Monitor vaag bij hoge refreshrate

Pagina: 1
Acties:

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:30
Mijn beeld begint bij een refreshrate hoger dan 60hz steeds vager te worden. Hoe hoger ik hem instel, hoe vager en blurrier het wordt. En met 60 Hz is natuurlijk niet te werken. Het gebeurt in alle resoluties.

GoldStar Studioworks 76i (=LG)
Asus v7100 Pro/T 32 MB (GF 2 MX400)

Search gebruikt. Weet iemand wat t is, en of het te verhelpen valt?

Peace is not simply the absence of war.

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Da's LG >:)

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Vaag worden gebeurd bij (bijna) alle monitoren als je op de grens van de mogelijkheden gaat zitte. Is wel een beetje product afhankelijk (net als iedere processor uit dezelfde batch niet evenver over is te klokken), dus waarschijnlijk heb je pech.
Ook dure monitoren worden vaag bij zeer hoge refeshrates is mijn ervaring, als iets op z'n grens zit, wordt het allemaal wat minder scherp.

Oplossing: betere monitor.

(Betere videokaart hoef je nog niet zo te merken bij de lage resolutie en refreshrate die je draait. Indien je echt mooi beeld wil, Matrox of ATI)

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:30
Mja, maar hij kan 120 Hz aan. Nou ja, blijkbaar ook niet :). Ik zal wel eens gaan rondshoppen naar een nieuwe, deze was op zich toch al behoorlijk oud of zo...

Peace is not simply the absence of war.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Da's standaard; dat alles wat vager wordt bij een hogere refresh (ook met de beste kaart en scherm). Alleen hóe vaag wordt 't? Zelf draai ik de laagst mogelijke refresh om zo'n scherp mogelijk beeld te houden (van 75Hz op 21/22"krijg ik gelukkig geen hoofdpijn :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.