Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wasmachine aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

• Patrick230
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 12-06 21:00
Mijn vraag:
een groepenkast met een hoofdschakelaar 4 Polig 40A , gekoppeld met 3 aardlekschakelaars IP 40 2 polig 40A 0,003 mA
aardlekschakelaar 1 daarachter een installatie automaat van Haf S251 L16A, kan dit voor een wasmachine?
aardlekschakelaar 2 daarachter Haf Kookgroep 2 x 16A voor keramische plaat 7 kWh ( geschakeld voor 2 fase via
Periflex stopcontact.)
aardlekschakelaar 3 : rest installatie, via 3 installatie automaten van Haf S251 L16A
Nu staat het nog op 1 Fase aansluiting nu nog 25A , word omgezet naar 1x35A.
gaat dit werken of moet alles omgooien?
Met vriendelijke groet,
Patrick230

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:40
Patrick230 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:24:
3 aardlekschakelaars IP 40 2 polig 40A 0,003 mA
aardlekschakelaar 1 daarachter een installatie automaat van Haf S251 L16A, kan dit voor een wasmachine?
Nee, je wasmachine zal vrijwel zeker niet werken achter een 0,003mA aardlekschakelaar, die schakelaar zal hoogstwaarschijnlijk uitschakelen als je de machine gebruikt.

Achter een 0,03A of 30mA exemplaar gaat het wel prima. ;) Ik gok zo dat je een 0 te veel schrijft en wat eenheden door elkaar haalt.

Buiten dat, een automaat met L-karakteristiek is ondertussen wel antiek, die worden al een geruime tijd niet meer gebruikt. Grote kans dat je dan ook het oude type AC aardlekschakelaar hebt zitten, die zijn eigenlijk niet meer geschikt voor gebruik met moderne apparatuur, ze mogen sinds 1997 dan ook niet meer geplaatst worden. Je zou aardlekschakelaars type A moeten gebruiken. Wellicht staat dat zelfs voorgeschreven in de handleiding van de machine, zoals bijvoorbeeld bij die van mij:

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Patrick230 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:24:
geschakeld voor 2 fase via Periflex stopcontact.)
Wat je moet weten is of dat ding 2 fasen nodig heeft van een 3-fasen aansluiting of dat er een 2*16A nodig is van dezelfde fase. Het verschil zit 'm in de verschuiving van de spanning, deze loopt 120 graden uit de pas.

Ow, en zorg er alsjeblieft voor dat bij een kookgroep met perilex ook een dubbel nuldraad wordt aangelegd en niet 1 nuldraad, zoals ik gisteren in een ander topic voorbij zag komen. 8)7

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

Laten we dit maar verplaatsen naar Wonen en Verbouwen

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 08-07 22:26
sypie schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:39:
[...]

Wat je moet weten is of dat ding 2 fasen nodig heeft van een 3-fasen aansluiting of dat er een 2*16A nodig is van dezelfde fase. Het verschil zit 'm in de verschuiving van de spanning, deze loopt 120 graden uit de pas.

Ow, en zorg er alsjeblieft voor dat bij een kookgroep met perilex ook een dubbel nuldraad wordt aangelegd en niet 1 nuldraad, zoals ik gisteren in een ander topic voorbij zag komen. 8)7
Waar was dat?

Enkele nuldraad kan wel, mits 400V tussen de fasen.

• Patrick230
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 12-06 21:00
Ja bedankt ,
het is een 2*16A en er is een dubbele nul. met 5 x 2.5 mm aderige kabel
N1=blauw N2=grijs L1=bruin L2=zwart
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True