Mijn huidige systeem zorgt dagelijks voor beperkingen in mijn werk, het is tijd voor wat nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Adobe Illustrator, Photoshop en wat lichte videobewerking. Daarnaast ook modelleerwerk in Solidworks & Autocad. Constructieberekeningen doe ik op het werk en hoeven niet per se op dit workstation te gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat randapparatuur zoals monitor en toetsenbord.
Daar de oude voeding een tijdje geleden de geest heeft gegeven, zou ik graag zijn vervanger meenemen naar het nieuwe systeem:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles wat ik in mijn wensenlijst heb staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een stil systeem, de kast staat op het bureau. Zo min mogelijk lampjes.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Heb ik de juiste keuzes gemaakt voor mijn budget? Ik heb vrij specifiek voor een b550 moederbord gekozen met het oog op upgradebaarheid (is dat een woord?) in de toekomst. Is dit overdreven en kan ik beter een paar tientjes besparen en voor bijvoorbeeld een b450 gaan?
Daarnaast lees ik veel over compatibiliteit van intern geheugen i.c.m. Ryzen, is dit een handige keuze, of is het beter om voor wat anders te gaan?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 159,- | € 159,- |
1 | Moederborden | Asus TUF Gaming B550-PLUS | € 154,- | € 154,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X | € 288,- | € 288,- |
1 | Interne harde schijven | WD Red (256MB cache), 4TB | € 108,09 | € 108,09 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 65,89 | € 65,89 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,- | € 31,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 138,90 | € 138,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 114,85 | € 114,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.059,73 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Adobe Illustrator, Photoshop en wat lichte videobewerking. Daarnaast ook modelleerwerk in Solidworks & Autocad. Constructieberekeningen doe ik op het werk en hoeven niet per se op dit workstation te gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat randapparatuur zoals monitor en toetsenbord.
Daar de oude voeding een tijdje geleden de geest heeft gegeven, zou ik graag zijn vervanger meenemen naar het nieuwe systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Voedingen | Corsair SF600 (2018) | € 121,92 | € 121,92 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 121,92 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles wat ik in mijn wensenlijst heb staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een stil systeem, de kast staat op het bureau. Zo min mogelijk lampjes.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Heb ik de juiste keuzes gemaakt voor mijn budget? Ik heb vrij specifiek voor een b550 moederbord gekozen met het oog op upgradebaarheid (is dat een woord?) in de toekomst. Is dit overdreven en kan ik beter een paar tientjes besparen en voor bijvoorbeeld een b450 gaan?
Daarnaast lees ik veel over compatibiliteit van intern geheugen i.c.m. Ryzen, is dit een handige keuze, of is het beter om voor wat anders te gaan?