RodeStabilo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:45:
[...]
Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Privacy van werknemers weegt zwaar. De rechter kan net zo goed de vraag stelllen aan werkgever waarom ze torrentverkeer toestonden.
Als je geen reglement hebt ondertekend kan je je altijd beroepen op 'ik wist het niet'.
Dit heeft niks met privacy te maken, de werkgever krijgt een tip/klacht/boete dat via zijn internet verbinding strafbare zaken worden gedaan.
Op dat moment is de werkgever "gerechtigd" om dit op te sporen en maatregelen te treffen, en eventuele boete te verhalen.
Als inwoner van NL dien je de wet te kennen, de beroepen "ik wist het niet' of ik "dacht dat ik dit via mijn eigen verbinding deed" .. zijn beide te verwerpen ..
- je gebruikt de middelen die door de werkgever zijn verstrekt.. om een strafbaar feit te plegen dus ontslag is redelijk.
De werkgever is zelfs gerechtigt / verplicht om te (laten) onderzoeken of wat hij download via torrents legaal materiaal is.. hij moet immers wel aantonen dat er misbruik gemaakt word en dus een ontslag gerecht vaardigt is.
Loggen wat iedereen doet en deze reviewen met als doel on-geoorloofd gebruik te vinden is illegaal. en bij iedereen alles onderzoeken dus ook .. er moet wel een reden zijn een puur vermoeden/denken mag niet.