Beste Tweakers,
Ik heb pas geleden een setje Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 gekocht om toe te voegen aan mijn set Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 voor een totaal van 16GB.
Beiden zijn setjes van 2x(4GB) DDR3 met een kloksnelheid van 1600Mhz.
Als ik bij systeeminformatie kijk krijg ik te zien dat Windows maar 12GB kan detecteren.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yryjilw7XLR1y8gsCmYFFst9.jpg?f=user_large)
Als ik bij broncontrole van taakbeheer kijk krijg ik te zien dat 1 sleuf leeg is.
/f/image/bgn19MVtMoK9IaqAAOucfK0b.png?f=fotoalbum_large)
Als ik bij HWinfo kijk zie ik dat mijn moederboord momenteel in triple channel draait MAAR hij wel alle 4 de sticks kan detecteren.:fill(white):strip_exif()/f/image/PTmEICDiiyNPFqArKeOv7ZZq.png?f=user_large)
Als ik bij systeeminformatie kijk zie ik dat Windows maar 12GB fysiek geheugen kan detecteren maar het wel de RAM van de sticks optelt bij de Vram van mijn videokaart voor een totaal van 20GB virtueel geheugen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/jBLLd6h751WeuSBvlq699Guy.png?f=user_large)
Mijn specs zijn:
CPU: I7-3820
GPU: GTX 680 Classified 4GB Vram
Moederboord: Rampage IV Formula (heeft al de laatste BIOS versie 5001)
PSU: Antec 900W
Wie kan mij helpen om Windows alle 4 de sticks te detecteren?
Ik heb pas geleden een setje Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 gekocht om toe te voegen aan mijn set Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 voor een totaal van 16GB.
Beiden zijn setjes van 2x(4GB) DDR3 met een kloksnelheid van 1600Mhz.
Als ik bij systeeminformatie kijk krijg ik te zien dat Windows maar 12GB kan detecteren.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yryjilw7XLR1y8gsCmYFFst9.jpg?f=user_large)
Als ik bij broncontrole van taakbeheer kijk krijg ik te zien dat 1 sleuf leeg is.
/f/image/bgn19MVtMoK9IaqAAOucfK0b.png?f=fotoalbum_large)
Als ik bij HWinfo kijk zie ik dat mijn moederboord momenteel in triple channel draait MAAR hij wel alle 4 de sticks kan detecteren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PTmEICDiiyNPFqArKeOv7ZZq.png?f=user_large)
Als ik bij systeeminformatie kijk zie ik dat Windows maar 12GB fysiek geheugen kan detecteren maar het wel de RAM van de sticks optelt bij de Vram van mijn videokaart voor een totaal van 20GB virtueel geheugen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/jBLLd6h751WeuSBvlq699Guy.png?f=user_large)
Mijn specs zijn:
CPU: I7-3820
GPU: GTX 680 Classified 4GB Vram
Moederboord: Rampage IV Formula (heeft al de laatste BIOS versie 5001)
PSU: Antec 900W
Wie kan mij helpen om Windows alle 4 de sticks te detecteren?
[ Voor 5% gewijzigd door Number A op 11-06-2020 19:44 ]