Toon posts:

Hassio icm DuckDNS langzaam vanuit eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DT87
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:06
Een tijd geleden heb ik geprobeerd Hassio ook buiten mijn netwerk toegankelijk te maken. Hiervoor heb ik de DuckDNS add-on geïnstalleerd, zodat ik ook buiten mijn netwerk via het duck-dns domein toegang krijg tot mijn home assistant configuratie. Dit werkt inmiddels ook, ik kan hassio benaderen buiten mijn netwerk, laadtijd is minimaal.

Als ik echter vanuit mijn eigen netwerk het duckdns domein benader, duurt het ontzettend lang voordat de frontend laadt (soms lukt het zelfs uberhaupt niet). Dit is reproduceerbaar voor meerdere devices (laptop, telefoons etc). Via het lokale ip:poort (raspberry pi) werkt wel gewoon perfect en is er nagenoeg geen laadtijd.

Omdat ik het vermoeden had dat dit een DNS issue was, heb ik inmiddels ook AdGuard Home geïnstalleerd en deze op mijn USG ingesteld als DNS server. Ik heb in Adguard Home een DNS rewrite toegevoegd, zodat alle verzoeken naar mijn duckdns domein worden herschreven naar mijn lokale IP. Het laden van de frontend duurt echter nog steeds ontzettend lang, terwijl dit van buiten mijn netwerk bijna instant is. Als ik via het lokale IP verbind, is het ook bijna instant.

Hebben er meer mensen dit issue? Ik zie op internet dat dit blijkbaar vaker voorkomt, maar een echte oplossing (die voor mij werkt) heb ik nog niet gevonden.

Alle reacties

• DT87
Niemand?

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:32
Kun je geen DNS entry maken binnen AdGuard Home?
Je DuckDNS record naar je intern IP laten wijzen?

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
hairpin nat enablen

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat is je upload speed? En de ping richting je server vanop een extern netwerk?

Android developer & dürüm-liefhebber

• DT87
Dr Pro schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:36:
Kun je geen DNS entry maken binnen AdGuard Home?
Je DuckDNS record naar je intern IP laten wijzen?
Dit heb ik gedaan, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb handmatig een DNS rewrite rule toegevoegd. In de log van AdGuard zie ik ook dat deze regel wordt toegepast, maar het blijft zeer langzaam

• DT87
Mavamaarten schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:36:
Wat is je upload speed? En de ping richting je server vanop een extern netwerk?
Upload speed ligt rond de 30-40 Mpbs normaal gesproken, download 120 Mbps (speedtest.net). Ik kan mijn hassio frontend ook prima bereiken via mijn duckdns domein via 4g, vrijwel geen laadtijd. Als ik op mijn netwerk zit (zowel wired als via wifi getest) is het ineens langzaam. Via het lokale ip 192.168.X.X:Y gaat het wel weer heel snel. Het is dus echt specifiek een probleem als ik het duckdns-domein benader vanuit mijn eigen netwerk.
Hier dacht ik dus ook aan, maar van Ubiquiti begreep ik dat dit standaard al enabled is op de USG. Bovendien zou ik verwachten dat de DNS rewrite het probleem dan ook zou moeten oplossen.

Ik ben inmiddels ook in contact met Ubiquiti support, voorlopig laten ze me echter vooral speedtest en iperf3 testen doen om dit uit te sluiten. Die laten voor nu niets raars zijn, snelheden zijn ok en iperf3 tussen 2 devices op het netwerk laat ook niets raars zien

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21
Vreemd, ik heb HA-Core (geen Hassio) op Docker draaien en op mijn USG een portforward ingesteld, en ik Wat als je naar je publieke IP poort 8123 gaat, is dat wel snel?
Dan weet je bijna zeker of het aan DNS ligt of niet (er vanuit gaan dat je nergens URLs gebruikt in je config).

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Hier dacht ik dus ook aan, maar van Ubiquiti begreep ik dat dit standaard al enabled is op de USG. Bovendien zou ik verwachten dat de DNS rewrite het probleem dan ook zou moeten oplossen.

Ik ben inmiddels ook in contact met Ubiquiti support, voorlopig laten ze me echter vooral speedtest en iperf3 testen doen om dit uit te sluiten. Die laten voor nu niets raars zijn, snelheden zijn ok en iperf3 tussen 2 devices op het netwerk laat ook niets raars zien
Het is eigenlijk makkelijk te testen, als je geen rare firewall regels hebt. Ping je externe ip, op 4g zou dat niet mogen, maar intern wel.

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:07
Ik heb een vergelijkbare config zonder USG en geen problemen met een DNS rewrite door adguard home van het *.duckdns.org-adres naar het lokale IP van de machine.

Adguard staat ingesteld als upstream DNS voor mijn openwrt-router.

code:
1
2
*.yyyyyyyy.duckdns.org 192.168.1.48
xxxxxxx.duckdns.org 192.168.1.49

• DT87
daxy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:35:
Vreemd, ik heb HA-Core (geen Hassio) op Docker draaien en op mijn USG een portforward ingesteld, en ik Wat als je naar je publieke IP poort 8123 gaat, is dat wel snel?
Dan weet je bijna zeker of het aan DNS ligt of niet (er vanuit gaan dat je nergens URLs gebruikt in je config).
Ja, het gaat wel gewoon snel als ik naar 192.168.X.X:8123 ga, dan laadt de frontend bijna instantaan. Daarom vermoedde ik ook dat het aan DNS lag en heb ik de DNS rewrite toegevoegd bij Adguard. Gek genoeg helpt dit niet. Ik ben geen expert op dit gebied maar ik weet zeker dat Adguard wel zijn ding doet, dat is wel duidelijk aan de ontbrekende reclames :) Ik denk dat ik even afwacht tot ik response heb van Ubiquiti support, kijken wat zij er van zeggen. Bedankt in elk geval voor het meedenken!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21
DT87 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Ja, het gaat wel gewoon snel als ik naar 192.168.X.X:8123 ga, dan laadt de frontend bijna instantaan. Daarom vermoedde ik ook dat het aan DNS lag en heb ik de DNS rewrite toegevoegd bij Adguard. Gek genoeg helpt dit niet. Ik ben geen expert op dit gebied maar ik weet zeker dat Adguard wel zijn ding doet, dat is wel duidelijk aan de ontbrekende reclames :) Ik denk dat ik even afwacht tot ik response heb van Ubiquiti support, kijken wat zij er van zeggen. Bedankt in elk geval voor het meedenken!
Ik bedoelde eigenlijk of het snel is als je naar je publieke IP:8123 gaat (niet intern 192.168.x.x).
Welke nameserver staat er ingesteld in Hassio, misschien gaat daar ook nog iets mis. Je kan evt ook logging op je port forward (tijdelijk) aanzetten op de USG, maar ik denk eerlijk gezegd dat je het ergens anders moet zoeken...

Nu ik aan het typen ben... heb je misschien iets van een recursive lookup in Adguard aangezet welke de USG queried voor de hostnames van je 192.168.x.x IP addressen? Als je dat hebt dan zou je weleens een "DNS loop" gecreëerd kunnen hebben. Dan kan je DNSMasq gebruiken op de USG, die werkt dan beter.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• DT87
daxy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:57:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk of het snel is als je naar je publieke IP:8123 gaat (niet intern 192.168.x.x).
Welke nameserver staat er ingesteld in Hassio, misschien gaat daar ook nog iets mis. Je kan evt ook logging op je port forward (tijdelijk) aanzetten op de USG, maar ik denk eerlijk gezegd dat je het ergens anders moet zoeken...

Nu ik aan het typen ben... heb je misschien iets van een recursive lookup in Adguard aangezet welke de USG queried voor de hostnames van je 192.168.x.x IP addressen? Als je dat hebt dan zou je weleens een "DNS loop" gecreëerd kunnen hebben. Dan kan je DNSMasq gebruiken op de USG, die werkt dan beter.
Hm, ik krijg een "Invalid client id or redirect uri" als ik via mijn publieke IP probeer te verbinden, dat is gek. Morgen eens even dieper induiken.

Het lijkt me sterk dat het aan Adguard ligt trouwens, probleem was er al voordat ik Adguard had ingesteld, dit was een poging om het op te lossen ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee