Weet iemand wat voor merk / type PC dit is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-06 12:21
Zat door wat oude fotoboeken te bladeren en kwam een foto tegen van de PC die we vroeger hadden toen ik kind was. Ben wel een beetje nostalgisch voor die shit, maar ben compleet vergeten wat voor een merk het was. Ik weet dat we later een Packard Bell hadden, maar volgens mij is deze geen Packard Bell.

Deze foto is uit circa 1998. Herkent iemand misschien deze PC?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQkWqk0tjJ6cBuV621JDqiDH9JY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LbGfslydRwye4FWZOYkjdh1F.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

De Nelis

en anders maar niet...

Het lijkt op een High Screen (Vobis) pctje. Is dat een paard op het logo?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 14:18
Dat lijkt inderdaad een Highscreen van Vobis

Afbeeldingslocatie: https://www.abload.de/img/img_2192-bsp9u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Dat moet hem wel zijn. Dat merk zegt me helemaal niks, geen wonder dat ik het me niet kon herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
Vobis was heel lang een populaire winkelketen, maar is al eeuwen ter ziele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Ja, van wat ik zo gauw kan zien zal het lastig zijn om nog een exemplaar te vinden van deze oude PC zonder merknaam of nummer. Nouja, ik weet nu in ieder geval wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolkmans
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-07 13:41
Ik kan bevestigen dat het een Highscreen model is van de duitse winkelketen Vobis. Ik heb er zelf eentje gehad. In 1997 was mijn Highscreen al wel weer vervangen door een snellere PC. Dat ding van mij was volgens mij uitgerust met een 486SX, maar ze waren ook te bestellen met de supersnelle 486DX-66Mhz. Er zat in die tijd altijd een reset-knop en een "Turbo"-knop op de PC's. Idioot eigenlijk die Turbo-knop, want waarom zou je je PC niet op de hoogste snelheid laten werken.
Die groene ECO-knop schakelde de computer in slaapstand denk ik. Dat weet ik niet meer 100% zeker.

Meer dan 20 jaar geleden... *auw*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Van wat ik me kan herinneren deed alleen de middelste knop iets, die andere twee kon je niet indrukken. Maar misschien vergis ik me daarin, of misschien had je verschillende edities ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:05

Marc H

- - Is wakker - -

bolkmans schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 03:07:
Ik kan bevestigen dat het een Highscreen model is van de duitse winkelketen Vobis. Ik heb er zelf eentje gehad. In 1997 was mijn Highscreen al wel weer vervangen door een snellere PC. Dat ding van mij was volgens mij uitgerust met een 486SX, maar ze waren ook te bestellen met de supersnelle 486DX-66Mhz. Er zat in die tijd altijd een reset-knop en een "Turbo"-knop op de PC's. Idioot eigenlijk die Turbo-knop, want waarom zou je je PC niet op de hoogste snelheid laten werken.
Die groene ECO-knop schakelde de computer in slaapstand denk ik. Dat weet ik niet meer 100% zeker.

Meer dan 20 jaar geleden... *auw*
Die turbo knop was voor compatibiliteit. De eerste IBM PC had een 8086/8088 processor op 4.77 mhz Later kwamen er clones uit die sneller waren, maar sommige software (lees spelletjes) kon niet goed met die extra snelheid overweg, het spel liep te snel. Met die turbo knop kon je de computer langzamer laten lopen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Pagina: 1