Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CheopsChefren
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16-06 15:44
Heb een vraagje over een borg-betaling.
Bij het aangaan van een Tweak abo heb ik een borg van €75 moeten betalen voor het modem etc.
Nu heb ik mijn abo opgezegd per 05-05, het abo is beëindigd op 18-p5, mijn nieuwe provider kon pas op 18-05 de lijn overnemen, glasvezel.
Ni heb ik de tweak apparatuur 08-06 geretourneerd, en nu krijg ik de borg niet terug, omdat ik buiten de 30 dagen periode retourzenden val.
Is dit correct van Tweak?

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:30
Dus je had 30 dagen om je apparatuur terug te sturen, daarvoor heb je die borg in het begin betaald, jij hebt niet voldaan aan die voorwaarde, waar je vanaf wist, en je vraagt of dat correct is.

Klinkt correct he?

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:38

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Dat ligt maar net aan de exacte voorwaarden die zij aangeven.
Het lijkt me persoonlijk wel vreemd dat je deze niet terugkrijgt als zij het modem wel terug hebben.
Mochten zij het niet terug storten dan zou je altijd je apparatuur terug mogen lijkt me toch?

HANDTEKENING!!!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat staat er concreet over in de voorwaarden? Ik denk dat je in 1e instantie vooral daar naar moet kijken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01:39
Dus als je opzegdatum meer dan 30 dagen voor je beëindigingsdatum ligt, krijg je sowieso niets terug?

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01:39
Intelligo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:55:
Dus je had 30 dagen om je apparatuur terug te sturen, daarvoor heb je die borg in het begin betaald, jij hebt niet voldaan aan die voorwaarde, waar je vanaf wist, en je vraagt of dat correct is.

Klinkt correct he?
Nou, niet echt. We missen een hoop info en ik zou in zo'n geval verwachten dat het na het aflopen van de verbinding 30 dagen is. Zoals ik in mijn vorige post al stel, als je dus meer dan 30 dagen vooraf zou opzeggen, zou je dan per definitie iets terugkrijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Zie punt 4 en 5 van de algemene voorwaarden:
https://www.tweak.nl/algemene-voorwaarden.html
4.Tweak is gerechtigd een borg in rekening te brengen bij de levering van Apparatuur in bruikleen. De borg wordt bij het beëindigen van de overeenkomst geretourneerd indien de Apparatuur volledig, in goede en werkende staat en zonder beschadigingen wordt teruggestuurd aan Tweak.

5. Als Tweak in bruikleen verstrekte apparatuur niet binnen 30 kalenderdagen na beëindiging van de Overeenkomst retour heeft ontvangen vervalt de betaalde borg voor de Apparatuur. De Apparatuur zal dan tevens tegen de nieuwwaarde in rekening worden gebracht.
Je bent inderdaad net 3 dagen te laat met het retourneren van de apparatuur, al is het zo krom als een hoepel.

[Voor 8% gewijzigd door Leeghoofd21 op 12-06-2020 12:00]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18-06 16:15
Of het nou wel of niet in de voorwaarden staat, je betaald toch borg voor het product? Niet borg voor een regel in de voorwaarden?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:42
Contract is per 18-05 beëindigd, dan gaat dan toch pas de 30 dagen termijn in?

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Montaner schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:58:
Of het nou wel of niet in de voorwaarden staat, je betaald toch borg voor het product? Niet borg voor een regel in de voorwaarden?
En net zoals je bij bepaalde regeltjes je borg niet terug krijgt, schade bij huurauto/hotelkamer, niet volledig terugsturen van, daar dient een borg precies voor.

Maar stond mij bij dat borg 50 euro was, met 25 euro administratiekosten, niet 75 euro.

[Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2020 12:01]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:35

Tens

functie elders

klopt volgens de voorwaarden, of die voorwaarden correct zijn weet ik niet. Ik zou zeggen: probeer het alsnog terug te krijgen, je hoeft niet altijd gelijk te hebben om gelijk te krijgen.

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

President schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:00:
Contract is per 18-05 beëindigd, dan gaat dan toch pas de 30 dagen termijn in?
Indien er per 5-5 is opgezegd ga ik er toch ook vanuit dat er vanaf 5-5 ook niet meer betaald is.
Misschien heeft Tweak pas op 18-05 de patch uitgevoerd waardoor TS zonder services kwam te zitten.

@CheopsChefren hoe zit dit exact?

HANDTEKENING!!!

• CheopsChefren
Op 18-05 zijn mijn services bij Tweak gestopt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:02:
Op 18-05 zijn mijn services bij Tweak gestopt
En je hebt ook betaald tot 18-05?
Of tot 5-5 en hebt daarna geluk gehad dat er nog signaal was?

HANDTEKENING!!!

• De Nelis
  • Laatst online: 19:00

De Nelis

en anders maar niet...

Ik heb onlangs enkel tv opgezegd bij Tweak waarbij het televisieontvangertje binnen veertien dagen na de einddatum van de overeenkomst retour moest zijn. Ik neem aan dat je ook zo'n brief/mail hebt ontvangen bij de bevestiging van opzeggen? @CheopsChefren

Als dat zo is zit je nog binnen de 30 dagen termijn, maar het kan natuurlijk dat in dit geval bij volledige beëindiging andere regels gelden.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• CheopsChefren
Nee, want ik heb wel betaald ook van 06-05 t/m 18-05

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:03:
Dan zal het wel iets van een administratieve fout zijn, heb je al geprobeerd contact te zoeken met ze en het verhaal uit te leggen?

HANDTEKENING!!!

• Grannd
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-06 13:00

Grannd

da Granndest

De overeenkomst lijkt me in dat geval beëindigd per 18-05, waarmee je tot 18-06 de tijd zou moeten hebben om te retourneren.

Want er staat beëindigingsdatum in de voorwaarden, en niet opzegdatum.

• Jeroendedoem
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11-06 09:00
Dan is het contract dus ook pas op de 18de beëindigt en heb je gewoon recht op je 30€. Ik zou gewoon even contact opnemen en uitleggen dat je nog binnen de 30 dagen zat, en dat er waarschijnlijk iets mis gegaan met de datum waarop de opzegging is aangegeven vs waarop die daadwerkelijk van kracht is gegaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Je hebt gewoon recht op de borg. Je betaalt t/m de datum van afsluiten, en daarna kun je pas retourneren. @CheopsChefren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Intelligo
Pizza_Boom schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:58:
[...]
Nou, niet echt. We missen een hoop info en ik zou in zo'n geval verwachten dat het na het aflopen van de verbinding 30 dagen is. Zoals ik in mijn vorige post al stel, als je dus meer dan 30 dagen vooraf zou opzeggen, zou je dan per definitie iets terugkrijgen.
Ah, je hebt gelijk - ik dacht dat de TS zijn modem meer dan 30 dagen NA het daadwerkelijk beeindigen van de verbinding terug had gestuurd

Woont in Helsinki

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:55

Roozzz

Plus ultra

Dan zou ik maar eens een belletje doen. 18-05 +30 dagen is ruim binnen de voorwaarden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18-06 15:33
Als je op 5-5 de opzegging doorgeeft, per datum 18-5, dan is 18-5 de datum van de beëindiging van de overeenkomst.
Binnen 30 dagen na beëindiging overeenkomst is dan dus 17-6. Als het goed is heb je een bevestiging van de opzegging gehad met daarin een einddatum. Die einddatum is het moment waarop die 30 dagen beginnen te tellen, niet eerder dan dat.

Lijkt mij een gevalletje van de verkeerde datum gebruiken, waardoor ze van 5-5 zijn uitgegaan ipv van 18-5, ondanks dat je t/m 18-5 nog een abonnement bij ze had.

[Voor 18% gewijzigd door jbdeiman op 12-06-2020 12:07]

• CheopsChefren
Die 75 is jammer, maar het gaat me om kan dit. Ik heb een borg betaald voor apparatuur. Die heb ik geretourneerd. En niet 7 jaar later of zo, na een dag of 35.

• CheopsChefren
Ik had de opzegging eind maart gedaan. De oorspronkelijke opzegdatum was 11-05, uiteindelijk is mijn abo stopgezet per 18-05

• Kazu
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-06 20:14
"Wat zei X toen je ze belde?" is géén reactie die we hier willen zien. Graag volgende keer achterwege laten.

[Voor 69% gewijzigd door Ardana op 13-07-2020 18:08]

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:07:
Die 75 is jammer, maar het gaat me om kan dit. Ik heb een borg betaald voor apparatuur. Die heb ik geretourneerd. En niet 7 jaar later of zo, na een dag of 35.
Ja het kan, je hebt 30 dagen om iets retour te sturen, doe je dit buiten die 30 dagen vervalt de borg conform voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan ten tijde van afsluiten van het abonnement. Een bedrijf kan natuurlijk enige coulance bieden, maar hoeven dit niet te doen.

Echter in dit geval zou ik toch even contact opnemen met Tweak want je zit nog binnen de 30 dagen termijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18-06 15:33
CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:07:
Voorwaarden waarbij een inlevertermijn is vastgelegd zijn vrij normaal. Immers, jij betaalt niet meer voor het abonnement, waar het apparaat bij hoort en je de borg voor het apparaat om hebt betaald.
Als jij opzegt en je houdt het apparaat, te lang, heb je het apparaat ook langer kunnen gebruiken.

Beetje zelfde idee als je een fiets huurt ergens, betaal je ook borg. Deze krijg je terug bij (goed) retourneren van de fiets op/ binnen de gestelde termijn. Doe je dat niet binnen de termijn dan kan het zijn dat je de borg niet meer terug krijgt, of minder omdat er een extra termijn aan 'huur' wordt berekend en dat wordt ingehouden van de betaalde borg, maar dat is afhankelijk van de gestelde voorwaarden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-06 12:27
Dit is echt regelrecht naaien. Wel modem terug, geen borg terug. @Tweak DSL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinzz
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:56:
Mochten zij het niet terug storten dan zou je altijd je apparatuur terug mogen lijkt me toch?
Dat lijkt mij ook.

• CheopsChefren
Als ik een gehuurde fiets 3 dagen te laat inlever, betaal ik voor de 3 dagen huur plus eventueel een extra ivm de te late inlevering. Maar dan krijg ik na inleveren wel de borg minus eventueel extra kosten terug

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Topictitel iets verduidelijkt

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Vinzz
CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:09:
uiteindelijk is mijn abo stopgezet per 18-05
Dus nog geen maand geleden had je het modem nog nodig !?

• CheopsChefren
Ik heb het modem afgelopen maandag, 8 juni geretourneerd

• Vinzz
CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:16:
Ik heb het modem afgelopen maandag, 8 juni geretourneerd
Bel ze even en leg de genoemde data voor. Wees niet te meegaand.

• CheopsChefren
Dit is het mailtje wat ik 3 Juni heb ontvangen van Tweak:

________________________________________________________________________________________

Beste Piet,

Enige tijd geleden hebben wij u verzocht om de apparatuur naar ons te retourneren.
Helaas hebben wij deze nog niet ontvangen, of hebben wij het pakket niet correct kunnen verwerken.
Hierbij verzoeken wij u de apparatuur binnen 2 weken naar ons toe te sturen.
Als het apparatuur later binnenkomt, komt de borg te vervallen.

Lukt dit niet, dan zijn wij genoodzaakt om hiervoor de kosten conform onze Algemene Voorwaarden in rekening te brengen.
Dit zal voor u een factuur van €189,- per niet ontvangen apparaat bedragen.

U kunt de apparatuur, onder vermelding van uw klantnummer (xxxxxxx) of postcode en huisnummer, opsturen naar:

Tweak afdeling Retouren
Postbus 60270
1320 AH Almere
________________________________________________________________________________________

Al ik dit goed lees heb ik tot 17 juni de tijd om de apparatuur te retourneren zonder dat de borg vervalt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinzz
Dat klopt, je hebt het nu zwart op wit. Bellen is het handigst, en gezien het kort geleden is kan je ook altijd de laatste termijn(en) storneren als dan nog steeds moeilijk doen, maar ik verwacht dat ze wel zullen inzien dat je recht hebt op je borg.

Heb je wel een track en trace code?

