Vreemde eigenaarshistorie occasion?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52
Ik sta op het punt een Renault Talisman te kopen. Helaas staat de auto niet om de hoek, dus ik heb telefonisch een prijs afgesproken met de garage. Deze garage krijgt zeer positieve reviews, vandaar dat ik dit wel aandurf. Ik heb nog even een uitgebreid rapport opgevraagd en ik zie nu dat de auto veel zakelijke eigenaren heeft gehad. Kan iemand die hier verstand van heeft hier misschien wat uithalen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2Sj6uJXjfBqGUQjkvyga5iPyJY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DpkEpgROR2aU8SZ9ljXm2I3j.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 16:31

Releases

Ja maar!

Van dealer naar dealer doorgeschoven van inboedel is het eerste waar ik aan zou denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 197141

1e eigenaar: Leasemaatschappij
3e eigenaar: Zakelijk bezit
8e eigenaar: Particulier.
De rest dealers of handelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Ja precies! En dat gebeurt vaker? Zoveel handelaren tussendoor? Hij is ook wel lang van de markt af geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:17
SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:19:
Ja precies! En dat gebeurt vaker? Zoveel handelaren tussendoor? Hij is ook wel lang van de markt af geweest.
Heel vaak, zeker bij laag budget auto's. Hoeft op zich niet ernstig te zijn en je moet goed opletten bij de auto zelf. Geen goed gevoel -> next.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou eerder vraagtekens hebben bij de korte periode van 'gebruik'. ook 1e lease duur maar kort.
Vaak is het doorschuiven niet voor niets, duid op niet kunnen verkopen...

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 12-06-2020 13:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:43
Hackus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:22:
Ik zou eerder vraagtekens hebben bij de korte periode van 'gebruik'. ook 1e lease duur maar kort.
Misschien een huurauto geweest? Die worden vaak ook maar korte tijd gereden heb ik het idee. Telkens als ik op vakantie een auto had gehuurd was hij praktisch nieuw (<40K op de teller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
Hackus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:22:
Kan toch zijn dat die eerste leaseduur komt doordat het een short-lease was?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Veel doorschuiven bij jonge auto's gebeurd ook vaak bij schade. Economisch total loss, dan hier en daar wat bijverdienen en hij staat weer ergens in een showroom.

De moeite waard om goed te controleren, en anders gewoon een auto met 1 vorige eigenaar nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Releases
  • Laatst online: 03-06 16:31

Releases

Ja maar!

Even VIN nummer opvragen en dan een Renault dealer bellen om te vragen of ze even onderhoudshistorie kunnen inzien. Weet je ook gelijk waar je aan toe bent.

Dealers onderling handelen alles wat los en vast zit, dus zeker veel voorkomend dat ze doorgeschoven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MacorgaZ schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:26:
[...]

Kan toch zijn dat die eerste leaseduur komt doordat het een short-lease was?
Als dat zo is, komt het terug bij LM en gaat weer verder. 7mnd is wel erg kort voor een LM, om een auto van de hand te doen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
Hackus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:28:
[...]

Als dat zo is, komt het terug bij LM en gaat weer verder. 7mnd is wel erg kort voor een LM, om een auto van de hand te doen
Ah ja, ik ken short-lease ook meer van voorloopauto's, had zelf een poolauto van m'n werkgever dus verder niet bekend mee. Dan is 7 maanden wel redelijk kort ja.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Persoonlijk zou ik 'm laten staan met die historie. Teveel vaagheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
Ik zou hem ook laten staan eerlijk gezegd. Mocht je toch interesse hebben, VIN nummer zeker even laten controleren bij Renault zelf. Kan best wel eens nuttige informatie uit naar boven komen.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Bedankt voor de adviezen. Kan de renault dealer niet gewoon het kenteken checken?

Ik denk trouwens dat ik daar niet heel veel aan heb. Als ik de onderhoudshistorie erbij pak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0AEFfkmnANwLg8LWA2P0UU-wpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bC3UC5CGV1rrRclbftIKMvrs.jpg?f=fotoalbum_large

Er staat nu 135.000km op de teller. De auto wordt afgeleverd met een "long life" beurt. Waardoor hij 2 jaar, of 30.000km geen onderhoud nodig zal hebben. Daarnaast met 3 maanden garantie.

[ Voor 89% gewijzigd door SaN op 12-06-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:14:
Bedankt voor de adviezen. Kan de renault dealer niet gewoon het kenteken checken?

Ik denk trouwens dat ik daar niet heel veel aan heb. Als ik de onderhoudshistorie erbij pak.

[Afbeelding]

Er staat nu 135.000km op de teller. De auto wordt afgeleverd met een "long life" beurt. Waardoor hij 2 jaar, of 30.000km geen onderhoud nodig zal hebben. Daarnaast met 3 maanden garantie.
53.500 km in 1 jaar is best veel, maar waarschijnlijk 95% snelwegkilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Of er is tussendoor nog in gereden? Misschien een tijdje door een handelaar gebruikt al eigen auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[Afbeelding]

Dat is onzin natuurlijk. (longlife) Is de distributie vervangen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 16:05
Hackus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:28:
[...]

Het gebeurt geregeld dat auto's voor een halfjaar de verhuur ingaan en daarna de markt op. Vroeger werd het ook gebruikt om verkoopcijfers op te kloppen (Opel bv). Dan ging vervolgens de bups gekentekende auto's de verhuur in en een halfjaar later moest de dealerorganisatie ze verkopen als jonge occasion. Menig auto is al doorverkocht voordat de eerste kilometer erop staat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verschillende eigenaren betekent verschillend mee omgegaan. Dus wil nog meer dan ooit weten hoe het onderhoud is geweest. Dat kan je controleren door het onderhoudsboekje te checken. Is alle onderhoud daarbij op tijd gebeurd. Bel de garages waar het onderhoud is gedaan en controleer of onderhoud daadwerkelijk is gedaan. Verder zou ik graag willen weten welke reparaties gedaan zijn. Zijn er known errors bij dit type en is 't al verholpen bij dit exemplaar. Tot slot zou je willen weten of de auto geen schade in het verleden heeft gehad. Als je dit soort deskresearch hebt gedaan, zou ik eens langsgaan om een rondje te rijden. Is dat ook goed, dan zou ik gaan onderhandelen tot je samen een prijjs hebt afgesproken.

