Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-06 22:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Televisie

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Voor 600 euro kan ik zo te zien al wat kopen. Ze hebben alleen geen van alle een review.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Series en films kijken, soms youtube.

Mijn huidige TV is geen smart TV. Zo te zien is dat ook niet echt meer te koop. Ik heb een versterker met zuil speakers en een RPI met Kodi en een Chromecast. Ik kijk geen live televisie, ik heb geen DVD speler. Al mijn inputs zitten in de versterker ingeplugd via HDMI, de versterker via HDMI gekoppeld aan de TV.

Er hoeven niet perse speakers in de TV te zitten. Ik weet niet of ik het smart gedeelte van een televisie ooit ga gebruiken. Misschien als er de play store op staat? Dan kan ik mijn telefoon er aan koppelen zonder losse chromecast. Ik heb nog nooit een smart TV gebruikt dus ik weet ook niet of dat mogelijk is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

https://tweakers.net/tele...-ObHaccW6XL9JVVc5S0V5tixf

pricewatch: Philips 65PUS6503 Zwart

pricewatch: LG 65UM7050PLA Zwart

pricewatch: Hisense H65B7100 Zwart (buitenlands model)

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Beste antwoord (via ArawnofAnnwn op 11-06-2020 23:10)

• benbaba
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:24:
[...]

Oh dank je wel voor de tips. Ik heb rond zitten kijken en het is duidelijk dat ik een VA paneel wil.
Dan moet je LG en Philips tv's in dit formaat in ieder geval afstrepen. De beste value + degelijke VA tv's bieden Hisense en TCL.

Voor bezorging in Nederland zijn de eerder genoemde A-series de beste keuze. Het verschil zit 'm in de voet (twee vs centraal) en OS-versie (3.0 vs 4.0). Woon je dicht bij de Duitse grens dan kun je bij Saturn of Mediamarkt voor €499 een vergelijkbare TCL 65EP640 bestellen voor afhaling. Een andere optie is de Hisense B71 voor €559.

Vestel of UMC Rebrands als Telefunken, Sharp, Toshiba, JVC, Medion e.d. zijn beduidend minder en moet je laten staan. Daarnaast is het vaak niet duidelijk welk type-lcd er gebruikt wordt. Dat laatste geldt ook voor de instapmodellen van Samsung. Deze kunnen zowel VA als PLS zijn.

Alle reacties

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:01
Je hoeft toch alleen maar naar de "prijzen" tab te kijken om te concluderen dat:

- die Hisense sowieso niet geleverd gaat worden
- die LG voor die prijs niet geleverd gaat worden (
- die philips van plattetv.nl is misschien een optie, maar dit model is dus al dik 2 jaar oud?

• ArawnofAnnwn
mcDavid schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:13:
Je hoeft toch alleen maar naar de "prijzen" tab te kijken om te concluderen dat:

- die Hisense sowieso niet geleverd gaat worden
- die LG voor die prijs niet geleverd gaat worden (
- die philips van plattetv.nl is misschien een optie, maar dit model is dus al dik 2 jaar oud?
Is het erg dat een TV 2 jaar oud is? Misschien zijn ze iets platter geworden?

[Voor 4% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 11-06-2020 17:16]

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:01
niet perse. Het kan verklaren waarom hij zo goedkoop is. Het lijkt me iig de enige legitieme optie (of die LG voor 670, maar dan wil je waarschijnlijk vergelijken met meer TV's van 670 euro).

[Voor 23% gewijzigd door mcDavid op 11-06-2020 17:28]

• benbaba
  • Niet online
Als je voor een IPS tv wilt gaan zou ik voor de goedkoopste UM7-serie van LG gaan (vaak de UM7000). Voor een VA tv zie de Hisense AE70F/AE72F (opvolger van de B71). IPS vs VA

• ArawnofAnnwn
mcDavid schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:28:
niet perse. Het kan verklaren waarom hij zo goedkoop is. Het lijkt me iig de enige legitieme optie (of die LG voor 670, maar dan wil je waarschijnlijk vergelijken met meer TV's van 670 euro).
Dan zou ik nog eerder voor een maatje kleiner gaan dan zo veel uitgeven voor een TV.

• ArawnofAnnwn
benbaba schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:35:
Als je voor een IPS tv wilt gaan zou ik voor de goedkoopste UM7-serie van LG gaan (vaak de UM7000). Voor een VA tv zie de Hisense AE70F/AE72F (opvolger van de B71). IPS vs VA
Oh dank je wel voor de tips. Ik heb rond zitten kijken en het is duidelijk dat ik een VA paneel wil.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:24:
[...]

Dan moet je LG en Philips tv's in dit formaat in ieder geval afstrepen. De beste value + degelijke VA tv's bieden Hisense en TCL.

Voor bezorging in Nederland zijn de eerder genoemde A-series de beste keuze. Het verschil zit 'm in de voet (twee vs centraal) en OS-versie (3.0 vs 4.0). Woon je dicht bij de Duitse grens dan kun je bij Saturn of Mediamarkt voor €499 een vergelijkbare TCL 65EP640 bestellen voor afhaling. Een andere optie is de Hisense B71 voor €559.

Vestel of UMC Rebrands als Telefunken, Sharp, Toshiba, JVC, Medion e.d. zijn beduidend minder en moet je laten staan. Daarnaast is het vaak niet duidelijk welk type-lcd er gebruikt wordt. Dat laatste geldt ook voor de instapmodellen van Samsung. Deze kunnen zowel VA als PLS zijn.

• ArawnofAnnwn
benbaba schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:53:
[...]

Dit is fantastische informatie :) Dank je wel.

De voet maakt mij niet zo veel uit, ik hang de TV op aan de muur. Nieuwere OS is denk ik wel handig. Ik zal die TV's gaan vergelijken. Ik zal die andere TV's inderdaad laten voor wat het is.

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-06 14:39
Ik zou toch echt heel iets doorsparen en de RU8000 halen van Samsung.
Dit is het laatste model onder de Q-Led serie en heeft VA paneel van 100Hz.

https://www.artencraft.nl...K4raQVwXLlSoaAhpjEALw_wcB

Met € 789 euro nog steeds (mijn inziens) goed betaalbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De RU80 is een goede tv voor het geld, maar wordt vaak ook overgewaardeerd. Komt ook (ruim) helderheid en dimming te kort voor HDR. Heeft door het 120Hz paneel wel een lagere response tijd wat handig is voor games en sport, geen 24p-judder en meer/betere motion controle. TS is geen gamer, kijkt geen sport, lijkt verder niet veel eisend en merkt 24p-judder misschien niet. Daarnaast zorgt de hogere response tijd van de 60Hz VA tv's voor minder stutter bij bijv. films of series.

Ik denk dat de meerprijs van de RU80 voor TS geen tot zeer weinig meerwaarde zal bieden t.o.v. de eerdere benoemde 60Hz VA tv's.

• elbeannie
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-06 14:52
Een vraag over de TCL65EP640 VS de TCL65EP680. De 640 valt nu af te halen bij de Saturn DE voor €500.

De TCL65EP680 is volgens mij de meest voorkomende TCL-65 inch tv die ook vaak onder de loep is genomen, goede reviews van de EP640 zijn niet echt te vinden.
Het verschil zit hem vooral in LED (EP640) en direct LED (EP680). Ik kan alleen moeilijk beoordelen of dit verwaarloosbaar is of dat dit daadwerkelijk impact heeft? Iemand een idee?

• ArawnofAnnwn
Die 65ae7200f is zo te zien alleen bij Otto te koop. Ik ken die webwinkel niet maar als ik de reviews lees, lijken ze wat minder betrouwbaar. Ik heb probeerd om contact met ze op te nemen maar dat lijkt niet te werken.

Ik dacht ik bestel het ergens anders, maar het is verder niet te vinden, zowel in de pricewatch niet als op beslist niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
elbeannie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:51:
Een vraag over de TCL65EP640 VS de TCL65EP680. De 640 valt nu af te halen bij de Saturn DE voor €500.

