Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

TV Dell W3706 geeft na 1,5 min strepen

Pagina: 1
Acties:

• gerard1
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-04 12:02
hallo
ik heb hier een tv/monitor merk dell type w3706 geeft na 1,5 min strepen van boven naar beneden in beeld en valt daarna zwart, geluid blijft oke
als ik tv een paar dagen uit stopcontact heb en daarna aanzet blijft beeld 20 min oke
als app een nacht uit stopcontact is blijft beeld maar 1,5 min oke
het heeft dus niets met warmte te maken (printbreuk)
ik heb conectors van tcon schoongemaakt , nergens bolle elco of printbreuk
wie kan helpen?
bvd

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 00:17
Verticale strepen worden vaak veroorzaakt door slecht contact van de bandkabel tussen paneel en besturingsprintplaat van de monitor. Als uit het stopcontact halen help zou temperatuur (uitzetten en krimpen) van invloed zijn op de mate van contact. Je zegt dat dat niet zo is, dus wellicht andere verklaring voor zoeken, maar temperatuur is vaak wel een factor bij dit soort wisselend gedrag.

Als deze analyse plausibel is voor wat je ervaart, zou ik het paneel uit de monitor halen en de bandkabel inspecteren op corrosie (zowel aan zijde van het paneel als aan zijde van de besturing), eventueel contactspray op de kabel en connector en dan weer zorgvuldig in elkaar zetten.

[Voor 11% gewijzigd door dmantione op 12-06-2020 13:20]

• dmantione
Graag overigens iets meer aandacht voor je taalgebruik: Van zinnen als "als app een nacht" kan ik geen kaas maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerard1
alle connectors schoongemaakt geen verschil, waarom zou hij 1e keer dan 20 minuten goed blijven?
na de strepen valt beeld zwart maar geluid blijft.
app staat voor apparaat.

• dmantione
Vaak is de verklaring het uitzetten van componenten door termperatuurwisseling. Andere componenten die vaak iets met tijd hebben zijn condensatoren, dus die kant zou je ook eens kunnen neuzen, alhoewel strepen doorgaans niet in verband gebracht worden met strepen.

• gerard1
hier een paar foto,s hoe proces verloopt, gisteren had ik 55 minuten goed beeld.

• gerard1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerard1
ik heb 2 vierkante ic,s gekoeld tijdens klacht.
geen verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dmantione
Op basis van de foto's is het geen probleem van een slecht contact: Dat veroorzaakt perfecte verticale lijnen en daar is hier geen sprake van. Het scherm wordt overduidelijk verkeerd aangestuurd en dat betekent dat je een probleem op de besturingsprintplaat hebt.

Het is lastig een concreet advies te geven, waarschijnlijk zijn de chips schat ik in wel in orde, maar de fout vinden is vaak flink elektronisch detectivewerk. Ik denk dat het zin kan hebben om de elco's na te lopen (ook al zien ze er wellicht goed uit) en de printplaat nalopen op slechte solderingen kan ook zinnig zijn. Gericht warme of koude lucht op sommige onderdelen richten wil soms wel eens helpen de fout te vinden.

• gerard1
ik heb alle elco,s van moederprint los nagemeten, alleen de smd elco,s niet
nergens printbreuk en vierkante ic koudgespoten helpt niet.
ben nu bezig alle elco,s op voeding te controleren.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True