Toon posts:

Wat is er met mijn Sony Bravia 49XD8005 aan de hand?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ilsmaelv
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 29-03 10:41
Zoals op onderstaande foto te zien is geeft mijn tv een dubbel beeld, op een wit scherm zie je het beeld in de vorm van horizontale strepen over het hele scherm. Het overlapte dubbele scherm springt ook een beetje. Dit beeld kwam uit het niets terwijl ik een film zat te kijken via Netflix.

Ik heb alle stekkers er al uit en weer in gehad. De modem uit en weer aan gezet. Gekeken of er een update nodig was. Alle suggesties die er online bij Sony en onder help in de tv zelf stonden om het probleem op te lossen uitgevoerd. Helaas zonder enkele verbetering van het beeld.

Ik heb alleen internet van youfone. Ik kijk via een internet kabel van de modem rechtstreeks naar de tv..

De tv heb ik in januari 2017 aangeschaft en er zat 1 a 2 jaar garantie vanuit Sony op. Dus ik heb geen garantie meer. Is het rendabel om dit te laten repareren of kan ik dan beter een nieuwe tv aanschaffen?

Alle reacties

• ilsmaelv

Op deze foto zie je hoe het beeld eruit ziet op een wit scherm.

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12:57
Hoogstwaarschijnlijk intern slecht contact. Zie How To Fix Double Image.

• ilsmaelv
Dankjewel voor je reactie.
Wat zou zoiets kosten als ik dat door Sony laat repareren?
of zou een repair café dit ook repareren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12:57
ilsmaelv schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:18:
Dankjewel voor je reactie.
Wat zou zoiets kosten als ik dat door Sony laat repareren?
of zou een repair café dit ook repareren?
Geen idee, ik denk dat je via Sony de hoofdprijs zal betalen (waarschijnlijk zullen ze dan onderdelen gaan vervangen als dat überhaupt nog mogelijk is gezien het een model van 4 jaar geleden is).

Je kan denk ik het beste contact opnemen met een aantal tv reparatiebedrijven in jouw regio en vragen om een vrijblijvende offerte. Zoals je in de video kunt zien kan het redelijk simpel opgelost worden.

Een andere optie is om contact op te nemen met de verkoper en je beroepen op non-conformiteit, aangezien je volgens de Nederlandse wet recht hebt op een deugdelijk product en een tv die binnen een aantal jaar kuren vertoont hier niet aan voldoet. Je zult hier wel wat tijd en energie in moeten steken aangezien winkels hier niet zo happig op zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 26-09 21:33
De verkoper moet een oplossing kunnen bieden, maar hoeft dat buiten de garantietermijn niet gratis te doen. De geaccepteerde norm is dat de reparatiekosten niet hoger zijn dan de economische afschrijving op de televisie. Terug gaan naar de verkoper kan dus zin hebben en een beetje handige TV-winkel is in staat om dit soort veelvoorkomende kwaaltjes zelf op te lossen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee