Toon posts:

.mov codec

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de .mov extensie. Deze kun je volgens mij met quiktime afspelen, maar mijn vraag is of je 'm ook ergens als codec voor mediaspeler kunt downloaden.
Op de site van apple heb ik al gekeken maar dus niks gevonden...

Hopelijk zit ik in het goede forum, als dat niet zo is, sorry:+

Verwijderd

Dat zou ik ook wel eens willen weten! Ik heb laatst een link naar een site zien staan (iets met jagfire) maar die site werkt niet meer...

Verwijderd

.mov is geen codec maar een muxformaat |:(

Anyway, er zullen ongetwijfeld mediaplayer/windows plugins te vinden zijn, de vraag is echter of zij de mov bestanden afspelen die jij wilt. Zoals ik al zei, .mov is geen codec maar een muxformaat en hier ligt eigenlijk het werkelijke probleem. De meeste .mov filmpjes die je zult vinden gebruiken het Sorensen codec van apple/quicktime, en dit is zo ongeveer het best bewaarde geheim in de computerwereld (beetje overdreven maar in die richtnig moet je het zoeken).

De bedoeling van Apple is dus dat iedereen de Quicktime player gebruikt - Apple heeft namelijk ook nog zoiets als concurrentie enzo met windows media player.... Dus ook al vindt je een .mov "codec", die kan hoogstwaarschijnlijk de .mov bestandjes die je van internet afplukt niet afspelen.

Mediaplayer zelf kan misschien wel .mov bestanden afspelen maar hoogstwaarschijnlijk niet de Sorensen-filmpjes :(

Verwijderd

Voor adobe premiere is een .mov codec. Dan kun je mov naar avi omzetten.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35

Nietzman

Woei!

Op donderdag 09 augustus 2001 15:24 schreef beelzebubu het volgende:
De bedoeling van Apple is dus dat iedereen de Quicktime player gebruikt - Apple heeft namelijk ook nog zoiets als concurrentie enzo met windows media player.... Dus ook al vindt je een .mov "codec", die kan hoogstwaarschijnlijk de .mov bestandjes die je van internet afplukt niet afspelen.
De reden voor mij om geen kwikteim te gebruiken.... al doet m$ presies hetzelfde met asf en wmf

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 16:08 schreef nietzman het volgende:

[..]

De reden voor mij om geen kwikteim te gebruiken.... al doet m$ presies hetzelfde met asf en wmf
100% mee eens....

asf is overigens een MPEG-4 ripoff, daar valt nog wel iets mee te doen als je het lang genoeg probeert. Met Sorensen is dat niet het geval, dat is echt een Apple-eigen formaat, zelf-gemaakt en dus een compleet zwart gat :(...

Maar goed, blij wordt je er nog steeds niet van....

edit:

Hoe komt iedereen hier toch aan die (gokje) 6000,- die nodig is om Premiere aan te schaffen :? >:)

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

Volgens mij kun je .mov ook afspelen met Xing Mpegplayer...

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

me meeste movjes op cdroms gebruiken de cinepak codec trouwens.. en die heb je gewoon voor pc ook, maar sorensen wordt idd mooier, is alleen te zwaar voor cdrom gebruik..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

dus..
welk programma moet je gebruiken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 19:25:
dus..
welk programma moet je gebruiken?
offtopic:
Goed dat je de search gebruikt, maar een topic twee jaar omhoog schoppen met een enkel zinnetje ipv een reply in ongeveer de vorm van een nieuwe topicstart (als in: wat draai jij, wat wil je precies, wat werkt er niet) is ook niet alles eigenlijk: een jaar is nogal oud in "internet-termen" en er veranderd op een gebied als dit vrij veel in die tijd - een nieuw topic beginnen en hierbij verwijzen naar al gevonden topics is (bijna altijd) een beter idee. Dan kan je als samenvatting altijd nog de in eerdere topics gegeven vragen & tipsbehandelen :)

Maar goed, we zijn nu toch bezig (:P ): een recenter topic heeft hier al een goede tip over, Speel *.RM ZONDER Realplayer/Realone geinstalleerd! -> http://home.hccnet.nl/h.edskes/finalbuilds.htm - misschien dat dat helpt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1