Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• NL-ICaRuS
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 24-11-2020
Hallo tweakers,

Ik zit al een tijdje te azen op het volgende beeldscherm :
pricewatch: HP Omen 27i Zwart

Op 2 juni was deze dan eindelijk 'op voorraad' bij amazon.nl
Dus direct besteld...

Volgende dag kreeg ik een mail van amazon;
'We sturen je een email als het item weer beschikbaar is'

Paar dagen later maar eens met klantenservice gebeld.
Daar kan men helaas niet aangeven wat de levertijd gaat worden.
Nu 10 dagen later nog steeds geen update.

Begin me af te vragen of de HP Omen 27i uberhaubt nog weleens leverbaar gaat zijn hier in NL of de EU.
Heeft iemand hier wellicht iets over vernomen of wellicht dat leveringen van HP (VS) naar EU momenteel zowieso flinke vertraging(en) oplopen?

Ben benieuwd.

Alle reacties

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het is een LG Nano IPS paneel. Tja, leverbaarheid daarvan is nu al een jaar vrij dramatisch en toen kwam het virus. Maar waarom wil je deze specifiek? Er zijn andere monitoren met dit paneel die overclockt zijn naar 165Hz. Tja, het is niet indrukwekkend. Het mooie aan de LG27GL850 is dat je met een overdrive setting, tussen de 60 en 144Hz kan zitten met vrijwel perfecte reactietijden van de pixels. Voorbij de 144Hz lijkt dat niet te gaan. Betaal je dus meer voor een mindere ervaring. Zeker omdat LG haar eigen implementatie gewoon goed is. Ik zou dus eigenlijk eerder de LG27GL850 kopen tenzij je een goede reden hebt waarom je deze wil hebben. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• NL-ICaRuS
Dank voor je reactie. Grappig dat je verwijst naar de LG27GL850. Deze heb ik namelijk ook een tijd overwogen, echter na het lezen van dit bericht nieuws: HP brengt 27"-monitor met 165Hz-ips-paneel uit voor 559 euro (en in de veronderstelling dat de HP beter zou zijn) uiteindelijk toch besloten de HP Omen 27i te bestellen.

Maar nog even ter bevestiging; de LG27GL850 is dus beter dan de HP Omen 27i? Dan gaat het me makkelijker maken de huidige bestelling te annuleren en de LG27GL850 te bestellen.

Het lijkt er inderdaad op..
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1301182;1554684/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Beide monitoren gebruiken exact hetzelfde LG Nano IPS paneel. Het grootste verschil is dat HP het paneel overclockt heeft naar 165Hz. Volgens mij was het een BenQ waar dat ook is gedaan, met beduidend slechtere overdrive settings. Ik heb nog geen reviews gezien voor de HP, maar beter dan de LG gaat het denk ik niet worden. LG heeft gewoon een uitstekend product neergezet en ik zie werkelijk het punt niet om €100 extra te betalen voor een 21Hz overclock. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• NL-ICaRuS
Top! Dank je wel. Ik had de HP Omen 27i voor 455 euro bij Amazon.nl besteld dus dat was eigenlijk 45 euro voordeliger dan de LG, maar gezien ik nu al 10 dagen wacht en dit item inmiddels nergens leverbaar lijkt ben ik bang dat het dan nog weleens weken/maanden wachten word..

Dank voor je hulp en uitleg m.b.t. de verschillen en overdrive e.d.

Het blijkt nu een nobrainer dus ik heb mn lopende bestelling direct geannuleerd en de LG27GL850 besteld.
Als het goed is morgen in huis, ben benieuwd :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wel jammer van de prijs, maar wachten is ook niet fijn. Verder weet ik dus niet zeker dat deze HP ook problemen zal hebben met reactietijden. Ik vermoed het alleen wel. Dat de LG27GL850 een 60-144Hz range kan doen met een overdrive setting zonder serieuze undershoot, overshoot of ghosting is gewoon indrukwekkend. Alleen zwart naar grijs is wat minder, maar daar hebben vrijwel alle monitoren last van. :)

Zie: https://www.tftcentral.co...7gl850.htm#response_times
Het is vrij simpel te berekenen. 1000 milliseconden gedeeld door refreshrate. Dus 1000 gedeeld door 144Hz = 6,94ms en daar zit de LG vrijwel altijd onder op 144Hz. Dat vasthouden met relatief weinig overshoot op 60Hz is het indrukwekkende.

• NL-ICaRuS
Wachten duurt altijd lang idd ;)

Dank nog voor de extra update en link naar serieuze specs/tests.

144 Hz Overdrive 'fast' lijkt me een prima default setting als ik het zo lees.

• Plaz
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 13-06 02:56
Ook ik zit al een tijd te wachten op de HP Omen 27i, ook omdat ik graag het verschil zou willen zien tussen de eerder genoemde LG en deze HP. Nu lees ik vooral gebruikerservaringen van BestBuy en op Reddit, maar ik zou liever een goede review lezen van een techsite.

Hoewel ze beide hetzelfde paneel gebruiken wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat de LG beter is dan de HP, we weten nog niet wat HP met het paneel gedaan heeft. De LG is wel een aangetoonde goede keuze.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True