Toon posts:

Gaming/Editing 800-850 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vleeschmeester
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 15:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer is bedoeld voor allround gebruik. Gamen, Office, soms foto- en videobewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 1300 euro inclusief monitor en overig randapparatuur. Voor alleen de computer denk ik aan maximaal 850 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een hardeschijf van 1TB. Exact model weet ik niet uit mijn hoofd. Ik kan ook tijdelijke mijn oude muis, toetsenbord en headset gebruiken, maar deze moeten ook vervangen worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan een groot beeldscherm met QHD resolutie. Bijvoorbeeld dit model van Dell. De rest van computer moet krachtig genoeg zijn om op high-settings te kunnen gamen op een QHD resolutie. Over een paar jaar op medium settings spelen vind ik geen probleem. Daarnaast wil ik in de toekomst geheugen en misschien cpu (wachten op B550?) kunnen upgraden. Verder vind ik het fijn als de computer aan de stillere kant is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik blijf liever bij de bekendere merken maar ik heb geen uitgesproken voorkeur voor bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen windowed behuizing. RGB vind ik niet belangrijk. Laag idle verbruik zou mooi zijn maar geen absolute must.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of de onderdelen van de build die ik heb samengesteld goed met elkaar matchen. Ik weet dat een ryzen 5 3600/ 5600XT build goedkoper kan, maar ik geef graag iets meer uit om een stil en upgradebaar systeem te krijgen. Verder ben ik benieuwd of dit systeem ook geschikt is voor foto- en videobewerking, aangezien ik daar meer mee wil doen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenAsus Prime B450M-A€ 71,-€ 71,-
1VideokaartenASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC€ 275,05€ 275,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 65,89€ 65,89
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 83,90€ 83,90
1VoedingenCorsair CX550M€ 76,05€ 76,05
1Solid state drivesWD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC)) 500GB€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,79

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:37
ik denk juist dat je heel goed zit met die r5 en 5600xt voor een game-pc.Je zou zelfs een oogje op een 5700 kunnen werpen...
Wat is de reden exact dat je voor een u-ATX bord bent gegaan in een ATX kast (klein bord grote kast). pricewatch: MSI B450-A Pro Max zou een goede vervanging kunnen zijn.

Voor rest hoef je eigenlijk bijna niets te veranderen, behalve de voeding, die verander je beter naar pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

tot slot je opslag... die is ronduit veel te weinig, 1 tb is toch wel het minimum helaas :) zelfde merk 1 tb bijvoorbeeld.

helaas maakt dit je build er niet goedkoper op :(

Voordeel: scherm kan makkelijk voor 300-400 euro: pricewatch: LG UltraGear 32GK650F Zwart
Hier een paar alternatieven : https://nl.hardware.info/...te-goedkope-gamingmonitor
pricewatch: Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) 55 euro voor een goed toetsenbord
https://nl.hardware.info/...aming-en-meer---juni-2020 beetje goede muis heb je al voor zo'n 30 euro (pricewatch: Microsoft Comfort Mouse 4500 vind ik zelf heerlijk - is alleen geen echte game muis)

• vleeschmeester
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 15:57
Hey Ruud, bedankt voor je reactie.
99ruud99 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:47:
Wat is de reden exact dat je voor een u-ATX bord bent gegaan in een ATX kast (klein bord grote kast). pricewatch: MSI B450-A Pro Max zou een goede vervanging kunnen zijn.
Ik zoek een goedkope bord met 4 dimm sloten. Dat zijn meestal micro-atx bordjes. Een grotere bord heeft voor mij geen meerwaarde denk ik. Ik ben wel bereid meer uit te geven aan een B550 bord.
Voor rest hoef je eigenlijk bijna niets te veranderen, behalve de voeding, die verander je beter naar pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
Is 450W niet een beetje krap? Kan ik dan in de toekomst bijvoorbeeld nog upgraden naar een 3700X o.i.d.?
tot slot je opslag... die is ronduit veel te weinig, 1 tb is toch wel het minimum helaas :) zelfde merk 1 tb bijvoorbeeld.
Ik neem nog een 1TB HDD mee van mijn huidige desktop. 512GB is inderdaad wel wat krap, maar voorlopig voldoende denk ik. Momenteel heb ik een 250GB SSD en een 1TB HDD, en dat is in de praktijk voldoende. Upgraden kan in de toekomst nog en met een 1TB SSD ga ik bijna zeker over mijn budget.

helaas maakt dit je build er niet goedkoper op :(

Tips voor monitor, keyboard, muis vind ik heel fijn! Thanks!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:37
Ah oei, 1.5 tb is wel te doen :) sorry te snel gelezen
geen probleem, graag gedaan!

https://www.tweaktown.com...ming-d3-6g-oc/index6.html
Wanneer deze GPU in een i7-8700 systeem wordt gestoken verbruikt het HELE systeem 190 watt...
dat betekend dat de GPU ongeveer 100-125 Watt verbruikt ( i7 kan tot 75 Watt verbruiken, gemiddeld 65 Watt, en dan nog de rest-onderdelen)

Een r5 verbruikt tot 90 watt - dus 20 Watt meer dan de i7. https://nl.hardware.info/...xed.526875#testresultaten
Dan zou je met het systeem waarschijnlijk rond de 210 Watt zitten als je gamet. Natuurlijk heb jij net een andere versie van de kaart, maar het zal niet gigantisch schelen.

Een r7 verbruikt hetzelfde als een r5. https://nl.hardware.info/...xed.526871#testresultaten (scroll omlaag naar stroomverbruik 2020 (enkel cpu)

[Voor 10% gewijzigd door 99ruud99 op 11-06-2020 23:26]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee