Wifi of bluetooth draadloze speaker, wat moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kistermenneke
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-08-2023
Voor onze leefkeuken, die in open verbinding met de woonkamer staat oppervlak ongeveer 45m2 ben ik op zoek naar een leuke geluidsbron.
Alleen twijfel ik nog tussen een bluetooth of een wifispeaker. Mijn vrouw wil het liefst geen kabel zien, ik wil de speaker op het kookeiland plaatsen maar hem bijvoorbeeld ook mee naar buiten kunnen nemen.

Muziek zal meestal via Spotify vanaf Iphone of Ipad worden aangestuurd.

Zelf dacht ik aan een bedrag rond de 200 euro maar er is zoveel keuze....

Ik heb al eens gekeken naar de Sonos One SL, de LG Xboom speaker, de Harman Kardon Citation One MKII, de Bose Soundlink Revolve en Teufel Bamster Pro en Teufel One S.

Maar nu ben ik dus het overzicht een beetje kwijt. Wie kan me een goed advies geven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:10
Over het algemeen bieden Bluetooth speakers meer bang voor buck vergeleken met (multiroom) WiFi speakers. Daarnaast is er nog een verschil tussen '360' graden speakers en reguliere speakers.

De meeste '360' entry-level speakers zijn eigenlijk 180 graden speakers. Imo doen deze speakers afbreuk aan de geluidskwaliteit en beleving.

De Anker Soundcore Motion+ biedt over het algemeen een betere geluidskwaliteit vergeleken met de door jouw genoemde speakers, je dient hiervoor wel eenmalig de EQ settings aan te passen in de App. Hou er rekening mee dat deze speaker gevoelig is voor vingerafdrukken.

Vergeleken met de Motion+ presteert de Denon Envaya 250 off axis beter en biedt een betere soundstage. Een andere voordeel is dat deze speaker out of the box goed presteert zonder dat je EQ settings moet aanpassen.

Verder is de Marshall Stockwell 2 ook een goede optie, en biedt een veel ruimere soundstage vergeleken met de Anker en Denon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:36
Let wel even op, dat als je zender binnen staat, en jij met de speaker buiten in de tuin zit, bluetooth dit niet haalt. Bluetooth haalt zo'n 5 meter prima, maar verder eigenlijk niet. Dan zou wifi beter zijn. Handig om te weten als je de neiging hebt om weg te lopen van je boxjes, dat dan de rest van de groep ook geen muziek meer heeft.

Aan de andere kant: hoe goed is jullie wifi bereik in de achtertuin ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Zoek je naar bluetooth speakers kijk dan is op youtube op het kanaal van Clavinetjunkie.
Deze Duitser wordt door velen als DE reviewer gezien als het gaat om Bluetooth speakers.
Dankzij hem heb ik een Tribit Xboom gekocht welke inmiddels de Stormbox heet. Echt en top ding voor weinig geld.

Wil je gemak zou ik kiezen voor de Sonos one. Werkt goed, geluid is prima, kan mee naar buiten (met een verlengsnoertje) en ziet er toch wel prima uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 15:52
Is een bouwradio geen idee?
Op de Perfectpro Audisse Shokunin DAB+ zit wifi, blutooth usb het hele pakket.
En te bedienen met je telefoon via wifi
Zelfs een accu die de hele dag kan spelen, laad op zodra het netsnoer word gebruikt.
Heb hem ook voor de bouw geeft goed geluid, en stof en spatwaterdicht.

[ Voor 9% gewijzigd door Goofy1978 op 12-06-2020 17:31 ]