Dan kun je toch altijd beter meteen voor 70% gaaan? Kun je die andere tijd beter gebruiken om wat over te werken tegen 100%, dat levert dan namelijk 170% op. Of bedoel je dat je ziekte altijd in moet halen? Dat is wettelijk niet toegestaan.
Heb je klachten en kom je niet? Dan krijg je 70% doorbetaald en je hoeft je dagen niet in te halen.
Het is een werkgever, afhankelijk van de CAO, inderdaad toegestaan om maar 70% te betalen bij ziekte.
Wanneer mensen naar huis gestuurd worden omdat ze te ziek zijn om te (komen) werken, pas dan krijg je 100% betaald en hoef je de uren niet in te halen.

Ik vraag mij wel af hoe dat nu in coronatijd zou moeten werken. Als jij Corona klachten hebt, hoef je niet perse te ziek te zijn om te komen werken, maar het is natuurlijk wel erg onwenselijk dat je naar het werk komt. Het lijkt mij dan voor de werkgever ook erg onverstandig om deze regeling op deze manier uit te voeren, want als er meer mensen ziek worden heeft hij daar ook nog een aansprakelijkheid in.
[
Voor 4% gewijzigd door
Woy op 16-06-2020 08:45
]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”