Wij krijgen begin volgend jaar een nieuwbouwhuis opgeleverd met een kanaalplaten verdiepingsvloer.
De vloer op de eerste verdieping is 2.657 meter hoog. Wij bouwen met Groothuisbouw, dus ik heb het idee dat het allemaal wat 'rechter' is dan uit de fabriek.
Nu twijfelen wij een beetje tussen twee opties:
De vloer op de eerste verdieping is 2.657 meter hoog. Wij bouwen met Groothuisbouw, dus ik heb het idee dat het allemaal wat 'rechter' is dan uit de fabriek.
Nu twijfelen wij een beetje tussen twee opties:
- Spotjes laten boren in de kanaalplaten, de kanalen dicht laten maken met bewapening en gladstucen (hier zit wel een limiet aan het aantal spotjes vanuit Groothuisbouw)
- Het plafond (zelf) verlagen met regelwerk en gipsplaten
- Als je het plafond gaat verlagen zit je al snel aan 7 centimeter verlaging met Philips HUE en dan zit je iets lager dan het Bouwbesluit 2012. Maakt dit uit?
- Gaan de kanaalplaten niet 'stuk' van het boren van het regelwerk, of kan je dit gewoon doen als je kleine pluggen gebruikt?
- Hoe complex is het om je plafond zelf te verlagen? Ik ben niet super handig maar kan wel een beetje klussen secuur werken?
- Wat zou jullie advies zijn? Verlagen of toch boren in de kanaalplaten en stucen?