Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Garmin watch GPS uitlezen on iPad app?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Speijk
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-06 14:07
Hi,

Weet iemand of het mogelijk is een Garmin te gebruiken als GPS transmitter? Als een soort GPS muis dus?

Ik gebruik tijdens het vliegen (Privat Pilot) de navigatie app Skydemon op mijn iPad. Deze kreeg zijn GPS info van een Garmin GLO. Die ben ik echter ergens kwijtgeraakt (in een vliegtuig? Ergens op een vliegveldje laten liggen?).

Omdat ik toch op zoek was naar een smart/sports horloge was ik benieuwd of deze zijn signaal ook naar andere navigatie apps kon sturen. Scheelt mee een nieuwe Garmin GLO en ik heb alles in 1. Bijkomende voordeel: als deze om mijn pols zit is hij een stuk moeilijker te verliezen ;)

De Garmin site geeft helaas geen info hierover.

Groeten,
Rob

Alle reacties

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik heb tot nu toe alleen bij bepaalde Garmin horloges de mogelijkheid gezien om de gemeten hartslag door te sturen naar andere apparaten, maar niet het GPS-signaal (anders dan de live-tracking mogelijkheid ingebouwd in de Garmin Connect App op je smartphone). Je zou eens een tweet kunnen richten aan DCRainmaker (@dcrainmakerblog), daar zit een hoop kennis op het vlak van GPS-horloges.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:11
Speijk schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:33:
Hi,

Weet iemand of het mogelijk is een Garmin te gebruiken als GPS transmitter? Als een soort GPS muis dus?

Ik gebruik tijdens het vliegen (Privat Pilot) de navigatie app Skydemon op mijn iPad. Deze kreeg zijn GPS info van een Garmin GLO. Die ben ik echter ergens kwijtgeraakt (in een vliegtuig? Ergens op een vliegveldje laten liggen?).

Omdat ik toch op zoek was naar een smart/sports horloge was ik benieuwd of deze zijn signaal ook naar andere navigatie apps kon sturen. Scheelt mee een nieuwe Garmin GLO en ik heb alles in 1. Bijkomende voordeel: als deze om mijn pols zit is hij een stuk moeilijker te verliezen ;)

De Garmin site geeft helaas geen info hierover.

Groeten,
Rob
Een betere oplossing die andere piloten gebruiken is een 4G versie ipad te nemen. Hier zit GPS al ingebakken, ook als je er geen simkaart insteekt.

Ben je helemaal niet meer afhankelijk van een extern iets.

Woont in Helsinki

• Speijk
Hi,

Een iPad met ingebouwde GPS zou een oplossing zijn, ware het dat ik niet zo onder de indruk ben van de GPS kwaliteiten van mijn iPhone. Of misschien van de GPS in smartphones in zijn algemeenheid, ik heb geen ervaring met Android. Voor dagelijkse autonavigatie ruim voldoende maar als je een Garmin GLO gewend bent (of andere vliegtuignavigatie van Garmin) is deze onder de maat. Vooral hoogtes berekenen doen ze slecht.

Ik heb wel eens tegelijkertijd Skydemon op zowel mijn iPhone en mijn iPad aangezet, die laatste met Garmin GLO, en daarna de logs naast elkaar gelegd in Google Earth. Waar de de iPad met Garmin een vloeiende lijn laat zien springt de positie, en vooral hoogte, van de iPhone log alle kanten op. Dan nog liever weer een Garmin GLO erbij kopen ;)

En dat omdat ik wat kosten probeer te besparen :)

Ik neem eens contact op met DCRainmaker....

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:11
Speijk schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:10:
Hi,

Een iPad met ingebouwde GPS zou een oplossing zijn, ware het dat ik niet zo onder de indruk ben van de GPS kwaliteiten van mijn iPhone. Of misschien van de GPS in smartphones in zijn algemeenheid, ik heb geen ervaring met Android. Voor dagelijkse autonavigatie ruim voldoende maar als je een Garmin GLO gewend bent (of andere vliegtuignavigatie van Garmin) is deze onder de maat. Vooral hoogtes berekenen doen ze slecht.

Ik heb wel eens tegelijkertijd Skydemon op zowel mijn iPhone en mijn iPad aangezet, die laatste met Garmin GLO, en daarna de logs naast elkaar gelegd in Google Earth. Waar de de iPad met Garmin een vloeiende lijn laat zien springt de positie, en vooral hoogte, van de iPhone log alle kanten op. Dan nog liever weer een Garmin GLO erbij kopen ;)

En dat omdat ik wat kosten probeer te besparen :)

Ik neem eens contact op met DCRainmaker....
Hm, ik ken een piloot die het veel gebruikt op de iPad en nooit klaagt - en zijn omgeving gebruikt dezelfde setup, zonder externe GPS apparaten. Wellicht eens een iPadje lenen van iemand en een testrit/vluchtje maken? iPads zijn gelukkig aardig gemeengoed dus het zal niet lastig te vinden zijn in je omgeving, hoewel de 4G variant misschien wat lastiger is.

Ik mag het niet aanraden uit sociaal oogpunt, maar er is natuurlijk ook nog WKOA. Proberen, terugsturen, maar dat is wel effe heel erg randje bij dit gebruik. Vraag het wellicht eens aan een webshop?

[Voor 8% gewijzigd door Intelligo op 12-06-2020 16:29]

Woont in Helsinki

• Speijk
LOL, je hebt helemaal gelijk. Met een iPad met GPS kan je prima een route mee vliegen en die brengt je ook weer thuis :)
Dat is ook de reden dat ik een iPhone als backup gebruik.

Ik ben gewoon verwend met mijn Garmin GPS. Maar zo belangrijk is die nauwkeurigheid ook al weer niet.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True