Succes!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Hackus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Er zit een ketting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Waarom laat je niet een aankoopkeuring doen, kost je 100-150 euro en dan weet je toch iets zekerder of het een goede auto is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Er zit een ketting op.
Dat bekent niet dat die levenslang meegaat. tegenwoordig is dat van goedkoper materiaal gemaakt dan vroeger.
100-150dkm kan normaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Hackus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:45:
[...]

Dat bekent niet dat die levenslang meegaat. tegenwoordig is dat van goedkoper materiaal gemaakt dan vroeger.
Dat is alleen bij BMW zo.

Als je het wel goed doet, zoals Toyota, dan is het gewoon levenslang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hackus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:45:
[...]

Afgezien daar van. Een likje olie is geen garantie voor 'geen onderhoud nodig' ;)
Dat is hooguit een indicatie dat je 2 jaar geen olie hoeft te vervangen, mits er niks anders aan de hand is.
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:46:
[...]

Kapot lopende kettingen komen ook bij andere merken voor. VW heeft/had er ook relatief meer last van.

[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 12-06-2020 14:49 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:19

Freakie1NL

Grote Baas

Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:46:
[...]

Precies de reden waarom Toyota's relatief zo enorm goedkoop in de lease zijn. Rest waarde en minimale onverwachtse kosten. :)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
McKaamos schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Afgezien daar van. Een likje olie is geen garantie voor 'geen onderhoud nodig' ;)
Dat is hooguit een indicatie dat je 2 jaar geen olie hoeft te vervangen, mits er niks anders aan de hand is.
Uiteraard. Geen periodiek onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Uiteraard. Geen periodiek onderhoud.
Ook dat. Periodiek onderhoud moet je blijven doen.
Er slijt meer aan een auto dan een beetje olie wisselen. Als je het niet zelf kan/snapt, doe je er goed aan om alsnog periodiek even bij de dealer/garage langs te gaan voor een controle. Ook wel een beetje afhankelijk van hoeveel je rijdt, maar het blijft een dingetje.

Oh, en ga nou geen 'ja maar APK' roepen. Dat is ook maar een moment opname. Er kan in een jaar tijd meer mis gaan dan wat er bij de APK gecheckt wordt. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 12-06-2020 14:51 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Er staat in NL geen andere Talisman te koop waarvan de historie niet zo vaag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 09:29
Hackus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Long Life is alles wat nodig is om weer 30000km vooruit te kunnen.

controle vloeistoffen
vervangen olie
gepland onderhoud wat bij de betreffende km stand hoort.
etc. etc.
Dat kun je in onderhoudsplannen terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Younes schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:35:
Verschillende eigenaren betekent verschillend mee omgegaan. Dus wil nog meer dan ooit weten hoe het onderhoud is geweest. Dat kan je controleren door het onderhoudsboekje te checken. Is alle onderhoud daarbij op tijd gebeurd. Bel de garages waar het onderhoud is gedaan en controleer of onderhoud daadwerkelijk is gedaan. Verder zou ik graag willen weten welke reparaties gedaan zijn. Zijn er known errors bij dit type en is 't al verholpen bij dit exemplaar. Tot slot zou je willen weten of de auto geen schade in het verleden heeft gehad. Als je dit soort deskresearch hebt gedaan, zou ik eens langsgaan om een rondje te rijden. Is dat ook goed, dan zou ik gaan onderhandelen tot je samen een prijjs hebt afgesproken.

Succes!
Je ziet het onderhoudsboekje, daar heb ik niet zo heel veel aan. De garage heb ik zojuist gebeld, die bellen me terug, maar ik denk dat ik daar ook alleen het onderhoud tot 80.000 km te horen krijg, wat dus ook in het boekje staat.

Serieuze schade kom ik niet tegen in de geschiedenis.

Rondje rijden doe ik wel, maar door de garantie had ik er wel vertrouwen in dat er met de auto op dit moment niet zoveel mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Anoniem: 197141 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:51:
Er staat in NL geen andere Talisman te koop waarvan de historie niet zo vaag is?
Een mooie Talisman is snel weg heb ik gemerkt. Zo komen steeds wel voorbij bij Vaartland of Carnext, maar mij leek een gerenommeerde garage incl garantie en beurt betrouwbaarder. Nu kijk ik alleen even op van de gespecificeerde eigenaarshistorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Een mooie Talisman is snel weg heb ik gemerkt. Zo komen steeds wel voorbij bij Vaartland of Carnext, maar mij leek een gerenommeerde garage incl garantie en beurt betrouwbaarder. Nu kijk ik alleen even op van de gespecificeerde eigenaarshistorie.
Dat maakt het dan extra vreemd dat deze zo vaak is doorgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:10:
Ik sta op het punt een Renault Talisman te kopen. Helaas staat de auto niet om de hoek, dus ik heb telefonisch een prijs afgesproken met de garage. Deze garage krijgt zeer positieve reviews, vandaar dat ik dit wel aandurf. Ik heb nog even een uitgebreid rapport opgevraagd en ik zie nu dat de auto veel zakelijke eigenaren heeft gehad. Kan iemand die hier verstand van heeft hier misschien wat uithalen?
[Afbeelding]
Die reeks met bedrijven zal wel een vaag zaakje zijn geweest, de rest is wel te verklaren.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:11

[Afbeelding]

Dus, als ik het goed zie mist er onderhoudshistorie over 50.000 tot 55.000 km? Voor een auto die iedere 30.000 km een beurt moet hebben, lijkt me dat geen goed teken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Luxicon schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Die reeks met bedrijven zal wel een vaag zaakje zijn geweest, de rest is wel te verklaren.
Ik vind het vooral vreemd dat hij zo lang van de markt is geweest. Bijna een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:01:
[...]

