier zijn allemaal niet vlak / netjes gemetseld, en heel erg storen valt ook wel mee. Ik vind het echter wel een prettig idee als het gebeurt zou zijn ..

ps ik heb een schoorsteen die afgebroken gaat worden .. nog niet volledig daar komen de stenen voor eventuele vervangening vandaan.

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 14:02

EMP

Krulloos!

Het voegt waarde toe (een netjes huis verkoopt beter/voor meer), maar minder dan dat het je gaat kosten. Buiten verbouwingen die vierkante meters woonoppervlak toevoegen zijn alle verbouwingen duurder dan wat ze opbrengen.

Hoeveel het gaat kosten, geen idee, ik heb dat nooit los laten uitvoeren. Maar als er meer buren zijn die mee willen doen (is het een rijtjeshuis, of een buurt met veel dezelfde soort huizen) dan kun je waarschijnlijk een stuk betere prijs krijgen. Dat is de moeite meestal wel waard.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Wat betreft Werkspot: een vakman heeft méér dan genoeg werk zonder daarvoor op Werkspot te moeten adverteren.

De "vakmannen" die je op Werkspot vindt, zitten daar niet voor niets ;)

(Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Baksteen helemaal verwijderen, dikke laag isolatie toevoegen en nieuwe buitenmuur metselen en je bent klaar voor de gasloze toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ernemmer schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:16:
Baksteen helemaal verwijderen, die laag isolatie toevoegen en nieuwe buitenmuur metselen en je bent klaar voor de gasloze toekomst.
er zit al isolatie tussen .. maar nieuwer zou niet slecht zijn..

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

ImNotnoa schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:01:
Wat betreft Werkspot: een vakman heeft méér dan genoeg werk zonder daarvoor op Werkspot te moeten adverteren.

De "vakmannen" die je op Werkspot vindt, zitten daar niet voor niets ;)

(Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Daar ben ik het totaal niet mee eens; er zitten inderdaad wel wat van die halfbakken figuren tussen maar er zitten ook genoeg vaklieden bij. Je kunt wel stellen dat ze méér dan genoeg werk hebben om niet op werkspot te hoeven adverteren, maar er zijn genoeg vaklieden bij die zich puur op de particuliere markt concentreren; die dus iedere dag 1 of 2 klussen doen bij een particulier thuis. Die hebben ook andere kanalen nodig dan alleen mond op mond reclame. Verder zitten er ook een hoop lui tussen die doordeweeks gewoon voor een baas werken en in de avonduren en weekenden klussen voor zichzelf doen...

* Harrie_ heeft in de afgelopen aantal jaar 6 keer iemand ingeschakeld via werksport, dat is 5 keer uitstekend bevallen...

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie_ op 13-06-2020 08:20 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:49

DjVe

Hatsaflats!

Ik was voor het opnieuw voegen van mijn woning (tussenwoning - 7m breed) €2200 kwijt (€3100 met isoleren) bij een lokale partij. Ik heb ook offertes opgevraagd bij grotere partijen, maar deze waren echt minimaal 30% duurder.

Het ziet er nu stukken netter uit, dus ik verwacht dat het een prima investering is. Het was ook echt nodig. Impregneren heb ik niet gedaan en zie eigenlijk ook niet in waarom. De stenen zelf zien er na 60 jaar nog prima uit.

[ Voor 33% gewijzigd door DjVe op 13-06-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
DjVe schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:22:
Ik was voor het opnieuw voegen van mijn woning (tussenwoning - 7m breed) €2200 kwijt (€3100 met isoleren) bij een lokale partij. Ik heb ook offertes opgevraagd bij grotere partijen, maar deze waren echt minimaal 30% duurder.

Het ziet er nu stukken netter uit, dus ik verwacht dat het een prima investering is. Het was ook echt nodig. Impregneren heb ik niet gedaan en zie eigenlijk ook niet in waarom. De stenen zelf zien er na 60 jaar nog prima uit.
voor die prijs ? hoe hoog (verdiepingen), en voorkant/achterkant aan hoeveel m2 moet ik denken ;)

impregneren is meer tegen vocht erin trekken ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:49

DjVe

Hatsaflats!

2 verdiepingen. Onze woning is breed, maar heeft relatief veel glas, dus komt denk ik Overeen met een normaal huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
DjVe schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:12:
2 verdiepingen. Onze woning is breed, maar heeft relatief veel glas, dus komt denk ik Overeen met een normaal huis.
Mijn huis is ook 7m breed maar dak loopt door aan 1kant op de 1ste verdieping .. dus 3 verdiepingen ..

tja 50 % is glas ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik heb mijn tussenwoning (grotendeels glas) en schuur laten doen. Totaal zo'n 40-50m2. Sandwashing, opnieuw voegen, impregneren voor rond de EUR 2250-2500. Dat was zonder vervangen van bakstenen.

Let op dat bakstenen vervangen relatief duur kan zijn als meerwerk. Regel dat dus goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 02-04 15:36
Ik heb recentelijk ook de gevel van mn huis laten opknappen. Oud voegwerk eruit, stralen, kapotte stenen vervangen, opnieuw voegen, impregneren en wat kleine gaatjes laten opvullen. Was rond de 2000 euro kwijt. Uitgevoerd door een plaatselijk bedrijf, ben er tevreden over. Je huis knapt er echt enorm van op.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Widow schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:23:
Ik heb recentelijk ook de gevel van mn huis laten opknappen. Oud voegwerk eruit, stralen, kapotte stenen vervangen, opnieuw voegen, impregneren en wat kleine gaatjes laten opvullen. Was rond de 2000 euro kwijt. Uitgevoerd door een plaatselijk bedrijf, ben er tevreden over. Je huis knapt er echt enorm van op.
Kan je aangeven hoeveel oppervlakte ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 02-04 15:36
vso schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:42:
[...]

Kan je aangeven hoeveel oppervlakte ?
Ik schat zo rond de 35 vierkante meter. Is geen supergroot huis iig :p

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 14:36
Widow schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:23:
kan je de bedrijfsnaam delen aub
Pagina: 1