Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
Ik overweeg om -als cadeautje- twee IKEA symfonisk speakertjes te kopen. Deze twee wil ik dan als "groep" koppelen en hiermee de woonkamer van mijn ouders voorzien van wat muziek :). Ze zijn niet heel veeleisend, willen gewoon vanaf hun telefoon (iOS, Spotify) muziek af kunnen spelen. Eventueel later komt er een derde speaker bij in de keuken.

Nu heb ik een aantal vragen:
  • Ze hebben helemaal geen Sonos apparatuur in huis; kunnen ze deze speakers dan wel gebruiken? Ik las dat je de Sonos app nodig hebt, maar werkt dit ook als je helemaal geen Sonos speakers hebt?
  • Zijn twee speakers een beetje oké qua geluid? Nogmaals: ze zijn niet veeleisend, willen gewoon achtergrond muziek op kunnen zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 11:56
Oh daar is het perfect voor!
Andere Sonos speakers zijn niet zo zeer nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De Ikea Symfonisk en Sonos Play:1 delen een deel van de hardware. Ik denk dat daar het gebruik van de Sonos app vandaan komt.
YouTube: IKEA's Sonos Speaker Has a Secret

Het geluid is prima. Verrassend vol ondanks het formaat.

[ Voor 30% gewijzigd door TBTL op 12-06-2020 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:34
TBTL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:59:
De Ikea Symfonisk en Sonos Play:1 delen een deel van de hardware. Ik denk dat daar het gebruik van de Sonos app vandaan komt.
YouTube: IKEA's Sonos Speaker Has a Secret

Het geluid is prima. Verrassend vol ondanks het formaat.
Staande golven of nearfield ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
Cool, en het koppelen van twee spears (als stereo) is ook allemaal goed te doen dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:27
smeerbartje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:49:
Cool, en het koppelen van twee spears (als stereo) is ook allemaal goed te doen dus?
Ja. Lees dit maar eens, dan krijg tje shitload aan info ;
https://www.homecinemamag...r-en-boekenplank-speaker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 20:14
Ik heb een Syfonisk speaker in de slaapkamer. Voor daar is het een prima ding. Is ook aangesloten op een Google Home Mini zodat muziek (veel) beter klink dan op de Google Home zelf. Verder is het apparaat ingesteld als wekkerradio. Om zes uur gaat de muziek van zelf spelen. Alleen is de Syfonisk een mono speaker, dus niet zo geschikt voor de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb 2 boekenplankspeakers in de woonkamer (als extra...naast de 5.1) en 1 lamp op de slaapkamer.
De boekenplanken heb ik als stereopaar gekoppeld.
De geluidskwaliteit van de lamp is een stuk beter....maar ik ben ook zeer tevreden over de boekenplanken...
Enige probleem wat ik heb is dat het rechterkanaal af en toe wegvalt ....tijdelijk gelukkig...voor enkele minuten.
Ik heb dat in een andere woning ook meegemaakt...en dat was toevallig ook de rechterspeaker.
Dat wordt vaak geweten aan instabiele wifi....maar dat lijkt me sterk....de rechterspeaker staat 1 meter naast de hoofdunit nan het TP Link mesh netwerk Deco M9plus (3 stuks dus) en de andere speaker staat 5 meter verder in de zelfde woonkamer....en een andere Deco staat daar weer 2 meter boven in een slaapkamer...
Ik kan er helaas niets over vinden hoe dit te verhelpen.
Meestal is het in het begin van een luistersessie en blijft alles daarna wel weer goed werken.
Rechterspeaker gereset etc....maar niets helpt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:19
Ridder schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:32:
Ik heb 2 boekenplankspeakers in de woonkamer (als extra...naast de 5.1) en 1 lamp op de slaapkamer.
De boekenplanken heb ik als stereopaar gekoppeld.
De geluidskwaliteit van de lamp is een stuk beter....maar ik ben ook zeer tevreden over de boekenplanken...
Enige probleem wat ik heb is dat het rechterkanaal af en toe wegvalt ....tijdelijk gelukkig...voor enkele minuten.
Ik heb dat in een andere woning ook meegemaakt...en dat was toevallig ook de rechterspeaker.
Dat wordt vaak geweten aan instabiele wifi....maar dat lijkt me sterk....de rechterspeaker staat 1 meter naast de hoofdunit nan het TP Link mesh netwerk Deco M9plus (3 stuks dus) en de andere speaker staat 5 meter verder in de zelfde woonkamer....en een andere Deco staat daar weer 2 meter boven in een slaapkamer...
Ik kan er helaas niets over vinden hoe dit te verhelpen.
Meestal is het in het begin van een luistersessie en blijft alles daarna wel weer goed werken.
Rechterspeaker gereset etc....maar niets helpt tot nu toe.
Dat wegvallen had ik ook last van ondanks uitstekende wifi. Als test op die positie een One geplaatst. Geen enkel probleem of wegvallende verbinding. Retour IKEA dus en vervangen door een Roam. No issues.Bij mij werkte het dus ook niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:34
Ik heb er 2 in de eetkamer staan en het geluid is prima voor die 20 vierkante meter maar ik vind het erg vermoeiend klinken na een paar uurtjes, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Pagina: 1