Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-10-2022
Beste

Een vriendin die een vastgoedkantoor heeft wil in een etalage (die niet gevestigd is in haar bureau) een video wall/groot scherm plaatsen om haar projecten te tonen.

Zelf is ze niet technisch aangelegd daarom bekijk ik dit voor haar. Ze heeft al offertes van grote schermen maar deze liggen rond de 25.000 en dat is ver over haar budget.

Ik dacht aan een video wall en denk wel dat ik dit zelf zou kunnen installeren maar ik vind alleen maar totaal oplossingen van rond de 15.000 euro.

Is er iemand die mij op weg kan helpen hiermee? De grote zou iets zijn van 3m op 2m met een minimale kijkafstand van 2m ongeveer.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:39

dragonhaertt

@_'.'

Wat heb je zelf al gevonden?
Wat voor een soort oplossingen hebben de offertes aangedragen?
Wat is acceptabel en wat niet?
Hoe zie jij het voor ogen?
Wat is wel je budget, als 15k te veel is?

We zijn hier niet om al het werk voor je te doen. Een iets betere startpost en er zullen best mensen zijn die je op weg willen helpen, maar er wordt iets meer eigen inzet verwacht.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een PC met pricewatch: Matrox C900 en 9 tv's?
Ga je ze aan de muur hangen?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
Dag Dragonheartt

De offerte die ik gekregen heb (zie afbeelding) is een video wall zoals ik het voor ogen heb. Deze is wel nog zonder installatiekosten. Ik wacht nog op andere offertes op prijs te vergelijken.

Ik vroeg mij vooral af als ik zelf schermen kan kopen, deze kan koppelen met een HDMI splitter en dan aan een raspberry pi? Of zie ik dit te simpel? Ik heb geen software nodig om content op de schermen te plaatsen.

Er is een wand beschikbaar om de schermen aan te hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXk4g3Y08kmxo_l1U0B1wfN65UY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oc9V43TZLMpoQ0wiGlrIyn7d.png?f=fotoalbum_large

Alles wat ik google qua video walls kom ik altijd bij bedrijven die totaaloplossingen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
Juup schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:01:
Een PC met pricewatch: Matrox C900 en 9 tv's?
Ga je ze aan de muur hangen?
Ze kunnen aan de muur. Bestaat er ook een oplossing zonder desktop pc? En de 9 schermen moeten zoals ik opgezocht heb high brightness schermen zijn met large format display?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:39

dragonhaertt

@_'.'

Nanouz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:02:
Ik heb geen software nodig om content op de schermen te plaatsen.
Hoe ben je dan van plan om content op de schermen te plaatsen?
Wat voor een soort content hebben we het over?

Moet dit ook over alle schermen verdeeld worden alsof het 1 groot scherm is?
Zoals dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wbf9uwvdUYMCkzL1d0XM6ONOa1w=/fit-in/656x/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2000948987.jpeg?f=imagenormal

Of wil je 9 verschillende video streams?

Zoals ik al aangaf, wat meer duidelijke info zou handig zijn. Ik neem aan dat je voor die aanvraag van offertes ook niet een berichtje hebt gestuurd met "Wij willen een video wall, doe maar een offerte."

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36
3*3 49 inch schermen is zo goed als het zelfde als 2*2 75 inch schermen. De meeste computers kunnen (met een paar displayport naar hdmi adapters) wel 4 schermen over hdmi aansturen.

Goedkoopste 75 inch tvs zijn 1000€
pricewatch: Samsung 75RU7170 Zwart
pricewatch: LG 75UM7110PLB Zwart

Daar moet je dan 4 van hebben. En een PC en wat ophang spul regelen. Deze schermen hebben bovendien geen handige randen om te tegelen, de helderheid zal een stuk lager zijn, en mogelijk zal er wat crosstalk zijn als je ze met de afstandsbediening wilt bedienen, maar niet wilt dat ze allemaal reageren (of juist wel).

Ook zullen die televisies het waarschijnlijk komende zomer niet zo fijn vinden om met 40 graden buiten in een etalage te hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door NESFreak op 11-06-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57

ralpje

Deugpopje

Ik zou in plaats van een grid van schermen kiezen voor twee of drie losse schermen (van een redelijk formaat) in combinatie met een narrowcasting-systeem zoals Xibo.
Ik denk dat de meerwaarde van een grid in een etalage beperkt is. Met een narrow-casting systeem kun je er dan nog voor kiezen om op alle schermen hetzelfde te tonen, of verschillende schermen verschillende beelden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
dragonhaertt schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:09:
[...]

Hoe ben je dan van plan om content op de schermen te plaatsen?
Wat voor een soort content hebben we het over?

Moet dit ook over alle schermen verdeeld worden alsof het 1 groot scherm is?
Zoals dit?
[Afbeelding]

Of wil je 9 verschillende video streams?

Zoals ik al aangaf, wat meer duidelijke info zou handig zijn. Ik neem aan dat je voor die aanvraag van offertes ook niet een berichtje hebt gestuurd met "Wij willen een video wall, doe maar een offerte."
In eerste instantie dacht ik om een browser open te plaatsen waar de content op te zien is. De content zal afbeeldingen zijn van huizen/appartementen die te koop/te huur staan met wat tekst erbij.

Het zou inderdaad 1 groot scherm moeten maken. Ik probeer zoveel mogelijk info te geven waar ik aan denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 15:23

EnnaN

Toys in the attic

met behulp van een set schermen, een raspberry per scherm en 1 ding om het beeld te verdelen kom je een heel eind. Ooit met pi wall gedaan, prima te doen. unsure of dat nu nog de beste is, maar als je googled op 'raspberry pi video wall' kom je een heel eind.

kosten: "scherm + pi" x aantal schermen + 1 systeem (computer of ook een pi, afhankelijk van kwaliteit).

link van toen (vrij oude hackaday trouwens, dus zoek even verder): https://hackaday.com/2013...owered-by-a-raspberry-pi/

[ Voor 17% gewijzigd door EnnaN op 11-06-2020 15:55 ]

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
En wie gaat het zaakje beheren, jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
Djordjo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:59:
En wie gaat het zaakje beheren, jij?
De content beheren? Dat zal ze zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:55

Wish

ingwell

Nanouz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:59:
[...]

De content beheren? Dat zal ze zelf doen.
Nee, de hardware en software op het moment dat er iets "niet doet".

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik zou proberen iets tweedehands te kopen, volgens mij moet er genoeg aanbod zijn van toko's die een videowals kwijt willen na een project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
Wish schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Nee, de hardware en software op het moment dat er iets "niet doet".
Dat zal ik idd zelf dan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Bij 4 schermen is dit handiger: https://www.hardwarewebwi...-in-4-out-4k-ultrahd.html

En voor 9 schermen: https://www.amazon.de/InL...-HD-Schwarz/dp/B07P29Y6GN of deze: https://www.inline-info.c...controller-1-to-9-full-hd

Moet je even kijken of je displayport of HDMI variant wilt maar die videowall splitters zijn niet zo duur en veel handiger dan 9 Pi's (en volgens mij zelfs goedkoper en 100 procent Plug and play)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
jongetje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:11:
Bij 4 schermen is dit handiger: https://www.hardwarewebwi...-in-4-out-4k-ultrahd.html

En voor 9 schermen: https://www.amazon.de/InL...-HD-Schwarz/dp/B07P29Y6GN of deze: https://www.inline-info.c...controller-1-to-9-full-hd

Moet je even kijken of je displayport of HDMI variant wilt maar die videowall splitters zijn niet zo duur en veel handiger dan 9 Pi's (en volgens mij zelfs goedkoper en 100 procent Plug and play)
Dit lijkt me wel interessant. Ik zou ook de Pi kunnen aansluiten op de splitter om vanuit hier content te tonen? En is er extra software nodig om het beeld over alle schermen te verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Nanouz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Dit lijkt me wel interessant. Ik zou ook de Pi kunnen aansluiten op de splitter om vanuit hier content te tonen? En is er extra software nodig om het beeld over alle schermen te verdelen?
Je kunt een pi op die ingang hangen. Die HDMI splitter zorg voor beeld op alle schermen, werkt out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
jongetje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Je kunt een pi op die ingang hangen. Die HDMI splitter zorg voor beeld op alle schermen, werkt out of the box.
Top. Heb je een voorkeur voor schermen of specificaties waar ik moet opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Zoek eens hier op het forum voor narrow casting software.

Is in principe mooi om dat soort dingen af te spelen, kan natuurlijk idd simpel een browser of powerpoint achtig iets nemen, zou eerst de software basis bepalen, weet je dan wat voor afspeel hardware (naast de schermen, splitters etc) moet gebruiken. Waarom zo hard rennen naar een pi ineens, als er toch een bepaalde investering gedaan moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanouz
mvrhrln schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:04:
Zoek eens hier op het forum voor narrow casting software.

Is in principe mooi om dat soort dingen af te spelen, kan natuurlijk idd simpel een browser of powerpoint achtig iets nemen, zou eerst de software basis bepalen, weet je dan wat voor afspeel hardware (naast de schermen, splitters etc) moet gebruiken. Waarom zo hard rennen naar een pi ineens, als er toch een bepaalde investering gedaan moet worden?
Ik heb vroeger al eens een webapplicatie geschreven om content te tonen voor schermen aan een onthaal binnen een gebouw. Er was toen op elk scherm een pi aangesloten en ik dacht dit op dezelfde manier te doen maar dan in een video wall concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Nanouz schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Ik heb vroeger al eens een webapplicatie geschreven om content te tonen voor schermen aan een onthaal binnen een gebouw. Er was toen op elk scherm een pi aangesloten en ik dacht dit op dezelfde manier te doen maar dan in een video wall concept.
Ja jij en/of je kennis moet kiezen, of amateuristisch aanmorrelen of een professionele oplossing kiezen.
Keuze is aan jullie, of meer aan haar hoe ze haar bedrijf wil laten overkomen. Voor niks gaat de zon op :)
(wil niet zeggend dat wat jij wilt niet kan of niet goed is, maar soms kan je dingen aan beter aan "profs" overlaten, dus mensen die zich voornamelijk bezighouden met dit soort zaken). Tweakers barst natuurlijk van de mensen die van alles kunnen, is ook prima, maar soms moet je onderscheidt willen maken tussen hobby en professie. Misschien ben je goed af met een Pi oplossing, misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben benieuwd voor welke oplossing heb je gekozen @Nanouz!
Pagina: 1