toen ik net aan mijn pc zat kreeg ik ineens een blauw scherm dat het Systeem instabiel was geworden, dus ik start mijn pc opnieuw op, en ineens in de resolutie naar zijn laagste stand gegaan, 640x480, nu krijg ik hem voor geen meter meer hoger, ik heb mijn videokaart en monitor drivers opnieuw geinstaleert, in de instellingen kan ik wel de resoluite naar 800x600 of 1024x760 zetten maar als ik dan die wil hebben dan blijft tie gewoon in 640x480 staan, ik kan trouwens wel de kleuren bits veranderen, dus 16, 256, 16bits enz
Hier heb ik ook last van alleen kan ik de kleuren enzo ook niet veranderen. Dus die 16 bits 24 bits enzo. Maar hij geeft bij mij ook de foutmelding (in z'n uitroepteken poppup schermpje). Dat luidt als volgt: De beeldscherminstellingen kunnen niet met de optie Beeldscherm in het configuratiescherm worden gewijzigd. Controleer de beeldschermhardware in Apparaatbeheer.
Verder heb ik al de beeldscherm adapter en de monitor verwijderd uit het apparaatbeheer. Alles opnieuw geinstalleerd. Maar bleef dezelfde fout geven. Het is de "matrox G-400 16mb dual head" videokaart die er nu inzat.
Daarna weer beeldschermadapter en de monitor verwijderd. Maar nu een andere videokaart (een oude werkende PCI 2mb videokaart) erin gezet. Hij gaf weer dezelfde foutmelding.
Ik weet dus niet meer wat ik moet doen. Kan iemand zeggen wat ik kan doen want ik weet het nu dus niet meer.
Verder heb ik al de beeldscherm adapter en de monitor verwijderd uit het apparaatbeheer. Alles opnieuw geinstalleerd. Maar bleef dezelfde fout geven. Het is de "matrox G-400 16mb dual head" videokaart die er nu inzat.
Daarna weer beeldschermadapter en de monitor verwijderd. Maar nu een andere videokaart (een oude werkende PCI 2mb videokaart) erin gezet. Hij gaf weer dezelfde foutmelding.
Ik weet dus niet meer wat ik moet doen. Kan iemand zeggen wat ik kan doen want ik weet het nu dus niet meer.
Ja, dat heb ik ook gehad. Heb je toevallig een nVidia met Det 28.32 ofzo?Op zaterdag 23 maart 2002 01:27 schreef svanzon het volgende:
Hier heb ik ook last van alleen kan ik de kleuren enzo ook niet veranderen. Dus die 16 bits 24 bits enzo. Maar hij geeft bij mij ook de foutmelding (in z'n uitroepteken poppup schermpje). Dat luidt als volgt: De beeldscherminstellingen kunnen niet met de optie Beeldscherm in het configuratiescherm worden gewijzigd. Controleer de beeldschermhardware in Apparaatbeheer.
SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW
Ja bekend probleem, nieuwe drivers gebruikt hé 
Doe maar alle drivers verwijderen, en de orginele drivers van je kaart installen, dan eerst meer eens uitzoeken welke drivers je wel goed kan gebruiken.
De laatste nieuwe drivers van NVidia, zijn niet goed, maar daar kan je eea makkelijk over vinden.
Succes ermee !!
Doe maar alle drivers verwijderen, en de orginele drivers van je kaart installen, dan eerst meer eens uitzoeken welke drivers je wel goed kan gebruiken.
De laatste nieuwe drivers van NVidia, zijn niet goed, maar daar kan je eea makkelijk over vinden.
Succes ermee !!
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
ik heb ook een probleem met mijn monitor instelling.
ik heb net 2 dagen mijn leadtek ti4600 kaart binnen.
sinds ik die erin heb zitten heb ik 1 probleem gevonden.
het gaat om mijn instelling van mijn monitor.
als ik mijn computer opstart en hij is in windows dat zet ik hem op 1024 - 768 resolutie en 32 bit kleuren.
en heb ik de monitor zo ingesteld dat hij goed staat.
maar soms als ik mijn computer opnieuw opstart dan zie ik al bij het begin dat hij mijn instelling verander in het opstrart menu van mijn onderdelen in mijn computer en als hij dan in windows kom dat zijn de instellingen ook veranderd maar de resolutie staat nog steeds op het zelfde en de kleuren ook.
en als ik dan de computer weer opnieuw opstart dan is de instelling weer wel goed ...veranderd elke keer als ik opstart.
iemand een idee wat dit kan zijn.
ik heb de laatste nieuwe drivers van nvidia gedownload en ik het de laatste iiyama drivers gedownload.????????
als ik mijn computer opstart en hij is in windows dat zet ik hem op 1024 - 768 resolutie en 32 bit kleuren.
maar soms als ik mijn computer opnieuw opstart dan zie ik al bij het begin dat hij mijn instelling verander in het opstrart menu van mijn onderdelen in mijn computer en als hij dan in windows kom dat zijn de instellingen ook veranderd maar de resolutie staat nog steeds op het zelfde en de kleuren ook.
en als ik dan de computer weer opnieuw opstart dan is de instelling weer wel goed ...veranderd elke keer als ik opstart.
ik heb de laatste nieuwe drivers van nvidia gedownload en ik het de laatste iiyama drivers gedownload.????????
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
1] ik probeer je text te lezen, maar als je geen leestekens gebruikt wordt dit heel moeilijk (sorry)Op zaterdag 23 maart 2002 12:31 schreef danplo het volgende:
ik heb ook een probleem met mijn monitor instelling.
vb: en als ik dan de computer weer opnieuw opstart dan is de instelling weer wel goed ...veranderd elke keer als ik opstart.
Is het nu wél of juist niet goed? Je spreekt je in mijn ogen zelf tegen hoor?
Maar ik denk dat je bedoelt, dat de monitor elke keer, nadat je opnieuw opstart een andere resolutie en of refresh-rate aan neemt?
Ik denk op zich dat het niet zozeer met de monitor driver te maken heeft, maar je het meer in de drivers van je grafische kaart. (mooie score overigens, meer dan 10.000 3D Marks 2001 SE, is het niet?)
Welke driver gebruik je nu? Misschien is het wel het bekende 60Hz probleem, waar wel een fix voor te vinden is.
Het kan ook zijn dat je een resolutie en Hz instelling maakt, waar de monitor een probleem mee heeft?
Ik denk dat je de orginele driver maar moet installeren, ik zie dat je de laatste driver geinstalleerd hebt, en die heeft nogal nukken!!
En kijk maar eens hier:
[topic=446050/6/25]
Succes ermee!!
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Heb hem op veiling van mycom gekocht en heb dus geen originele drivers erbij gekregen. Staan die gewoon op de matrox.com site onder vermelding van orginele drivers ofzo.
En heb Likom monitor (19inch). Kan daar echt nergens drivers voor vinden hebben jullie die misschien.
En heb Likom monitor (19inch). Kan daar echt nergens drivers voor vinden hebben jullie die misschien.
Als je hem gewoon effe op 256 kleuren zet, en reboot, dan kun je hem daarna gewoon op hogere resolutie zetten hoor...
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
AGP kaart ??Op woensdag 27 maart 2002 03:03 schreef svanzon het volgende:
Heb hem op veiling van mycom gekocht en heb dus geen originele drivers erbij gekregen. Staan die gewoon op de matrox.com site onder vermelding van orginele drivers ofzo.
Vertel eens meer over je systeem....mobo, welke windwos...
Voor je monitor is standaard driver van windows genoeg hoor.
Pagina: 1