Dus, als ik het goed zie mist er onderhoudshistorie over 50.000 tot 55.000 km? Voor een auto die iedere 30.000 km een beurt moet hebben, lijkt me dat geen goed teken.
Mij eerlijk gezegd ook niet. Had dit uiteraard al wel gevraagd aan de garage. Die hebben de vorige eigenaar gebeld. Die zei dat er wel onderhoud gepleegd was, maar dat hij daar geen documentatie van kon vinden. Dat slaat uiteraard nergens op. Toen kwam de garage al snel met het aanbod van de uitgebreide beurt en was ik redelijk tevreden. Maar, eens, zo lang zonder beurt zou niet ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rdfeij schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:52:
[...]

controle vloeistoffen
vervangen olie
gepland onderhoud wat bij de betreffende km stand hoort.
etc. etc.
Dat kun je in onderhoudsplannen terugvinden.
Bij een auto met deze km-stand, is vaker dan per 30dkm vervangen wel aan te raden. daarom stelt het niets voor in de zin wat TS ervan denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:01:
[...]

Ik vind het vooral vreemd dat hij zo lang van de markt is geweest. Bijna een jaar.
Tja, wie koopt er in Nederland nu prive een grote sedan? En zeker de laatste maanden ligt de hele branch op zijn gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10
Wat bij een red flag is, is dat laatste particulier na een jaartje dacht nee toch maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:01:
[...]

Daarmee bedoel je de reeks bedrijven (4 stuks)?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:03:
[...]
Die zei dat er wel onderhoud gepleegd was, maar dat hij daar geen documentatie van kon vinden. Dat slaat uiteraard nergens op.
Red flag # 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:47
rdfeij schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:52:
[...]

30.000km of een jaar... maakt niet uit hoeveel je rijd, motorolie moet je gewoon met regelmaat verversen. Kijk je op de onderhoudskaartjes van welke beetje goede garage dan ook, dan staat er altijd "na zoveel km of wanneer datum X is bereikt. De vloeistoffen in je auto zijn nl. niet eeuwig houdbaar... je banden ook niet, multisnaar niet etc. Dat het niet slijt betekent niet dat de kwaliteit niet afneemt.

Als je dat zo verkoopt aan klanten gaat het nl. mis... mijn moeder zal bijvoorbeeld 5 tot 10 jaar doen over die 30.000km... en als tegen haar wordt gezegd pas na 30.000km volgende beurt dan doet ze dat ook. Gaat niet goedkomen met die auto ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 13:29

Croga

The Unreasonable Man

pennywiser schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:04:
Wat bij een red flag is, is dat laatste particulier na een jaartje dacht nee toch maar niet.
Mwah, valt wel mee.....

Ik heb anderhalf jaar terug een Passat geleased omdat ik veel kilometers maakte. 2 maanden geleden heb ik hem ingeleverd; geen kilometers meer maar wel een dure auto voor de deur is redelijk zinloos.

Wellicht heeft die eigenaar hetzelfde gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
pennywiser schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:04:
Ik ga ervan uit dit dit een respectabel en geloofwaardig bedrijf is. Zij zeggen dat degene die hem heeft ingeruild hem heeft ingeruild voor een bedrijfsbus die hij ging gebruiken voor zijn werk. Ze kennen deze man goed.

Ik snap ook wel dat ik de dealer niet op zijn blauwe ogen hoef te geloven, maar je moet voor dit soort zaken een inschatting maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Croga schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Mwah, valt wel mee.....

Ik heb anderhalf jaar terug een Passat geleased omdat ik veel kilometers maakte. 2 maanden geleden heb ik hem ingeleverd; geen kilometers meer maar wel een dure auto voor de deur is redelijk zinloos.

Wellicht heeft die eigenaar hetzelfde gedacht.
Ja klopt, we doen beide aannames, de vraag is welke van de aannames belangrijkst is als je 10-12k gaat overmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:15:
[...]

Ik ga ervan uit dit dit een respectabel en geloofwaardig bedrijf is. Zij zeggen dat degene die hem heeft ingeruild hem heeft ingeruild voor een bedrijfsbus die hij ging gebruiken voor zijn werk. Ze kennen deze man goed.

Ik snap ook wel dat ik de dealer niet op zijn blauwe ogen hoef te geloven, maar je moet voor dit soort zaken een inschatting maken.
Ik kan alleen maar zeggen, succes daarmee.

Edit: waarom doe je niet eerst even een aankoopkeuring? Als daar moeilijk over gedaan wordt, kan je deze deze rustig skippen.

[ Voor 11% gewijzigd door pennywiser op 12-06-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
pennywiser schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:17:
[...]

Ik kan alleen maar zeggen, succes daarmee.

Edit: waarom doe je niet eerst even een aankoopkeuring? Als daar moeilijk over gedaan wordt, kan je deze deze rustig skippen.
Eens, rustig aan. Aankoopkeuring begint nu wat aantrekkelijker te worden inderdaad. Deze informatie is ook nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:25:
[...]

Eens, rustig aan. Aankoopkeuring begint nu wat aantrekkelijker te worden inderdaad. Deze informatie is ook nieuw voor mij.
Nou, je hoeft niet eens een aankoopkeuring te regelen direct, vraag eerst maar eens of het zou mogen bij de garage en peil de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49
Onderlinge verkoop van voorraad gebeurd ook vaak. misschien is het dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Robthebest schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:29:
Onderlinge verkoop van voorraad gebeurd ook vaak. misschien is het dat
Volgens TS is een mooie Talisman snel weg, dat onderling doorschuiven gebeurt meestal bij incourante modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Volgens TS is een mooie Talisman snel weg, dat onderling doorschuiven gebeurt meestal bij incourante modellen.
Zoals ik al zei, wie koopt er in Nederland nu prive (!) een grote sedan. Dat zijn er gewoon niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Bel ook alsnog de Renault dealer met de vraag wat ze over deze auto wel weten. Je gaf aan dat het geen zin had te bellen, maar je weet niet wat ze allemaal toch weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
De Talisman was bij Renault zowat één van de grootste commerciële mislukkingen van de laatste jaren.
Typisch wordt die auto dan gedumpt aan heel lage prijzen bij verhuurbedrijven die er dan een half jaar mee werken, en nadien met de terugkoopgarantie bij Renault dumpen. En daar is die waarschijnlijk een paar keer doorgeschoven.

Aankoopkeuring is per se geen slecht idee, maar die gaan ook niet echt kunnen controleren of de motor al slijtage vertoont, of de koppeling op zijn laatste gezonde mm's loopt. Wat ze wel vinden is hoe dik remblokjes nog zijn, of er een (zwaar) ongeval mee geweest is en of de ophanging geen speling vertoont.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
pennywiser schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:36:
Bel ook alsnog de Renault dealer met de vraag wat ze over deze auto wel weten. Je gaf aan dat het geen zin had te bellen, maar je weet niet wat ze allemaal toch weten.
Ik heb al gebeld, maar ze hadden even geen tijd. Ze bellen me terug.

De garage gaat volgende week woensdag de remmen aan de voorkant voor mij vervangen, dus ik ga vandaag of morgen even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Tommie12 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:49:
De Talisman was bij Renault zowat één van de grootste commerciële mislukkingen van de laatste jaren.
Typisch wordt die auto dan gedumpt aan heel lage prijzen bij verhuurbedrijven die er dan een half jaar mee werken, en nadien met de terugkoopgarantie bij Renault dumpen. En daar is die waarschijnlijk een paar keer doorgeschoven.

Aankoopkeuring is per se geen slecht idee, maar die gaan ook niet echt kunnen controleren of de motor al slijtage vertoont, of de koppeling op zijn laatste gezonde mm's loopt. Wat ze wel vinden is hoe dik remblokjes nog zijn, of er een (zwaar) ongeval mee geweest is en of de ophanging geen speling vertoont.
Precies. Over de normale zaken is de garage al erg transparant, dus de remmen voor worden al vervangen voor een zeer schappelijke prijs bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Is inderdaad netjes, maar remmen/blokken en de/montage is voor een garage niet meer dan 200 inkoop, hou dat in je achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
pennywiser schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:54:
Is inderdaad netjes, maar remmen/blokken en de/montage is voor een garage niet meer dan 200 inkoop, hou dat in je achterhoofd.
Ja, dit is voor minder inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
pennywiser schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:54:
Een set remblokjes zal eerder 40€ (inkoop) zijn en een half uurtje werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Tommie12 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Een set remblokjes zal eerder 40€ (inkoop) zijn en een half uurtje werk....
En de schijven, en het werk kosten niets?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 23:11
SaN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:56:
[...]

Ja, dit is voor minder inderdaad.
Al doen ze het gratis, wat ze niet doen als ik je reactie lees, dan kost ze dit max 200 euro. Op de verkoopprijs van 10-15k geen enkel issue natuurlijk.Volgens mij word je erin getuimd en ben je te naief/goedgelovig om het in te zien. 80% hier zegt: Weglopen.

Het feit dat deze auto's snel verkopen lijkt mij kul. Wie koopt er nu een grote sedan mét diesel motor privé? Die markt is minimaal.

Lekker doorzoeken naar een ander mooi exemplaar zou mijn advies zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door t14wo op 12-06-2020 16:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
[...]

Dealers kun je helaas niet geloven. Ik kan je 2 dealers hier uit de omgeving opnoemen, officiële merkdealers, die auto's verkopen die op het randje van total loss zijn geweest. Op kenteken was de auto doorgeschoven tussen bedrijven, even van de markt geweest, waarna hij weer opdook als occasion.

Schadeverleden? Nee hoor, onze auto's staan er piekfijn bij! Tot ik het bewijs onder de verkoper zijn neus schoof van de giga schade die de auto heeft gehad, toen werd de sfeer opeens heel grimmig. Ik vertrouw geen enkele dealer, en dus ook geen merk / respectabele dealer. Hou dat in je achterhoofd. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Vissa66 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:16:
[...]

Dealers kun je helaas niet geloven. Ik kan je 2 dealers hier uit de omgeving opnoemen, officiële merkdealers, die auto's verkopen die op het randje van total loss zijn geweest. Op kenteken was de auto doorgeschoven tussen bedrijven, even van de markt geweest, waarna hij weer opdook als occasion.

Schadeverleden? Nee hoor, onze auto's staan er piekfijn bij! Tot je het bewijs onder de verkoper zijn neus schuift, toen werd de sfeer opeens heel grimmig. Ik vertrouw geen enkele dealer, en dus ook geen merkdealer. Hou dat in je achterhoofd. :)
Welk bewijs had je dan? Vind ik leerzaam :) Verder: zeer, zeer waar. Helaas zijn er altijd die het beter willen weten, maar autoverkopers moet je met de grootste argwaan toetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 16:05
Tommie12 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:49:

Wellicht kon de dealer zo voorkomen dat ze een Talisman aan moesten schaffen voor in de showroom. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
pennywiser schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Welk bewijs had je dan? Vind ik leerzaam :) Verder: zeer, zeer waar. Helaas zijn er altijd die het beter willen weten, maar autoverkopers moet je met de grootste argwaan toetreden.
Foto's van de auto toen deze compleet in de kreukels lag met bewijs dat het 100% zeker die auto was geweest die bij hem zo netjes in de showroom stond te glimmen. Dat ongeluk was meer dan een jaar daarvoor gebeurd, in tussentijd dus opgelapt en als ,,nieuw'' in de showroom gezet. Geen enkel spoor van schadeverleden op het kenteken, en verkoper vertelde dat er niks met de auto was gebeurd.

Vlak nadat ik de dealer hiermee had geconfronteerd was de auto opeens foetsie, en dook hij 2 maanden later bij een andere dealer op, wederom met hetzelfde verhaal. Dat zoiets gebeurd bij een Jet Cars of een andere willekeurige dealer in de Spaanse polder, ja dat geloof ik wel. Maar een officiële merkdealer? Had ik niet verwacht.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tussen 5 september 2018 en 2 april 2019 is deze auto 3x lang genoeg in bezit geweest bij bedrijven om eventuele schade te kunnen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Vissa66 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Foto's van de auto toen deze compleet in de kreukels lag met bewijs dat het 100% zeker die auto was geweest die bij hem zo netjes in de showroom stond te glimmen. Dat ongeluk was meer dan een jaar daarvoor gebeurd, in tussentijd dus opgelapt en als ,,nieuw'' in de showroom gezet. Geen enkel spoor van schadeverleden op het kenteken, en verkoper vertelde dat er niks met de auto was gebeurd.

Vlak nadat ik de dealer hiermee had geconfronteerd was de auto opeens foetsie, en dook hij 2 maanden later bij een andere dealer op, wederom met hetzelfde verhaal. Dat zoiets gebeurd bij een Jet Cars of een andere willekeurige dealer in de Spaanse polder, ja dat geloof ik wel. Maar een officiële merkdealer? Had ik niet verwacht.
Wow just wow inderdaad. Tnx, nee dit bevestigt het maar weer. Er zijn genoeg goeie onder, maar daar kan je niet vanuit gaan zomaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
pennywiser schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Wow just wow inderdaad. Tnx, nee dit bevestigt het maar weer. Er zijn genoeg goeie onder, maar daar kan je niet vanuit gaan zomaar.
Daarom extra goed alles checken! Kenteken, VIN, en bij eventuele niet logisch verklaarbare gebeurtenissen het gewoon niet doen. Er komt wel weer een ander op de markt. :)

Ik heb de fout gemaakt met mijn vorige auto, daar wordt je wel iets voorzichtiger van. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Vissa66 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Daarom extra goed alles checken! Kenteken, VIN, en bij eventuele niet logisch verklaarbare gebeurtenissen het gewoon niet doen. Er komt wel weer een ander op de markt. :)

Ik heb de fout gemaakt met mijn vorige auto, daar wordt je wel iets voorzichtiger van. :)
Haha ja same, iedereen betaalt leergeld, de vraag is meestal hoe vaak, voordat de eigenwijsheid omslaat in verstand of voorzichtigheid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Wat ik persoonlijk denk is dat deze garage ook niet precies weet wat er met de auto is gebeurd in die periode. Vandaar dat ze na mijn vraag naar de historie even gingen bellen met de vorige eigenaar.

Maar dat ik niet bewust door deze garage bij de neus word genomen wil nog niet zeggen dat ik de auto moet kopen uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik weet niet hoe lang je van plan bent om de auto te houden maar bij verkoop gaat de vage historie natuurlijk ook veel vragen oproepen en dat zal zeker invloed hebben op de verkoopbaarheid en de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
pennywiser schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:57:
[...]

En de schijven, en het werk kosten niets?
Ik zeg toch... een half uurtje werk.
Schijven hoef je toch niet elke keer te vervangen als je nieuwe blokjes steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Anoniem: 197141 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:49:
Ik weet niet hoe lang je van plan bent om de auto te houden maar bij verkoop gaat de vage historie natuurlijk ook veel vragen oproepen en dat zal zeker invloed hebben op de verkoopbaarheid en de prijs.
Ik hoop hem een jaar of zes te houden, maar had hier ook aan gedacht en is inderdaad niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaN op 12-06-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Tommie12 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:38:
[...]

Er komen ook nieuwe schijven op. Maar je punt is duidelijk.

Aan de andere kant. As je bij een Vaartland of een ander ex lease bedrijf koopt, voor dezelfde prijs, gebeurt er echt helemaal niks met de auto en kan je alles zelf doen. Dan kost het je dus ineens wel € 300,-

Nogmaals, ik snap dat je hier geen oordeel over de garage of auto aan kan hangen, maar toch is dit hier netter geregeld dan bij de grote ex lease bedrijven.

[ Voor 32% gewijzigd door SaN op 12-06-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien is alles prima in orde maar zoals je zelf ook opmerkt zijn er verschillende vage punten rondom deze auto. Bovendien is de dealer niet om de hoek, wat bij eventuele problemen ook onhandig is. Ik denk dat als je de auto koopt en na een paar weken iets hoort rammelen of iets vaags opmerkt, je met een onrustig gevoel blijft rijden omdat je denkt ‘het zal toch niet dat...’.

Wat verlies je als je het niet doet en verder kijkt? Ik zou denken vrijwel niks, terwijl je als je deze auto koopt wel degelijk kans hebt verlies te lijden.

De vraag is of je daar zin in hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:19
[...]

Ik kocht mijn auto met onderhoudsbeurt en apk bij een handelaar die 2x verdiend heeft aan dezelfde auto, die kende de vorige eigenaar ook goed. Banden uit 2006 onder een auto van 2008 had red flag moeten zijn. Historie van laatste 45.000km stond niet in het boekje. Achteraf wel duidelijk waarom: dat ding is 3 jaar lang van APK naar APK gereden door de vorige eigenaar, serieus onderhoud is nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Tommie12 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:38:
[...]

Dat snapt denk ik iedereen wel.

[ Voor 33% gewijzigd door pennywiser op 12-06-2020 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SaN
Aghanim schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:54:
Misschien is alles prima in orde maar zoals je zelf ook opmerkt zijn er verschillende vage punten rondom deze auto. Bovendien is de dealer niet om de hoek, wat bij eventuele problemen ook onhandig is. Ik denk dat als je de auto koopt en na een paar weken iets hoort rammelen of iets vaags opmerkt, je met een onrustig gevoel blijft rijden omdat je denkt ‘het zal toch niet dat...’.

Wat verlies je als je het niet doet en verder kijkt? Ik zou denken vrijwel niks, terwijl je als je deze auto koopt wel degelijk kans hebt verlies te lijden.

De vraag is of je daar zin in hebt?
Ik vraag me af, als ik de inschatting maak dat deze mensen te goede trouw handelen, en ze de hele auto hebben nagekeken voordat ze hem innamen, wat er meer mis kan zijn aan deze auto dan aan een andere auto, ongeacht wat er in de tussentijd mee gedaan is? Helemaal in de kreukels gereden kan, maar dat zou dan gebeurd zijn voordat de vorige eigenaar er 50.000km in gereden heeft. Mogelijk, maar niet mijn eerste aanname.

Ik heb de verkoper nog even gesproken vandaag nadat ik mijn twijfels bij hem heb neergelegd. Hij zegt dat grote opkopers deze auto's uit de lease in pakketten kopen en ze daarna vaak nog lang in opslag staan, verdeeld worden over dealers, en uiteindelijk in eerste instantie niet, of voor teveel geld, worden aangeboden waardoor er niet direct een koper is (zei iemand hierboven ook al volgens mij)

Ik heb aangegeven dat ik dit op zich nog wel aan wil nemen, maar dat ik de laatste 50.000km zonder onderhoudshistorie toch wat te gortig vind voor een auto voor dit geld. Daar kon de verkoper zich wel in vinden en bood aan om nogmaals contact op te nemen met de vorige (particuliere) eigenaar om hem te vragen of ik contact met hem op mag nemen zodat ik kan vragen waar de auto in onderhoud is geweest.

Ik hoop zo dus te kunnen achterhalen of de auto in die periode inderdaad goed is onderhouden zoals de vorige eigenaar zegt tegen de verkoper.

Ik heb nog geen contactgegevens van de verkoper, dus ik laat het hier, voor nu, even bij totdat ik meer informatie heb over het onderhoud.

Iedereen nogmaals bedankt! Ik neem ieders advies en commentaar zeker mee in mijn afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb ook even naar een Talisman gekeken, staan er best een hoop te koop viel mij op. Of heb je specifieke eisen?

Uiteindelijk hebben wij een andere auto gekocht.

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 12-06-2020 23:59 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Sport_Life schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:59:
Ik heb ook even naar een Talisman gekeken, staan er best een hoop te koop viel mij op. Of heb je specifieke eisen?

Uiteindelijk hebben wij een andere auto gekocht.
Klopt wel hoor. Vandaar dat ik het ook over een mooie Talisman had. Bose, automaat, Easy life pakket en 160 pk zijn voor mij vereisten. Daardoor wordt het inderdaad iets lastiger zoeken. Een zen uitvoering met handbak kun je inderdaad makkelijk vinden voor vrij weinig geld.

Waar zijn jullie uiteindelijk wel voor gegaan?

[ Voor 4% gewijzigd door SaN op 13-06-2020 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 03-06 16:46
Je geeft aan dat je de auto 6 jaar wil rijden, hoeveel km zijn dat?
Want ik zou de auto sowieso oprijden. Met zo’n onbetrouwbare onderhoudshistorie kan je hem als particulier niet goed meer verkopen en een volgende handelaar geeft er geen fluit voor met hetzelfde argument.

Wij hebben toevallig recent een 2e hands auto gekocht waar de onderhoudshistorie wel van bekend is (boekje ingevuld is al leuk, maar we konden al het onderhoud dat door alle merkdealers en garages gedaan was bekijken). De auto heeft 120k km gelopen. Als daar de laatste 50k km van zouden missen hadden we hem echt niet gekocht.
Het zegt namelijk iets over hoe netjes iemand met een auto om gaat. (Natuurlijk altijd een gegeneraliseerde opmerking, maar iets anders kan je niet doen in zo’n situatie).

Overigens is 3mnd garantie wel weinig. Je hebt sowieso 6mnd recht op een deugdelijk product, dus kunnen ze net zo goed garantie geven.

Tot slot is betalen voor noodzakelijk onderhoud (remmen) nog voordat je hem koopt erg raar. Dat doen ze maar lekker op hun kosten, ze willen toch een goede auto verkopen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Smobbo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 06:29:
Want ik zou de auto sowieso oprijden. Met zo’n onbetrouwbare onderhoudshistorie kan je hem als particulier niet goed meer verkopen en een volgende handelaar geeft er geen fluit voor met hetzelfde argument.

Wij hebben toevallig recent een 2e hands auto gekocht waar de onderhoudshistorie wel van bekend is (boekje ingevuld is al leuk, maar we konden al het onderhoud dat door alle merkdealers en garages gedaan was bekijken). De auto heeft 120k km gelopen. Als daar de laatste 50k km van zouden missen hadden we hem echt niet gekocht.
Het zegt namelijk iets over hoe netjes iemand met een auto om gaat. (Natuurlijk altijd een gegeneraliseerde opmerking, maar iets anders kan je niet doen in zo’n situatie).

Overigens is 3mnd garantie wel weinig. Je hebt sowieso 6mnd recht op een deugdelijk product, dus kunnen ze net zo goed garantie geven.

Tot slot is betalen voor noodzakelijk onderhoud (remmen) nog voordat je hem koopt erg raar. Dat doen ze maar lekker op hun kosten, ze willen toch een goede auto verkopen...?
Ik probeer nu dus de onderhoudshistorie compleet te krijgen via de vorige eigenaar. Als ik geen bewijs van onderhoud kan vinden voor die laatste 50.000km koop ik hem niet.

Het was geen noodzakelijk onderhoud, ze zouden nog gemakkelijk door de keuring komen.

Verder ben ik het wel eens met je doorverkoop verhaal. Dat zal een beetje schelen in de prijs. Maar ik denk/hoop dat dat mee zal vallen als ik de historie echt helemaal compleet krijg in het boekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 03-06 16:46
SaN schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:45:
[...]

Ik probeer nu dus de onderhoudshistorie compleet te krijgen via de vorige eigenaar. Als ik geen bewijs van onderhoud kan vinden voor die laatste 50.000km koop ik hem niet.

Het was geen noodzakelijk onderhoud, ze zouden nog gemakkelijk door de keuring komen.

Verder ben ik het wel eens met je doorverkoop verhaal. Dat zal een beetje schelen in de prijs. Maar ik denk/hoop dat dat mee zal vallen als ik de historie echt helemaal compleet krijg in het boekje.
Lijkt me een goede aanpak. Als hij de facturen nog heeft van het onderhoud dan heb je een goed beeld van wat er mee gebeurd is en of dit ‘normaal’ is.

Wel een erg mooie auto overigens ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Mocht je de vorige eigenaar spreken, vergeet dan ook niet vooral de vraag te stellen: Waarom heb je de auto na een jaar weer verkocht? De meeste particulieren kopen geen auto om deze na een jaar weer te verkopen. Dit kost je klauwen met geld. Vaak is er dus een belangrijke reden voor en niet in de laatste plaats dat er mogelijk een dure reparatie aan zit te komen.

Als een auto je geen goed gevoel geeft, qua gegevens of na het proefrijden, niet bang zijn weg te lopen. Verliefd worden moet je doen nadat je de auto gekocht hebt. Ik heb in mijn verleden deze fout gemaakt en dat heeft mij veel geld gekost. Er komt altijd weer een alternatief op je pad, bij het zelfde model of een vergelijkbare auto.

Persoonlijk vind ik het doorschuiven van de auto na korte periodes twijfelachtig. Daar bovenop een particulier die de auto na een jaar weer van de hand doet. Dat zou mij geen goed gevoel geven. Maar dat is persoonlijk.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
thunder8 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:06:
Mocht je de vorige eigenaar spreken, vergeet dan ook niet vooral de vraag te stellen: Waarom heb je de auto na een jaar weer verkocht? De meeste particulieren kopen geen auto om deze na een jaar weer te verkopen. Dit kost je klauwen met geld. Vaak is er dus een belangrijke reden voor en niet in de laatste plaats dat er mogelijk een dure reparatie aan zit te komen.

Als een auto je geen goed gevoel geeft, qua gegevens of na het proefrijden, niet bang zijn weg te lopen. Verliefd worden moet je doen nadat je de auto gekocht hebt. Ik heb in mijn verleden deze fout gemaakt en dat heeft mij veel geld gekost. Er komt altijd weer een alternatief op je pad, bij het zelfde model of een vergelijkbare auto.

Persoonlijk vind ik het doorschuiven van de auto na korte periodes twijfelachtig. Daar bovenop een particulier die de auto na een jaar weer van de hand doet. Dat zou mij geen goed gevoel geven. Maar dat is persoonlijk.
Eens! Ben ik inderdaad van plan. De garage had een goed verhaal, kijken of dat van hem hetzelfde is. Hij heeft er natuurlijk wel meer dan 50.000km in gereden. Dat is ook niet niks, ook al is het maar in 1 jaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Volgens mij is de auto inmiddels verkocht, heb jij hem gekocht of was er toch nog een andere koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 14:52
Smobbo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 06:29:
Dat is dan aardig onterecht. Als een auto na een vage onderhoudshistorie een paar jaar bij iemand is geweest die aantoonbaar het regulier onderhoud + alle vervangingen heeft gedaan, dan kun je ervanuit gaan dat het achterstallig onderhoud wel gedaan is, zelfs als iemand maar 10k per jaar doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 16:57
Er staan 42 Talismannen op gaspedaal.nl met km-stand tussen de 100dkm en 160dkm:
https://www.gaspedaal.nl/...0000&kmin=100000&srt=km-a

Ik zou lekker een andere uitzoeken als ik jou was. Als je er op voorhand al vraagtekens bij zet/twijfels hebt, gewoon niet doen.

En zeker gezien de bedragen die er gevraagd worden voor een dergelijke auto. Bij dat soort bedragen wil ik persoonlijk per se eentje van 1sste eigenaar met volledige onderhoudshistorie die er gewoon nog nagenoeg als nieuw uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
vosss schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:12:
Er staan 42 Talismannen op gaspedaal.nl met km-stand tussen de 100dkm en 160dkm:
https://www.gaspedaal.nl/...0000&kmin=100000&srt=km-a

Ik zou lekker een andere uitzoeken als ik jou was. Als je er op voorhand al vraagtekens bij zet/twijfels hebt, gewoon niet doen.

En zeker gezien de bedragen die er gevraagd worden voor een dergelijke auto. Bij dat soort bedragen wil ik persoonlijk per se eentje van 1sste eigenaar met volledige onderhoudshistorie die er gewoon nog nagenoeg als nieuw uit ziet.
Selecteer maar eens op meer dan 110pk en automaat. Dan blijven er vier over die € 19.000 kosten (let op de garantie, apk en onderhoudsbeurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

SaN schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:25:
[...]

Eens! Ben ik inderdaad van plan. De garage had een goed verhaal, kijken of dat van hem hetzelfde is. Hij heeft er natuurlijk wel meer dan 50.000km in gereden. Dat is ook niet niks, ook al is het maar in 1 jaar geweest.
Hoeveel kilometers die persoon in een jaar heeft gereden, vind ik minder belangrijk, zeker bij een diesel.

6 jaar geleden zocht ik specifiek een Abarth 500. Ik heb er in totaal zo'n 15 live bekeken, door heel NL. Online heb ik nog een stuk of 30-40 bekeken, die allemaal afvielen door veel eigenaren in korte tijd of andere vage verhalen. Van de live bekeken auto's bleven er maar 3-4 over, waarvan er alsnog 2 afvielen omdat ze niets van de prijs af wilden halen. Uiteindelijk bleven er dus 2 over die redelijk gewaagd aan elkaar waren. Daar is er 1 uitgekomen vanwege meer opties. Deze heb ik nog steeds in mijn bezit en gaat ook niet meer weg.

Ook de foto's zeggen lang niet altijd wat, 1 auto die ik bekeken heb zag er op de foto's perfect uit. Aangekomen bij de handelaar en ding zag eruit alsof die de dagen ervoor in een rally had meegedaan. Onder het zand, stukken lak van de bumper en een overall slechte indruk achterlatend.