De TCL65EP680 is volgens mij de meest voorkomende TCL-65 inch tv die ook vaak onder de loep is genomen, goede reviews van de EP640 zijn niet echt te vinden.
Het verschil zit hem vooral in LED (EP640) en direct LED (EP680). Ik kan alleen moeilijk beoordelen of dit verwaarloosbaar is of dat dit daadwerkelijk impact heeft? Iemand een idee?
Beide zijn direct-led het verschil is een breed kleurenbereik en Dolby Vision ondersteuning. De EP68 zal enkel bij Dolby Vision hdr-content het minste beeldproblemen geven. Verder zijn de EP64/ EP66 (ander design) en EP68 identiek.
ArawnofAnnwn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Die 65ae7200f is zo te zien alleen bij Otto te koop. Ik ken die webwinkel niet maar als ik de reviews lees, lijken ze wat minder betrouwbaar. Ik heb probeerd om contact met ze op te nemen maar dat lijkt niet te werken.

Ik dacht ik bestel het ergens anders, maar het is verder niet te vinden, zowel in de pricewatch niet als op beslist niet.
Klopt, Hisense tv's zijn hier wat moeilijker verkrijgbaar. De 2020-lijn is ook alleen leverbaar bij Otto en Amazon.de, maar Amazon verstuurt grote formaten niet hierheen. Wat betrouwbaarheid zou ik me geen zorgen maken. Negatieve ervaringen lees je overal. Ze bieden ook gratis retourneren aan en een Tweaker heeft onlangs de 43'' besteld en netjes binnengekregen.

• ArawnofAnnwn
benbaba schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Beide zijn direct-led het verschil is een breed kleurenbereik en Dolby Vision ondersteuning. De EP68 zal enkel bij Dolby Vision hdr-content het minste beeldproblemen geven. Verder zijn de EP64/ EP66 (ander design) en EP68 identiek.

[...]

Klopt, Hisense tv's zijn hier wat moeilijker verkrijgbaar. De 2020-lijn is ook alleen leverbaar bij Otto en Amazon.de, maar Amazon verstuurt grote formaten niet hierheen. Wat betrouwbaarheid zou ik me geen zorgen maken. Negatieve ervaringen lees je overal. Ze bieden ook gratis retourneren aan en een Tweaker heeft onlangs de 43'' besteld en netjes binnengekregen.
Contact opnemen lukt helaas niet. Ik heb donderdag een mailtje gestuurt naar ze en nog geen reactie ontvangen. Erg raar. Dan gaat er bij mij een rood vlaggetje omhoog. Dan ook nog een voor mij onbekende webshop en een hoop slechte reviews.

Ik vind het niet zo'n ramp om hiervoor naar Duitsland te rijden, vanaf Rotterdam, maar ik spreek geen duits en ik heb geen idee hoe dat werkt.

• ArawnofAnnwn
Ter informatie. Ik heb er nog even een aantal nachtjes over geslapen, maar ik heb daarnet de Hisense 65AE7200F besteld bij Otto.

• ArawnofAnnwn
benbaba schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:59:
[...]

[...]

Heb je toevallig nog een optie?

Otto krijgt het niet voor elkaar om deze TV te leveren en ze hebben beloofd mijn geld terug te storten. Ik hoop dat ze dit ook werkelijk doen.

https://www.saturn.de/de/...052.html#technische-daten

Als deze ook goed is, dan ben ik best bereid om naar duitsland te rijden. Als dit de moeite is moet ik iemand gaan regelen die duits spreekt om me te helpen.

[Voor 9% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 26-06-2020 19:09]

• benbaba
  • Niet online
ArawnofAnnwn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:02:
[...]

Heb je toevallig nog een optie?

Otto krijgt het niet voor elkaar om deze TV te leveren en ze hebben beloofd mijn geld terug te storten. Ik hoop dat ze dit ook werkelijk doen.

