@
SaN Lekker laten staan.
- Eerste eigenaar fleetowner. Ik ken weinig fleetowners voor zakelijke auto's die de auto na een paar maanden weer dumpen. Dus óf ex-huur, óf een andere reden waarom ze er vanaf wilden, bijvoorbeeld serieuze schade of onherstelbare elektronische problemen.
- Auto die niet lang blijft staan geef je aan, waarom moest deze dan zo heen en weer geschoven worden van bedrijf naar bedrijf? De verklaring van de garage klinkt nogal zwakjes. Voorraad die stil staat schrijft af, kost ruimte, bezet liquide middelen. Dealers verliezen graag geld aan hun voorraad? Zeker een populair model dat 100% in orde is zou niet zo lang moeten blijven staan.
- Vage historie die verklaard wordt door 'het gebeurt wel vaker dat...' Kortom, ze weten het niet, gokken ernaar? Dit is geen verklaring, ook al zou het niet zo zwak klinken als het klinkt.
- Onderhoud vaag. Het bedrijf gelooft schijnbaar de laatste eigenaar op zijn mooie blauwe ogen.
- Goede klant die ze wel kunnen vertrouwen? Dan moet die klant ook aan kunnen tonen dat het onderhoud gedaan is. Ook al zou de klant niet met jou willen spreken, ondehoud niet aantoonbaar gedaan is geen onderhoud.
- Nog een red flag op onderhoud: Onderhoud is gedaan, het is puur toeval dat de remmen net nu op zijn?
- Je moet extra betalen voor het vervangen van slijtage onderdelen die bij aanschaf al slecht zijn? Vreemd voor een garagebedrijf dat zogezegd beter zou moeten zijn dan een outlet achtige als Carnext, ongeacht het bedrag. Nog nooit meegemaakt dat ik voor dergelijke zaken moest betalen bij een garagebedrijf vóór aanschaf.
- Longlife beurt, maar extra betalen voor remmen? Dat is dus puur een controlebeurt met wat vloeistoffen en misschien een filtertje. Blijkt dat de banden aan de binnenkant weg zijn, mag je dan ook extra betalen?
- Prijs die volgens jou zelf 60% is van vergelijkbare modellen. Als alles zo correct en te verklaren is, waarom dan zoveel onder de gemiddelde marktwaarde? Als dat klopt is de prijs onwaarschijnlijk laag voor een auto die nooit schade heefft gehad en 100% goed onderhouden is. Mocht er later wat boven water komen, kan dat ook gebruikt worden als argument.
Edit: deze nog vergeten:
- BOVAG garantie op een auto van >4500 euro is standaard een half jaar. Nu is de BOVAG ook niet heilig, maar deze 3 maanden garantie worden schijnbaar door het bedrijf zelf gegeven. Met hun eigen garantievoorwaarden etc. Wat valt wel en niet onder garantie? Straks is het een 'garantie op lopende delen van motor en versnellingsbak' verhaal, dus dat je gedekt bent als binnen drie maanden de versnellingsbak ontploft of de zuigers door de motorkap komen, verder geen garantie.
Dit alles geeft me het gevoel dat de garage op zijn best geen besef heeft van de historie van de auto, op zijn slechtst de boel flest. Hoe dan ook, teveel vaagheden waarop de garage geen antwoord heeft en/of wil geven.
Ik weet van mezelf dat ik altijd aan de voorzichtige kant zit bij dit soort dingen, maar 100 keer liever een Carnext exemplaar dat eerlijk achterstallig onderhoud heeft dan dit vage verhaal, want dit klinkt wel heel erg alsof je de troep van anderen koopt.
[
Voor 8% gewijzigd door
DeGroteMuis op 13-06-2020 14:12
]