Niet over 1 nacht ijs, eerst bekijken voordat je een bod doet en als het even duurt om een goede te vinden, het zij zo. Daar krijg je naderhand geen spijt van.
SaN schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:24:
[...]

Selecteer maar eens op meer dan 110pk en automaat. Dan blijven er vier over die € 19.000 kosten (let op de garantie, apk en onderhoudsbeurt)
Had je in een eerdere reactie niet staan dat deze iets van 12.000 euro was? Als dat zo is, dan moeten alle alarmbellen afgaan, als deze 7k onder de andere vergelijkbare prijzen ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door thunder8 op 13-06-2020 10:51 . Reden: Toevoeging. ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
Gevoel doet gewoon het allermeeste, als dat al niet goed is bij de online advertentie, ga dan gewoon door naar de volgende. Waarom moet je daar een heel topic over maken.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:35
Huurauto's gaan vaak na maximaal een jaar eruit, omdat dat het goedkoopste is voor het verhuurbedrijf. Grote verhuurbedrijven zoals Hertz etc hebben een afspraak met de importeurs dat ze deze auto's voor een heel goede prijs weer kunnen verkopen aan de importeurs zodat die jong gebruikte auto's kunnen leveren.
Short lease is ook populair tegenwoordig, daar word over het algemeen wel wat zuiniger mee omgesprongen als met een huurauto omdat de looptijden langer zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door BadEendTerror op 13-06-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

SaN schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 05:54:
[...]

Klopt wel hoor. Vandaar dat ik het ook over een mooie Talisman had. Bose, automaat, Easy life pakket en 160 pk zijn voor mij vereisten. Daardoor wordt het inderdaad iets lastiger zoeken. Een zen uitvoering met handbak kun je inderdaad makkelijk vinden voor vrij weinig geld.

Waar zijn jullie uiteindelijk wel voor gegaan?
Wij zijn voor een Focus 2019 gegaan, het ging ons om de binnenruimte en die is nagenoeg gelijk.
Bij Focus heb je voor hetzelfde geld veel meer opties. Is wel C segment, maar probeer m eens uit zou ik zeggen.
Wel de nieuwe nemen ;) (va eind 2018).

EDIT: lees ik nu dat je budget 12k is? Dan red je t niet. (van ons was 24k)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 13-06-2020 12:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:49
@SaN Lekker laten staan.
- Eerste eigenaar fleetowner. Ik ken weinig fleetowners voor zakelijke auto's die de auto na een paar maanden weer dumpen. Dus óf ex-huur, óf een andere reden waarom ze er vanaf wilden, bijvoorbeeld serieuze schade of onherstelbare elektronische problemen.
- Auto die niet lang blijft staan geef je aan, waarom moest deze dan zo heen en weer geschoven worden van bedrijf naar bedrijf? De verklaring van de garage klinkt nogal zwakjes. Voorraad die stil staat schrijft af, kost ruimte, bezet liquide middelen. Dealers verliezen graag geld aan hun voorraad? Zeker een populair model dat 100% in orde is zou niet zo lang moeten blijven staan.
- Vage historie die verklaard wordt door 'het gebeurt wel vaker dat...' Kortom, ze weten het niet, gokken ernaar? Dit is geen verklaring, ook al zou het niet zo zwak klinken als het klinkt.
- Onderhoud vaag. Het bedrijf gelooft schijnbaar de laatste eigenaar op zijn mooie blauwe ogen.
- Goede klant die ze wel kunnen vertrouwen? Dan moet die klant ook aan kunnen tonen dat het onderhoud gedaan is. Ook al zou de klant niet met jou willen spreken, ondehoud niet aantoonbaar gedaan is geen onderhoud.
- Nog een red flag op onderhoud: Onderhoud is gedaan, het is puur toeval dat de remmen net nu op zijn?
- Je moet extra betalen voor het vervangen van slijtage onderdelen die bij aanschaf al slecht zijn? Vreemd voor een garagebedrijf dat zogezegd beter zou moeten zijn dan een outlet achtige als Carnext, ongeacht het bedrag. Nog nooit meegemaakt dat ik voor dergelijke zaken moest betalen bij een garagebedrijf vóór aanschaf.
- Longlife beurt, maar extra betalen voor remmen? Dat is dus puur een controlebeurt met wat vloeistoffen en misschien een filtertje. Blijkt dat de banden aan de binnenkant weg zijn, mag je dan ook extra betalen?
- Prijs die volgens jou zelf 60% is van vergelijkbare modellen. Als alles zo correct en te verklaren is, waarom dan zoveel onder de gemiddelde marktwaarde? Als dat klopt is de prijs onwaarschijnlijk laag voor een auto die nooit schade heefft gehad en 100% goed onderhouden is. Mocht er later wat boven water komen, kan dat ook gebruikt worden als argument.

Edit: deze nog vergeten:
- BOVAG garantie op een auto van >4500 euro is standaard een half jaar. Nu is de BOVAG ook niet heilig, maar deze 3 maanden garantie worden schijnbaar door het bedrijf zelf gegeven. Met hun eigen garantievoorwaarden etc. Wat valt wel en niet onder garantie? Straks is het een 'garantie op lopende delen van motor en versnellingsbak' verhaal, dus dat je gedekt bent als binnen drie maanden de versnellingsbak ontploft of de zuigers door de motorkap komen, verder geen garantie.

Dit alles geeft me het gevoel dat de garage op zijn best geen besef heeft van de historie van de auto, op zijn slechtst de boel flest. Hoe dan ook, teveel vaagheden waarop de garage geen antwoord heeft en/of wil geven.

Ik weet van mezelf dat ik altijd aan de voorzichtige kant zit bij dit soort dingen, maar 100 keer liever een Carnext exemplaar dat eerlijk achterstallig onderhoud heeft dan dit vage verhaal, want dit klinkt wel heel erg alsof je de troep van anderen koopt.

[ Voor 8% gewijzigd door DeGroteMuis op 13-06-2020 14:12 ]

Pagina: 1