Toon posts:

Gamen via iPad naar tv

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08-09 22:46
Hoi ik ben nogal asphalt 9 verslaafd en speel het vele uren per dag op mijn iPad Air 3.
Maar een klein scherm en ik wilde nog eens met een BT controller aan de gang ipv touchdrive.

Nu dacht ik ik kan hem misschien via kabel op HDMI poort van 55 inch tv aansluiten gaat iPad wat langer mee want scherm kan op laatsten niveau. Kabels bestaan zag ik. Alleen vroeg ik me af ga ik nog gekke dingen krijgen, omdat resolutie iPad Air 3 anders is dan 1080P van tv.
Ik denk aan dikke zwarte randen erom heen of raden wegknippen om passend op tv te maken waardoor ik dingen mis.

Of iets anders vertraging

Voor ik 100 euro uitgeef iemand ervaring hiermee?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Over het algemeen kan je een iPad scherm alleen spiegelen. Door de vreemde beeldschermverhouding
gaat dat op een breedbeeld tv met 16:9 verhouding links en rechts inderdaad zwarte balken geven.

Je zou het eerst met AirPlay kunnen proberen, mits je TV dat ondersteunt.

I reject your reality and substitute my own

• ErikRo
nelizmastr schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:58:
Over het algemeen kan je een iPad scherm alleen spiegelen. Door de vreemde beeldschermverhouding
gaat dat op een breedbeeld tv met 16:9 verhouding links en rechts inderdaad zwarte balken geven.

Je zou het eerst met AirPlay kunnen proberen, mits je TV dat ondersteunt.
Helaas geen AirPlay op tv. Zou ook bang zijn voor vertraging had ik op steam tv ook last van. Bij race games kan micro vertraging al verschil zijn tussen crash wel en niet.

Goed punt van vier bij drie even niet aan gedacht ik dacht zelf aan overscan een verschijnsel uit ver verleden grote dikke randen onder boven links en rechts.

Weet jij toevallig of die oplossing van Apple wel een chip heeft om wel beveiligd content af te spelen. Goedkope kabels zouden die niet hebben dat zou een reden kunnen zijn voor de dure te gaan. Al zal ik dat waarschijnlijk nooit gebruiken.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08:48
Andere optie: kijk of je een goeie 2e hands deal kan scoren voor een Apple TV 4k, dan kan je via daar op je tv gamen.
Volgens mij kan je dan je iPad als controller gebruiken (staat wss ergens in de faq van asphalt)

Of heeft Aphalt 9 geen apple tv app?

• ErikRo
Controller gaat toch wel een BT worden van xbox of ps4..
Er zijn zoveel dingen die je niet kan via touchdrive en wel met echte controller.

Wel lastiger in begin natuurlijk

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-09 19:33
Ik speel dit soort games inderdaad via de AppleTV en de Steam controller. Erg leuk, en je kan ook Steam games vanaf je PC naar je AppleTV streamen.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• ErikRo
Heb je nooit last van vertraging draadloos lijkt me toch minder nauwkeurig dan ouderwets draadje. Ik heb ooit F1 gespeeld maar was niet te doen elke stuurbeweging duurde even alsof je dronken rondreed.

[Voor 35% gewijzigd door ErikRo op 11-06-2020 20:08]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee