Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ASUS TUF B450-PLUS GAMING en AMD Ryzen 5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• R.Vervoort
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13-11-2020
Beste lezer,

Ik heb gister een nieuwe computer samengesteld en dit wordt voor het eerst een AMD kast.
Nu heb ik vandaag mijn moederbord en processor binnen gekregen en ben ik natuurlijk in de doos gaan kijken. Tot mijn verbazing zit er bij het moederbord een blaadje waarop staat dat dit moederbord geschikt is voor de AMD Ryzen 2de en 1ste generatie terwijl er online overal staat dat deze ook voor de 3de generatie is.

Hebben jullie een idee of dit wel kan of dat ik deze moet omruilen?

Moederbord : ASUS TUF B450-PLUS GAMING
Processor : AMD Ryzen 5 3600

Alvast bedankt!

Groet

Alle reacties

• NightRaven88
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09:16
Heb je al contact opgenomen met de verkoper?

Na een BIOS update is dit moederbord ook voor de 3600 geschikt.
De verkoper kan jou wellicht vertellen of dit al gebeurd is en anders jou misschien helpen om middels een vorige generatie processor het moederbord up te daten voor je. Vaak bieden ze dit als service al aan voor ± €10 bij de meeste verkopers.

• JA93
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 14-04 19:41
Ik zou zeggen. Zet het eens in elkaar en kijk eens of het werkt. Als het moederbord kortgeleden uit de fabriek is gekomen, dan staat als het goed is de nieuwste bios versie er al op. Zo niet, dan even langs een zaak gaan en vragen voor bios update.

Haal dan wel je cpu en koeler eraf. Ze moeten hem daar met een 1e of 2e gen ryzen cpu updaten. Tenzij je zo'n moederbord hebt die zonder andere hardware met usb stick geflashed kan worden. Maar dit zijn dacht ik enkel de duurdere moederborden.

Installeer wel je cpu koeler bij proberen!
Anders is er kans dat je cpu oververhit raakt en stuk gaat. Dus denk niet van even testen en weer uit en koeler erop.

Kan je hooguit een spuitje koelpasta kosten en 10-15 euro als het niet werkt.

[Voor 11% gewijzigd door JA93 op 12-06-2020 20:16]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

R.Vervoort schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:30:
Beste lezer,

Ik heb gister een nieuwe computer samengesteld en dit wordt voor het eerst een AMD kast.
Nu heb ik vandaag mijn moederbord en processor binnen gekregen en ben ik natuurlijk in de doos gaan kijken. Tot mijn verbazing zit er bij het moederbord een blaadje waarop staat dat dit moederbord geschikt is voor de AMD Ryzen 2de en 1ste generatie terwijl er online overal staat dat deze ook voor de 3de generatie is.

Hebben jullie een idee of dit wel kan of dat ik deze moet omruilen?

Moederbord : ASUS TUF B450-PLUS GAMING
Processor : AMD Ryzen 5 3600

Alvast bedankt!

Groet
Asus is al snel begonnen met nieuwe serie uitbrengen met juiste bios, we praten over versie van juli 2019. Zeer kleine kans dat je nu online nog oude stock krijgt. Bij lokale pc boer ja, maar nieuw online....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True