Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:31
Ik zoek een?
Ik zoek goed en lekker geluid voor mijn muziek en voor conference calls (dus microfoon is ook belangrijk)

Wat is je budget?
Om en nabij de 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Spotify te luisteren en teams gesprekken te voeren met klanten en collega's

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik gebruik nu de Sennheiser HD4.50 BTNC SE. Probleem met die dingen is: Mijn oren passen er net niet in en mijn oren worden daar best warm in. Mijn oren zijn zeker niet groot. Is het warm worden van oren een probleem wat alle koptelefoons gaan hebben. Ik gebruik ze zo'n twee uur aan elkaar gesloten...

Als het warm worden een probleem is voor alle koptelefoons, dan moet ik wss voor oordoppen gaan. Zo niet dan:

De sony gaat mw3's gaan volgens mij in september vervangen worden met de mw4's. Is daarop wachten een goed idee. De Bose QC35ii heb ik gezien maar die blijven niet veel codecs te hebben en ik wissel nog wel eens van telefoon en zou het heel vervelend vinden als daardoor audio vertraging gaat optreden als mensen praten of ik toch een keer een film kijk met die koptelefoon. Wat kunnen jullie aanraden?

Als het om oordoppen gaat is het wat mat makkelijker denk ik. Ze doen allemaal een beetje het zelfde. De een wat beter nc, de andere wat betere soundstage of batterijduur. Het geluid wat uit oordoppen komt lijkt echter niet het geluid te kunnen reproduceren van een koptelefoon, klopt dat?

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik kan enkel spreken over de Bose QC35 II. Zowel in combinatie met een Macbook Pro, windows laptop en verschillende Androidtoestellen (waaronder een OnePlus 6T en Xiaomi Mi 9T) valt er in elk geval geen vertraging op te merken. Wat wel een opvallend gegeven is dat wanneer je de microfoon gebruikt, de koptelefoon switcht naar een soort conference modus: je hoort jezelf daardoor beter praten, maar ook de geluidskwaliteit gaat daardoor omlaag. Voor stemmen e.d. is dat meer dan prima, gesprekken voeren is echt geen enkel probleem en qua kwaliteit is dat zeker voldoende. Maar als je bv. wil gamen en de microfoon gebruiken dan is dat echt niet te doen.

Te warm wordt de QC35 II voor mij niet, ik vind hem comfortabeler en frisser dan mijn AudioTechnica M50X.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Limbeckx
Mavamaarten schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:48:
Ik kan enkel spreken over de Bose QC35 II. Zowel in combinatie met een Macbook Pro, windows laptop en verschillende Androidtoestellen (waaronder een OnePlus 6T en Xiaomi Mi 9T) valt er in elk geval geen vertraging op te merken. Wat wel een opvallend gegeven is dat wanneer je de microfoon gebruikt, de koptelefoon switcht naar een soort conference modus: je hoort jezelf daardoor beter praten, maar ook de geluidskwaliteit gaat daardoor omlaag. Voor stemmen e.d. is dat meer dan prima, gesprekken voeren is echt geen enkel probleem en qua kwaliteit is dat zeker voldoende. Maar als je bv. wil gamen en de microfoon gebruiken dan is dat echt niet te doen.

Te warm wordt de QC35 II voor mij niet, ik vind hem comfortabeler en frisser dan mijn AudioTechnica M50X.
Bedankt voor je antwoord. Heb je wel koptelefoons gehad waarbij je oren wel warm werden? Ik probeer te begrijpen of het warm worden een probleem van mij is of van goedkopere of slechte ontworpen koptelefoons...

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Limbeckx schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:00:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Heb je wel koptelefoons gehad waarbij je oren wel warm werden? Ik probeer te begrijpen of het warm worden een probleem van mij is of van goedkopere of slechte ontworpen koptelefoons...
Ik heb het wel eerder gehad. Met oordopjes gaan je oren ongetwijfeld koeler zijn. Maar dan ga je heel goed de reviews moeten lezen wat betreft microfoonkwaliteit.
De QC35 heeft een leerachtige rand die rond je oren gaat. Je oren zweven dan in een holte binnenin. Ze worden als het goed is niet samengedrukt of zitten niet tegen een warm materiaal aan. Het wordt wel warm na een uur of 2, maar dat ga je volgens mij bij elke koptelefoon wel hebben.

Ik wou je niet per se in een richting sturen, ik kon gewoon je vragen mbt de QC35 wel beantwoorden.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Limbeckx
Mavamaarten schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:03:
[...]

Ik heb het wel eerder gehad. Met oordopjes gaan je oren ongetwijfeld koeler zijn. Maar dan ga je heel goed de reviews moeten lezen wat betreft microfoonkwaliteit.
De QC35 heeft een leerachtige rand die rond je oren gaat. Je oren zweven dan in een holte binnenin. Ze worden als het goed is niet samengedrukt of zitten niet tegen een warm materiaal aan. Het wordt wel warm na een uur of 2, maar dat ga je volgens mij bij elke koptelefoon wel hebben.

Ik wou je niet per se in een richting sturen, ik kon gewoon je vragen mbt de QC35 wel beantwoorden.
Nee het voelt ook niet alsof je mij een richting in stuurt. Dat samendrukken en dat de kussens direct op mijn oren zitten is bij deze sennheisers wel het geval. Ik kan mij voorstellen dat dat er sneller voor zorgt dat mn oren warm voelen. Thx!

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Wil je bluetooth?

Ik heb ook de pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart), maar die warmen mijn oren binnen no time op. Dat komt door het feit dat ze on-ear zijn en de hoeveelheid druk die de koptelefoon uitoefent op je oren. Deze kan ik dan ook niet aanraden voor

Ik heb ook een Sennheiser HD598, vergelijkbaar met pricewatch: Sennheiser HD 599 (Ivoor). Deze is ontzettend prettig, zit over je oren en is behoorlijk licht. Mijn oren worden hier eigenlijk niet warm in, behalve bij een hoge buitentemperatuur (maar dat zal je altijd hebben). Degene die ik heb heeft een microfoon in de kabel, niet alle versies hebben dat. Het betreft ook de open-back versie.

Oordoppen zijn voor luisteren erg fijn, echter merk ik met in-ears een soort resonantie als ik zelf praat. Dat komt omdat je gehoorgang volledig wordt afgesloten. Dat kan nogal irritant zijn als je veel praat tijdens het bellen.

[Voor 12% gewijzigd door Tk55 op 11-06-2020 11:17]

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:19
Tk55 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:14:
Wil je bluetooth?

Ik heb ook de pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart), maar die warmen mijn oren binnen no time op. Dat komt door het feit dat ze on-ear zijn en de hoeveelheid druk die de koptelefoon uitoefent op je oren. Deze kan ik dan ook niet aanraden voor
In principe zijn deze niet on ear maar over ear. Net als die sennheisers. Maar dat kan aan het formaat van je oren liggen.

Beste kan TS gewoon een keer een mediamarkt o.i.d. inlopen en kijken wat lekker zit.

Koptelefoon zal over het algemeen beter geluid geven maar ook je oren sneller warm maken.

Dan heb je weer het verschil tussen dichte en open koptelefoon. Dicht geeft betere geluidsisolatie is word altijd gebruikt bij de ANC koptelefoons maar open word minder snel warm en geeft vaak beter geluid als je in een rustige ruimte zit.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True