Als deze ook goed is, dan ben ik best bereid om naar duitsland te rijden. Als dit de moeite is moet ik iemand gaan regelen die duits spreekt om me te helpen.
Vreemd, de AE72 is wel wat later leverbaar gekomen dat icm met de drukte en corona kan de oorzaak zijn van vertraging. Was omruilen met de AE70 geen optie? De TCL is inderdaad vergelijkbaar en verder kun je nog naar 58 of 60 inch tv's kijken van LG, Philips of Samsung. Deze hebben altijd een vergelijkbaar VA-paneel.

• ArawnofAnnwn
benbaba schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 00:02:
[...]

Vreemd, de AE72 is wel wat later leverbaar gekomen dat icm met de drukte en corona kan de oorzaak zijn van vertraging. Was omruilen met de AE70 geen optie? De TCL is inderdaad vergelijkbaar en verder kun je nog naar 58 of 60 inch tv's kijken van LG, Philips of Samsung. Deze hebben altijd een vergelijkbaar VA-paneel.
Het probleem is niet de TV zelf, maar het leveren. Dat werkt niet. Ze hebben een bezorgdienst die alleen overdag levert en alleen op werkdagen. Daarnaast weigeren ze bij de buren of bij een afhaalpunt te leveren, waardoor ik deze TV dus niet kan ontvangen.

• Nickstad
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-05 07:37
Is het nog gelukt met bestellen of heb je wat anders gekozen uiteindelijk

• ArawnofAnnwn
Nickstad schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:01:
Is het nog gelukt met bestellen of heb je wat anders gekozen uiteindelijk
Het bezorgen door Otto is niet gelukt. Ik heb mijn geld gelukkig teruggekregen. Eerste en laatste keer.

Ik heb in Duitsland deze gekocht:

Fantastische televisie!

• Nickstad
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-05 07:37
Ja ik ben natuurlijk een beetje te laat aangesloten bij dit topic. Op de site kan je 'm nergens meer abholen.

Ik ga denk ik een ander koopadvies vragen, dank je voor je antwoord!

• ArawnofAnnwn
Nickstad schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:34:
Ja ik ben natuurlijk een beetje te laat aangesloten bij dit topic. Op de site kan je 'm nergens meer abholen.

Ik ga denk ik een ander koopadvies vragen, dank je voor je antwoord!
Helemaal goed. Ik weet wel dat uit mijn ervaring, zeker gecombineerd met evaring van vrienden, dat android televisies wel echt aan te raden zijn. Ik heb vrienden die geen netflix meer kunnen kijken en het hele smart gedeelte niet meer gebruiken, omdat de apps niet meer geupdate worden door de fabrikant. TV is 2 jaar oud.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 21:34

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ArawnofAnnwn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:06:
[...]

Het bezorgen door Otto is niet gelukt. Ik heb mijn geld gelukkig teruggekregen. Eerste en laatste keer.

Ik heb in Duitsland deze gekocht:

Fantastische televisie!
Tja, niet gelukt. Jij was niet beschikbaar op de tijden dat zij kunnen leveren. Bijzonder, maar kun je niet thuiswerken? Dan kan Otto toch prima leveren overdag?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ArawnofAnnwn
Jeroenneman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:07:
[...]

Tja, niet gelukt. Jij was niet beschikbaar op de tijden dat zij kunnen leveren. Bijzonder, maar kun je niet thuiswerken? Dan kan Otto toch prima leveren overdag?
Ik kon met Otto geen afspraak maken. Ze komen wanneer ze daar zin in hebben. Ik kon niet eens aangeven welke dag. Dan houd het voor mij op. Ik ga daar geen zaken mee doen.

Ik ben op een zaterdag naar Duitsland gereden, de Saturn in gelopen, 485 euro afgerekend en heb daarna bij het magazijn de TV ingeladen. Ondanks dat ik dan pakweg 5 uur weg ben om "even" naar duitsland te rijden, geeft dat nog mijn voorkeur boven zaken doen met Otto.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True