[Voor 7% gewijzigd door Vinzz op 12-06-2020 12:45]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:15:
Als ik een gehuurde fiets 3 dagen te laat inlever, betaal ik voor de 3 dagen huur plus eventueel een extra ivm de te late inlevering. Maar dan krijg ik na inleveren wel de borg minus eventueel extra kosten terug
Heb je hierover uberhaupt wel contact gehad met de servicedesk? Dat vragen nu al 4 mensen ofzo. Dit lijkt vooral een beetje een rant zo.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:55

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Volgens mij berust dit hele topic idd op een misverstand.
Tweak geeft idd aan dat de apparatuur terug moet zijn voor 18-06, wat exact overeenkomt met beëindiging op 18-5.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CheopsChefren
Zoals ik al eerder aangaf, het gaat mij niet zozeer om de borg, het gaat mij erom of dit kan bij borg. Blijkbaar wel, en dat wilde ik gewoon weten. En ja, sorry, ik heb contact gehad met de servide desk hierover, maar daar nog niets op gehoord. Ik word teruggebeld als ze een antwoord weten.

Ik was zeer tevreden over Tweak, en ik zou ze ook zeer zeker aanbevelen aan anderen in de leveringsgebieden van Tweak.
Ik vroeg me gewoon af hoe dit juridisch zit

En dit is het mailtje wat ik zo net van Tweak kreeg:

—————————————————————————————————————————————————

Beste Piet,

Bedankt voor uw bericht.

Helaas bent u te laat met het terugsturen van u apparatuur waardoor de borg is komen te vervallen. Dit had u binnen 30 dagen moeten doen.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,

[Voor 37% gewijzigd door CheopsChefren op 12-06-2020 12:56]

• President
CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:39:
Dit is het mailtje wat ik 3 Juni heb ontvangen van Tweak:

Beste Piet,

Enige tijd geleden hebben wij u verzocht om de apparatuur naar ons te retourneren.
Helaas hebben wij deze nog niet ontvangen, of hebben wij het pakket niet correct kunnen verwerken.
Hierbij verzoeken wij u de apparatuur binnen 2 weken naar ons toe te sturen.
Als het apparatuur later binnenkomt, komt de borg te vervallen.

Lukt dit niet, dan zijn wij genoodzaakt om hiervoor de kosten conform onze Algemene Voorwaarden in rekening te brengen.

U kunt de apparatuur, onder vermelding van uw klantnummer (xxxxxxxxxxxxxx) of postcode en huisnummer, opsturen naar:

Tweak afdeling Retouren
Postbus 60270
1320 AH Almere

Al ik dit goed lees heb ik tot 17 juni de tijd om de apparatuur te retourneren zonder dat de borg vervalt?
Hij moet volgens die mail dus voor de 17e worden opgestuurd. Dus je bent (ruim) op tijd en je krijgt je borg dus gewoon terug :). Niks om je zorgen over te maken dus, je hebt het bericht in de eerste instantie verkeerd begrepen :D Ik zou wel even je klantnummer hier weghalen, dat is toch persoonlijke informatie
CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:52:

Beste Piet,

Bedankt voor uw bericht.

Helaas bent u te laat met het terugsturen van u apparatuur waardoor de borg is komen te vervallen. Dit had u binnen 30 dagen moeten doen.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
Dat mailtje klopt natuurlijk niet. Ik zou even naar de servicedesk bellen als ik jou was. Was de modem inmiddels via track & trace wel bezorgd daar dat je kunt zien?

[Voor 21% gewijzigd door President op 12-06-2020 12:58]

• CheopsChefren
Ja apparatuur is ontvangen, dat heeft Tweak ook bevestigd, in goede orde

[Voor 24% gewijzigd door CheopsChefren op 12-06-2020 12:59]

• President
CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:58:
Ja modem is ontvangen, dat heeft Tweak ook bevestigd
Nou, bel ze dan nu even op en geef aan dat je in de war bent. je contract is per 18 mei beëindigd en je hebt netjes een mail gekregen dat die voor 17 juni terug moest. Nu kreeg je vanochtend een mail waarop stond dat het te laat was, wat niet overeenkomt met de eerdere beëindiging datum en de mail die je eerder had ontvangen. Ik neem aan dat je te horen krijgt dat er een foutje is gemaakt :)

Mocht het resultaat anders zijn dan horen we het hier graag weer, dan is het namelijk tijd voor een duidelijke mail & ingebrekestelling.. Maar goed: eerst netjes bellen en om opheldering vragen

[Voor 4% gewijzigd door President op 12-06-2020 13:01]

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-06 15:44
Je bent gewoon op tijd geweest, dat is al duidelijk. Daar zal Tweak uiteindelijk wel in mee gaan.

