Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik las dat mensen ook al boodschappen over de grens doen, dus gewoon de grens overrijden via een b weg ipv de snelweg?
@Ardana mijn vriendin e ik zij. Afgelopen weekend naar familie geweest in Oostende. Er wordt niet meer gecontroleerd,en de bubbel grootte is ondertussen 10 mensen.
Ze zijn niet meer zo streng
Ze zijn niet meer zo streng
De partner van mijn partner
jij zelf?
En sowieso mocht je al 3 weken mensen die alleen wonen bezoeken. Sinds 2 weken mag ook familie uit NL weer komen.
Wat @RodeStabilo zegt: poly-amorie.
Klopt, maar ja, ben je familie als je enkel lat? Je mocht wel mensen die alleen wonen bezoeken, alleen mocht je daarvoor niet de grens over.99ruud99 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:53:
En sowieso mocht je al 3 weken mensen die alleen wonen bezoeken. Sinds 2 weken mag ook familie uit NL weer komen.
Kan, maar:B___MAN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:57:
Grenzen zijn gewoon open.
https://www.rijksoverheid...-grensstreek/grens-belgieEn niet-essentiële reizen van en naar België zijn verboden tot 15 juni. Schending van dit verbod is strafbaar. De Belgische autoriteiten controleren actief op naleving ervan. Wie het verbod overtreedt, riskeert een boete tot € 4000 of maximaal 3 maanden gevangenisstraf.
En als ik dan verder kijk op de Belgische sites:
enolgende verplaatsingen worden beschouwd als een essentiële verplaatsing:
een familielid in een buurland bezoeken (sinds 30/05/2020)
hulp bieden aan een kwetsbaar persoon die in het buitenland woont
winkelen in een buurland (sinds 30/05/2020)
Dus het is allemaal een beetje onduidelijk.De Belgische autoriteiten controleren actief en verschillende grensovergangen zijn gesloten. De schending van het verbod op niet-essentiële reizen is strafbaar.
Om een vlotte grensovergang te faciliteren, is het sterk aanbevolen om (naast de identiteitsdocumenten) een schriftelijk document te hebben dat uw verplaatsing rechtvaardigt.
Het kan dan gaan om een attest van de werkgever, een attest van de dokter voor de zorg voor anderen of medische zorg, bewijs van co-ouderschap, kopie van een vliegtuigticket om iemand af te halen als een ander vervoermiddel niet mogelijk is, een bewijs voor de zorg voor dieren die over de grens staan, …
Laat ik t Zo zeggen
De enige politie die ik tegenkwam was bij de vader van mijn vriendin, toen we uit de auto stapten. Hij gaf ons mondkapjes. No questions asked, hij zag gewoon dat we geel kenteken hadden dus kregen we een mondkapje.
Ik denk dat ze allang dat stadium van streng controleren voorbij zijn.
De enige politie die ik tegenkwam was bij de vader van mijn vriendin, toen we uit de auto stapten. Hij gaf ons mondkapjes. No questions asked, hij zag gewoon dat we geel kenteken hadden dus kregen we een mondkapje.
Ik denk dat ze allang dat stadium van streng controleren voorbij zijn.
Ik woon dicht op de grens en deze is lang afgesloten geweest.Ardana schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:01:
[...]
Kan, maar:
[...]
https://www.rijksoverheid...-grensstreek/grens-belgie
En als ik dan verder kijk op de Belgische sites:
[...]
en
[...]
Dus het is allemaal een beetje onduidelijk.
Nu wordt er niet meer bij de grens gecontroleerd en heb ik vorige week alweer getanked.
Haha ja tanken was leuk, 1 euro 12 voor liter euro95/e10
@Ardana
Dit lijkt prima aan te sluiten aan jouw reden om door België te reizen. Alleen het bewijs heb je natuurlijk niet. Ik zou zelf het risico wel durven nemen.hulp bieden aan een kwetsbaar persoon die in het buitenland woont
[ Voor 20% gewijzigd door Standeman op 12-06-2020 11:21 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
De Belgische politie zal je in deze context zeker niet bekeuren. Je moet de band met de persoon niet expliciet kunnen aantonen, een aanneembare uitleg volstaat.
Sinds de B-NL grenzen zijn opengegaan voor familiaal bezoek zijn er bij mijn weten enkel nog alcoholcontroles. Vooral omdat de cafes al eerder terug open waren in NL.
Er is dus geen reden om vandaag/morgen al niet op bezoek te gaan.
Sinds de B-NL grenzen zijn opengegaan voor familiaal bezoek zijn er bij mijn weten enkel nog alcoholcontroles. Vooral omdat de cafes al eerder terug open waren in NL.
Er is dus geen reden om vandaag/morgen al niet op bezoek te gaan.
Thnx allemaal! Dat stelt me 'n beetje gerust
Pagina: 1