Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game PC rond €1500 samengesteld, advies op prijs gesteld

Pagina: 1
Acties:

• Ak47bar
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 18-06-2020
Hallo,
In het verleden had ik altijd een PC om op te gamen, i.v.m. school op gegeven moment overgestapt naar een laptop. Toch zou ik graag weer een PC willen hebben om op te gamen. Wil deze samenstellen met het doel dat ik minimaal 3 jaar op redelijk hoge settings spelletjes kan spelen. Mijn wenslijst en de vragenlijst heb ik onderstaand ingevuld.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC die ik wil gaan samenstellen gaat voornamelijk gebruikt worden voor Gaming, Series & Youtube. Ik ben van plan om er Windows 10 op te zetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is rond de €1500, het mag iets meer zijn als dit het systeem velen malen verbeterd. En dit is de prijs voor het systeem alleen. Randapparatuur moet ik ook nog aanschaffen maar, dit staat los van het systeembedrag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een compleet nieuw systeem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem moet een aantal jaar vooruit kunnen in de gaming wereld. Wat ik ongeveer in gedachten heb zal ik in mijn wenslijst toevoegen. Het hoeft geen volledig RGB systeem te worden aangezien ik niet veel geef om de aesthetics.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben absoluut geen pro op het gebied van hardware. Ik lees veel dat AMD Ryzen wel goed presteert recentelijk, maar hoor van vrienden weer dat Intel stabieler is. Dus heb niet echt een voorkeur wat betreft merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb voor een compacte kast gekozen en het zou mooi zijn dat het niet lijkt alsof er een vliegtuig wil opstijgen in mijn kamer, zoals mijn PS4 Pro bijvoorbeeld doet.

Ga je overklokken?
Niet echt in de planning staan om te overklokken

Wat verwacht je van ons?
Nou ik heb mijn wenslijst met behulp van een vriend samengesteld, maar ik zou graag een extra paar ogen hebben die wil meekijken of mijn wenslijst enigszins logisch is. Zelf heb ik niet al te veel verstand op het gebied van hardware en wat momenteel goed of slecht is. Dus zou het zeer op prijs stellen als er een paar ervaren PC builders mee willen kijken.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Mijn wenslijst:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9600K Boxed (SRELU)€ 214,48€ 214,48
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon€ 185,-€ 185,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G€ 554,15€ 554,15
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 87,89€ 87,89
1WaterkoelingFractal Design Celsius+ S24 Dynamic€ 134,-€ 134,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-16GTZRC€ 127,90€ 127,90
1VoedingenCorsair RM850 (2019)€ 140,87€ 140,87
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 100,90€ 100,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.545,19

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canelo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 21:28

Canelo

BT61.

Ten eerste goeiemorgen :),

Ik vind persoonlijk je lijst heel matig, voor dit prijs kan je een precies hetzelfde snelheid krijgen voor een mindere budget, misschien sneller zelfs.

Ik raad je momenteel sowieso geen intel processor aan, vooral de 9th gen, die nieuwe 10th kan je beter nemen maar dan geef je ook dus veel meer uit en dat is het ook niet waard. Verder heb je een 2070Super videokaart genomen, goede, snelle kaart is het wel maar wist je ook dat een 5700XT kaart van AMD qua performance gelijk zit en best wel wat goedkoper is?

Ik heb de ryzen 3700x genomen als processor, je zou eventueel een 3600 kunnen nemen, die is meer dan genoeg voor het games en heeft ongeveer de zelfde resultaten als de 9600k maar vanwege de mindere uitgaven aan de rest van de pc heb ik een 3700x genomen, heb je ook 2 extra cores en 6 extra threads.

Je voeding is van goede kwaliteit, maar overdreven, wat ga je uberhaupt doen met 850w. Je ram is best duur en ook niet de geld waard, ik heb het veranderd naar een ram van crucial, die werkt beter samen met een ryzen cpu die ik heb gekozen voor jou.

Ik heb zelf ook een SSD van Samsung, precies dezelfde maar een 1TB versie er van, toen ik hem had gekocht was die wel 130€ ipv 190€ nu, met andere woorden, voor die 100€ dat je aan een 500GB ssd geeft kan je ook een 1TB ssd halen, dat heb ik in mijn lijstje hier onder gezet.

Waterkoeler? Heb je echt niet niet nodig, ja ziet er tof uit etc maar een goede luchtkoeler doet het meer dan genoeg en deze in de lijstje is nog super stil, ik heb dezelfde and die is echt een aanrader.

Moederbord die ik heb gekozen kan een beetje overkill zijn voor sommigen mede tweakers, maar die is zeker 1 van de beste moederborden die je op dit moment voor zo een prijs kan halen, van de testen/reviews blijkt die heel koel te blijven vergeleken met andere moederborden en ja,verder ziet die er mooit uit en werkt gewoon goed. Je zou eventueel wat anders, goedkoper kunnen nemen maar dat laat ik aan jou over.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenMSI X570 Tomahawk WiFi€ 249,26€ 249,26
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 474,84€ 474,84
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 87,89€ 87,89
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 86,71€ 86,71
1VoedingenSeasonic Focus GX-650€ 95,90€ 95,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 114,85€ 114,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.448,40

Voor het afsluiten nog een reminder.

Ik heb laatst gelezen dat de ryzen cpu's een refresh krijgen en als het goed is worden die binnen 1week ge-announced. De prijzen gaan ongeveer gelijk zijn aan de release prijzen van de 3000series, dus 3600XT wordt rond de 200€, 3800XT 350€, 3900XT 450€ zou ik zeggen, je zou opzicht nog een weekje kunnen wachten voor deze, het is niet zeker maar wachten is altijd waard, de clocks gaan omhoog met 600mhz voor al de cpu's als ik het goed heb.

Nou, genoeg getyped.

Fijne avond!

[Voor 3% gewijzigd door Canelo op 12-06-2020 00:46]

AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -

• Immanent Ike
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11-05 17:18
PsKid schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 00:44:

Moederbord die ik heb gekozen kan een beetje overkill zijn voor sommigen mede tweakers, maar die is zeker 1 van de beste moederborden die je op dit moment voor zo een prijs kan halen, van de testen/reviews blijkt die heel koel te blijven vergeleken met andere moederborden en ja,verder ziet die er mooit uit en werkt gewoon goed. Je zou eventueel wat anders, goedkoper kunnen nemen maar dat laat ik aan jou over.
Een 3700x trekt sowieso niet zoveel stroom dus om daar nou een zo'n duur moederbord voor te halen, dat lijkt mij niet nodig. Voor de rest wel eens met je bericht!

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:35
Immanent Ike schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 01:41:
[...]

Een 3700x trekt sowieso niet zoveel stroom dus om daar nou een zo'n duur moederbord voor te halen, dat lijkt mij niet nodig. Voor de rest wel eens met je bericht!
570 is meer voor de nieuwe generatie Graka's is het niet?
Als het in je budget past is het meegenomen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True