Het probleem bij Tweak is echter, zelfs als ze nu hun fout toegeven en beloven dat ze je borg betalen, dit zonder overdrijven 3 maanden kan duren. Dit is namelijk zo gegaan bij mijn abonnement, die van een vriend, en van redelijk wat anderen. Je krijgt je borg wel, maar dat duurt gewoon een enorme tijd. Wees daar maar op voorbereid. Ze hebben heel goedkoop 1Gbit-glasvezel maar voor de rest is het een kleine partij die elk dubbeltje moet omdraaien. Betaalde klantenservice waar je lang moet wachten, zelf betalen voor het retourneren van je pakket en o wee als je het naar hun gratis antwoordnummer stuurt, dan krijg je 15 euro administratiekosten.

Even ter referentie, mijn modem was 24 januari bij ze binnen, 30 januari "de financiale afdeling is de terugstorting aan het verwerken", 12 februari idem, bij navraag kreeg ik het volgende te horen.
Wij mogen 60 dagen doen over de uitbetaling nadat uw het pakket gerouterneerd en wij het ontvangen hebben.
Op 7 mei, dus 107 dagen na "gerouterneerd" en lang na de 60 belachelijke dagen die ze zichzelf stellen, vroeg ik het nogmaals en gaven ze aan dat het al betaald moest zijn. En op 21 mei, jawel, bijna 4 maanden (!) nadat ze het modem hadden ontvangen had ik dat geld terug.

[Voor 13% gewijzigd door MacorgaZ op 12-06-2020 13:07]

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver / Black / 18" No-Aero

Acties:
  • +2Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:58

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Even deze fout van Tweak ten spijt, valt me nog iets vreemds op:
CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:53:
Bij het aangaan van een Tweak abo heb ik een borg van €75 moeten betalen voor het modem etc.
En dan:
Wacht even. Je betaalt eerst €75 borg, maar als je niet op tijd bent mag je, naast die borg, ook nog eens €189 betalen? Hoe zit dat?

.edit: ah, het staat in de AV:
7.4 Tweak is gerechtigd een borg in rekening te brengen bij de levering van Apparatuur in bruikleen. De borg wordt bij het beëindigen van de overeenkomst geretourneerd indien de Apparatuur volledig, in goede en werkende staat en zonder beschadigingen wordt teruggestuurd aan Tweak.
7.5 Als Tweak in bruikleen verstrekte apparatuur niet binnen 30 kalenderdagen na beëindiging van de Overeenkomst retour heeft ontvangen vervalt de betaalde borg voor de Apparatuur. De Apparatuur zal dan tevens tegen de nieuwwaarde in rekening worden gebracht.
Mag dat wel? Feitelijk is de borg dan meer een soort boete. Ik snap wel waarom ze het doen (dan hebben ze bij wanbetalers iig al wel een deel), maar verreken het dan met elkaar.

[Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 12-06-2020 13:32]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• Intelligo
CheopsChefren schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:52:
Zoals ik al eerder aangaf, het gaat mij niet zozeer om de borg, het gaat mij erom of dit kan bij borg. Blijkbaar wel, en dat wilde ik gewoon weten. En ja, sorry, ik heb contact gehad met de servide desk hierover, maar daar nog niets op gehoord. Ik word teruggebeld als ze een antwoord weten.

Ik was zeer tevreden over Tweak, en ik zou ze ook zeer zeker aanbevelen aan anderen in de leveringsgebieden van Tweak.
Ik vroeg me gewoon af hoe dit juridisch zit

Beste Piet,

Bedankt voor uw bericht.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
Lijkt me een klare zaak, de medewerkers bij Tweak moeten even training hebben bij het bekijken van een kalendar & hoe dat werkt

Woont in Helsinki

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Kleine aanvulling: Het is 50 euro borg (de overige 25 euro zijn administatiekosten). Administratief is het een puinhoop bij Tweak. Ze probeerde tegen hun voorwaarden in mijn abonnementsprijs te verhogen, gemaild en nee inderdaad ik had gelijk. nog geen week later wel incasso van het hele bedrag. Inmiddels een juiste factuur gehad.

Ik zou zeggen per mail het verhaal even uitleggen met de goede data erbij dan komt het vast goed.

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-06 09:18
Heb je Tweak nou al gebeld?

Memento mori

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
One-eye864 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:44:
Kleine aanvulling: Het is 50 euro borg (de overige 25 euro zijn administatiekosten). Administratief is het een puinhoop bij Tweak. Ze probeerde tegen hun voorwaarden in mijn abonnementsprijs te verhogen, gemaild en nee inderdaad ik had gelijk. nog geen week later wel incasso van het hele bedrag. Inmiddels een juiste factuur gehad.

Ik zou zeggen per mail het verhaal even uitleggen met de goede data erbij dan komt het vast goed.
Tegen welke voorwaarden in? Deze vind ik ff interessant, ik zit namelijk ook bij ze. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:05
SmurfLink schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Tegen welke voorwaarden in? Deze vind ik ff interessant, ik zit namelijk ook bij ze. :P
Gaat hier wel erg off topic maar gaat om deze voorwaarden. Aanvraag van overstap naar internet-only was ruim op tijd gedaan maar oplevering lag (ook door hun administratieve puinhoop) ruim na 1 mei.

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

SmurfLink schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Ik denk het stukje in de voorwaarden waar gesproken word over een vaste prijs per maand voor het abonnement; Er word enkel gesproken over verhoging bij telefoniekosten verder nergens.

Anoniem: 310408

Maar uh.... heb je zeg gewoon als eens gebeld om te vragen hoe het zit?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:40
falconhunter schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:29:
Maar uh.... heb je zeg gewoon als eens gebeld om te vragen hoe het zit?
Misschien slim om eerst het topic te lezen, en dan met name de posts van OP voordat je zo'n reactie geeft
En ja, sorry, ik heb contact gehad met de servide desk hierover, maar daar nog niets op gehoord. Ik word teruggebeld als ze een antwoord weten.
CheopsChefren in "Tweak betaalt borg voor modem etc. niet terug"

[Voor 9% gewijzigd door Ryur op 12-06-2020 17:21]

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

.oisyn schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:27:

[...]

En dan:

[...]

Wacht even. Je betaalt eerst €75 borg, maar als je niet op tijd bent mag je, naast die borg, ook nog eens €189 betalen? Hoe zit dat?

[...]

Mag dat wel? Feitelijk is de borg dan meer een soort boete. Ik snap wel waarom ze het doen (dan hebben ze bij wanbetalers iig al wel een deel), maar verreken het dan met elkaar.
offtopic:
Ik las die bepaling meer als één van drie opties: Je levert op tijd in -> Borg terug. Je levert te laat in (maar je levert wel nog steeds in) -> Borg kwijt. Je levert helemaal niets in -> Borg kwijt + extra kosten. Het zal bewust een beetje vaag opgenoteerd zijn om hier enige speelruimte te creëren...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@AGee Het staat er niet vaag, er staat vrij letterlijk in 7.5 dat niet binnen 30 dagen retour betekent: borg kwijt en nieuwwaarde in rekening gebracht :). Hetzelfde blijkt ook uit hun mail.

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• AGee
  • Niet online

AGee

.oisyn schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:33:
@AGee Het staat er niet vaag, er staat vrij letterlijk in 7.5 dat niet binnen 30 dagen retour betekent: borg kwijt en nieuwwaarde in rekening gebracht :). Hetzelfde blijkt ook uit hun mail.
Desalniettemin wordt de soep niet zo heet gegeten, zie de casus van TS. Er zal toch wel enige speling in zitten ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Nou ja, hij is nu zijn borg kwijt terwijl hij gewoon op tijd is, dus om nou te zeggen dat ze coulant zijn... :+

• AGee
  • Niet online

AGee

.oisyn schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:41:
Nou ja, hij is nu zijn borg kwijt terwijl hij gewoon op tijd is, dus om nou te zeggen dat ze coulant zijn... :+
:z

Acties:
  • +2Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 00:06
Toen ik mijn abonnement heb opgezegd direct mijn modem terug gestuurd. Een paar weken daarna kreeg ik een mail notificatie uit mijn fritzbox welke ik vergeten was te resetten. Dit modem had een extern IP van Tweak dus was terug gekomen.

Echter na een maand nog geen borg ontvangen, dus heb ik contact gezocht met de Tweak helpdesk. Daar gaven ze aan het modem niet ontvangen te hebben, ik moest mijn track en trace code geven. Dit gaan en toen werd het even stil, na een paar weken wachten weer contact gezocht en iemand was er mee bezig, daar kreeg ik reactie op. Ze hadden iets ontvangen maar moesten nog kijken of het ik wel echt een modem in het pakketje had gedaan (dat is mij letterlijk gezegd) Uiteindelijk heeft het 2 maanden geduurd + wat telefoontjes en mailtjes vanaf mijn kant.

