• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 10:55
Ik had al tijdje een (Mass)drop HD6xx liggen (sennheiser 650 300 Ohm), die ga ik nu pas echt gebruiken met een BM 800 mic. Ik had voorheen een ATH 700x met een v-moda mic, maar dat lekte zoveel geluid dat bijna al het geluid werd opgepikt weer door de mic via mijn koptelefoon. Die koptelefoon klonk wel veel gedetailleerder, instrumenten kon ik beter los horen en details vielen me daarmee pas echt op.

Meestal gebruik ik de koptelefoon voor gamen, maar ook YouTube en Spotify voor muziek. Ik zoek geen perfectie maar vind het zonde om een mooie koptelefoon als dit te bottlenecken met mijn on board audio.

Budget is bang for buck, nu zou ik rond de 170eu (UM2 en Sound blaster x G6) zitten dat vind ik nog net ok, goedkoper graag. Net wat duurder maar veel beter ook graag; mag ook totaal wat anders zijn. Budget is dus niet vast. Ben geen audiofiel dus ik snap dat er vast hele mooie dure opties zijn om nog ~5-10% "beter" resultaat te krijgen maar die mate van perfectie zoek ik niet.

Ik heb het nu aangesloten zoals te zien bij huidige situatie. Op zich werkt dat en de koptelefoon kan hard genoeg. Maar ideaal is het niet. Ik heb heel veel zitten researchen maar weet gewoon niet wat handig is. Mic in Phantom power en interace en dan direct op pc, of juist via phantom power via koptelefoon amp naar pc. Of juist een "all in one" die vaak echt duur zijn. Ik kom zelf op onderstaande uit, wat misschien helemaal niet handig is.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-03 12:43

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik zou voor Shiit audio gaan!

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 19:43
Voordat je aan phantom power gaat voor die MIC, zou ik eerst dit verhaal even verifieren:

https://www.gearslutz.com...800-made-1000x-worse.html

Ik heb zelf een ESI Jul@ PCI sound card (helaas niet meer als PCI express te krijgen). Mijn condensator MIC zit gewoon op zo'n https://www.bax-shop.nl/m...u-xlr-usb-signaal-adapter

maar waarschijnlijk heb jij dat niet nodig.

Moet de audio interface extern of intern zijn. Extern is er zoveel te krijgen van ESI, Focusrite, M-Audio, Presonus en vele anderen in jouw prijscategorie.

• d4jo
Extern heeft mijn voorkeur, minder rommel in mijn kast en zet het wel ergens achter de pc dan neer :)

Er zijn zoveel opties! Het is vooral dat ik niet weet is het handig om zo'n phantom power of UM2 dan aan te sluiten op een amp of die gewoon via USB naar pc.

En welk merk/type is dan handig? Ik vind het vooral als leek heel lastig te beoordelen of die G6 kwalitatief in orde is, of een headphone losse amp voor 150eu niet veel beter is? G6 heeft wel wat game voordelen en als voor een leek het kwaliteitsverschil met een losse amp er wel is maar verwaarloosbaar is dan is die G6 denk ik voor mij prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d4jo
Niemand verder nog ideeën? Magni/Modi combo lijkt me ook heel goed maar verkrijgbaarheid in NL is ruk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:56
Topping A30/D30 combo of even wachten op de E30/L30 combo

Fiio K5 pro dac/amp

Zijn best wat opties

Heb hier zelf D30/A30 voor diverse hoofdtelefoons en een UMC22 van Behringer voor een microfoon/gitaar

• d4jo
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:16:
Topping A30/D30 combo of even wachten op de E30/L30 combo

Fiio K5 pro dac/amp

Zijn best wat opties

Heb hier zelf D30/A30 voor diverse hoofdtelefoons en een UMC22 van Behringer voor een microfoon/gitaar
Topping had ik al op de radar, Fiio 5K nog niet en mogelijk die E/L topping combo wat binnenkort komt is ook interessant. Thx voor de suggesties!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee