Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits_Stau
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-05 11:21
Ik heb sinds vandaag de LG Oled tv in de woonkamer staan.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om de magic remote te koppelen aan de Sonos.
De beschrijving op de website van Sonos is op basis van WebOs 4.5 volgens mij want ik krijg hele andere instellingen.
Iemand hier ervaring mee?

Dit: https://support.sonos.com/s/article/3479?language=en_US werkt helaas niet..

[ Voor 12% gewijzigd door Frits_Stau op 11-06-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 11:38
Heb je de sonos via de arc hdmi poort aangesloten en heb je cec versie van lg aangezet via het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
ARC en CEC is niet van toepassing als je zoals in de link beschreven staat de Magic Remote configureert om infraroodsignalen uit te zenden.

Ik zou de MR in een digitale camera laten schijnen om te kunnen zien of er daadwerkelijk infrarood uit komt. Zo ja, is het waarschijnlijk de Sonos die de IR-code niet accepteert en heb je daar een verkeerde configuratie. Zo nee, is de instelling aan de zijde van de TV/MR niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits_Stau
Ik heb de Sonos via optische kabel aangesloten.
Ik heb diverse instellingen geprobeerd van de MR. maar ik zal eens gaan testen of hij ir signalen stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:36
hiemstra.mark schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:25:
Ik heb de Sonos via optische kabel aangesloten.
Ik heb diverse instellingen geprobeerd van de MR. maar ik zal eens gaan testen of hij ir signalen stuurt.
Waarom zou je dat willen? Als je je beam aansluit via ARC dan heb je je afstandsbediening nooit nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits_Stau
Ik ben niet de grootse fan van een kabel goot. Dus probeer zo min mogelijk kabels en zo klein mogelijke kabels te gebruiken. Dat is de reden van een optische kabel. Maar is de lag in HDMI niet hoger dan in optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:36
hiemstra.mark schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:52:
Ik ben niet de grootse fan van een kabel goot. Dus probeer zo min mogelijk kabels en zo klein mogelijke kabels te gebruiken. Dat is de reden van een optische kabel. Maar is de lag in HDMI niet hoger dan in optisch?
Nee dat is er niet. Er is echt geen reden om optisch gebruiken ipv HDMI (buiten de kabeldikte of omdat je echt geen HDMI poort vrij wil maken).

Het werkt een stuk makkelijker. De beam gaat aan en uit als het nodig is. Heb zelf ook een beam en heb hem nooit hoeven bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits_Stau
Ah ik zie dat ik niet gespecificeerd heb welke soundbar ik heb. Het gaat om de Sonos playbar en deze heeft jammer genoeg geen arc zie ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits_Stau
Update.

Ik ben bang dat het niet samen kan werken met de decoder.
Ik had de MR al ingesteld voor de Decoder van CD en dan kan ik niet de Sonos ook nog instellen helaas. Sonos los kan wel maar dan kan de decoder weer niet.
En voor het overzicht het gaat om de combinatie van:
TV: LG OLED55CX6
SoundBar: Sonos Playbar
Decoder: Canaal Digitaal M7 MZ-101

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• badboys83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 13:09
Ik ga je uit de brand helpen:

Open het menu met instellingen, ga naar verbinding en kies voor instellingen apparaataansluiting. Vervolgens kies je instellingen voor universele afstandsbediening. Dan kies je voor soundbar, vervolgens kan je je merk selecteren. Sonos staat er niet standaard bij, die moet je even intypen. Selecteer Sonos.
Het duurt aantal seconden voordat hij hem heeft geconfigureerd. Daarna ben je klaar en kan je met de magic remote volume wisselenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkgVsPSA2rQ8Cuoqa5kKWxjiK7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsPJAeoWQKMf0kD4HZq81LPH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12I0QUHUaBBYi6wfRSIcR9O5_Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47ZMpee4Gx87RvHOIFzZd1dc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10-2022
Ja, dit werkt. Ik was ook op zoek naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael1228
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-01-2021
Bij mij werkt het nog steeds niet. De tv geeft wel een icoontje weer wanneer je volume harder of zachter zet maar de Playbar doet niets.
Het is toch vreemd dat het bij de één wel werkt en bij de andere niet?

Kan iemand helpen? Ik heb een LG oled55GX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:28
https://www.allekabels.nl...pDG2GNOt1g6BoCNGcQAvD_BwE

Als kabeldikte een probleem is... Zal niet de 8k kabelkwaliteit zijn, maar optisch wellicht wat netter.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits_Stau
Het probleem zat er bij mij in dat de MR niet de soundbar En de decoder wou bedienen. Het is een Of verhaal bij mij geworden. Maar de Decoder gaat er binnenkort uit omdat ik tv kijk via de app op de LG. Oplossing boven werk alleen op de soundbar als ik de decoder er niet in heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael1228
Frits_Stau schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:28:
Het probleem zat er bij mij in dat de MR niet de soundbar En de decoder wou bedienen. Het is een Of verhaal bij mij geworden. Maar de Decoder gaat er binnenkort uit omdat ik tv kijk via de app op de LG. Oplossing boven werk alleen op de soundbar als ik de decoder er niet in heb staan.
Dus als je de decoder loskoppelt zou het wel weer moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits_Stau
Michael1228 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:58:
[...]

Dus als je de decoder loskoppelt zou het wel weer moeten werken?
Als je de MR koppeling van je decoder weghaalt en dan alleen je Sonos instelt met de MR zou die het moeten doen. Zo werkt het iig bij mij. Zodra ik de mr alsnog instel voor de decoder doet die het niet meer voor de Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael1228
Frits_Stau schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:13:
[...]

Als je de MR koppeling van je decoder weghaalt en dan alleen je Sonos instelt met de MR zou die het moeten doen. Zo werkt het iig bij mij. Zodra ik de mr alsnog instel voor de decoder doet die het niet meer voor de Sonos.
Heb het geprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Heb een decoder van KPN maar er verandert niets als ik die verwijder.
Het vreemde is dat het wel gewerkt heeft, maar nadat ik eea opnieuw heb aangesloten doet ie het niet meer. Toch maar eens contact opnemen met LG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vandaag Sonos ARC ontvangen en aangesloten op mijn LG CX55 via HDMI eArc. Maar nu kan ik met de magic remote de settop box van KPN (Arris 5202) niet meer bedienen. :(

Ging altijd prima, maar settop box reageert nergens meer op via de MR. Opnieuw geïnstalleerd, geen succes.

Apps via de tv kan ik prima bedienen en dan ook geluid regelen via Sonos. Maar blijkbaar houdt de ARC signaal (IR of BT???) tegen.

Iemand dit werkend gekregen? Anders maar weer de witte remote van KPN er bij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkeyShot NL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 20:12
We zijn bijna 2 jaar verder, maar ik ervaar hetzelfde probleem. Op mijn nieuwe LG tv heb ik eerst de afstandsbediening van mijn KPN decoder ingesteld. Dat werkt top. Maar nu krijg ik ook niet het volume van mijn Sonos Playbar ingesteld (ook via optisch). Het enige resultaat is dat ik wel volume-icoontjes krijg, wat ik daarvoor niet kreeg. Werkt de combinatie van decoder + playbar niet? Of heeft iemand nog een oplossing kunnen vinden?
Pagina: 1