Het zou Tweak sieren als ze zelf ook eens in de spiegel kijken en niet zo flauw doen,vooral niet omdat mijn verhaal niet uniek is maar vaker in de wandelgangen hier heb gehoord.

Het verschil tussen de administratieve afdeling, en de technische afdeling en o.a. support op #tweak (op irc) is wat mij betreft erg uit balans. Technisch en qua support doet Tweak het top, maar qua administratie echt ondermaats.

[Voor 11% gewijzigd door boswandeling op 12-06-2020 18:15]

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:46

[...]

En dan:

[...]

[...]

De logica lijkt mij meer dat ze zo snel mogelijk de apparatuur terug willen zodat ze die weer kunnen inzetten voor andere klanten. Om dit te bereiken moet je een termijn stellen en om mensen te bewegen zich aan die termijn te houden kun je weinig anders dan een soort boete systeem gaan verzinnen. Ik zou in ieder geval zo 1,2,3 geen 'beter' systeem kunnen bedenken.

Voor geval ze de apparatuur helemaal nooit meer terug krijgen zal er een bedrag moeten zijn ter waarde van de aanschafprijs. Ook dat lijkt me logisch.

Hoe streng je vervolgens daadwerkelijk je algemene voorwaarden gaat naleven is vers 2. Het doel lijkt mij niet om klanten die weggaan te naaien. Ik ga er daarvoor eigenlijk wel van uit dat je bij te laat opsturen die 189 euro komen te vervallen... (ook al zou het volgende av dubbel op kunnen).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

boswandeling schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:11:
Echter na een maand nog geen borg ontvangen, dus heb ik contact gezocht met de Tweak helpdesk. Daar gaven ze aan het modem niet ontvangen te hebben, ik moest mijn track en trace code geven. Dit gaan en toen werd het even stil, na een paar weken wachten weer contact gezocht en iemand was er mee bezig, daar kreeg ik reactie op. Ze hadden iets ontvangen maar moesten nog kijken of het ik wel echt een modem in het pakketje had gedaan (dat is mij letterlijk gezegd) Uiteindelijk heeft het 2 maanden geduurd + wat telefoontjes en mailtjes vanaf mijn kant.
Dit ken ik bij Online.nl net zo, daar was het wel zo dat de klantenservice hier ook van af wist, uiteindelijk was het bij een opzegging zo dat er altijd duidelijk naar de klanten gecommuniceerd werd een foto te maken van de T&T die men kreeg bij het retour sturen van de modem e.d. zodat ze daarmee na 30 dagen hun geld konden krijgen omdat de logistieke partner gewoon zo traag was.

Trackers of betalen...⛔ check het standpunt van de Nederlandse techsite Tweakers over JOUW privacy in de link.

• MikeN
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 16-06 10:33
Volgens mij niet. Betaling van een geldsom bij beëindiging van de overeenkomst staat op de grijze lijst en kan alleen als het hier gaat om een vergoeding van de geleden schade, en Tweak kan nooit hard maken dat hun schade 75 euro hoger zou zijn dan de nieuwwaarde van het modem. Maar IANAL.

Als de TS zo warrig heeft gecommuniceerd als hier doet hij er misschien goed op om gewoon een kort mailtje op te stellen met wanneer de overeenkomst was beëindigd, wanneer het modem is geretourneerd (incl. T&T code), en dat hij dus nog 75 euro van ze krijgt en ze voor zover nodig in gebreke stelt gezien ze die betaling nalaten.

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:42
Ach Tweak steelt wel vaker borg van voormalig klanten. Hebben blijkbaar hard extra centjes nodig. Wees blij dat je daar weg bent.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• elitehunterck
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 03-09-2020
Heb ruim een maand geleden mijn modem ingeleverd. Heb ook een bewijs dat hij in goede staat is ontvangen. Maar het geld staat nog steeds niet op mijn rekening. Heb al een paar keer gebeld met ze en elke keer krijg je te horen dat ze een mail sturen naar de afdeling boekhouding. Heb het gevoel dat ik kan fluiten naar mijn geld.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True