2 staps authenticatie Apple ID

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansenpam
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 14:55
Goedendag,

Ik ben benieuwd of er iemand is die mij beter kan helpen dan Apple support.

Het probleem: ik krijg de twee-staps-authenticatie niet aan in mijn Apple ID. Of de optie komt niet te in beeld (iPhone) of de switch omzetten geeff een melding dat het niet werkt (iPad).

Reeds 3x contact gehad met Apple support, maar zelfs de ‘engineers’ konden het probleem niet oplossen.

Best frustrerend, want het is nodig voor een aantal zaken: oa wachtwoorden van de oude naar de nieuwe iPhone overzetten en AirPlay 2 activeren op de Apple TV.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Mijn dank zou groot zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 15:31
Heb je al geprobeerd om op een browser het te doen? ( om het daar in te schakelen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansenpam
Yes, werkt ook niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 15:31
En wat werkt er exact niet via de browser, mis je de optie krijg je een foutmelding etc etc? Want als het daar ook niet werkt ben je toch echt gebonden aan support van apple.

https://support.apple.com/nl-nl/HT205075

Hoewel de meeste iCloud-gebruikers nu twee-factor-authenticatie kunnen inschakelen, komen bepaalde accounttypen mogelijk naar goeddunken van Apple hiervoor nog niet in aanmerking

[ Voor 39% gewijzigd door corporalnl op 11-06-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55
Krijg je de melding niet? Want volgens mij was de hack dan dat je je OTP-code achter je wachtwoord moest zetten.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansenpam
corporalnl schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:48:
En wat werkt er exact niet via de browser, mis je de optie krijg je een foutmelding etc etc? Want als het daar ook niet werkt ben je toch echt gebonden aan support van apple.

https://support.apple.com/nl-nl/HT205075

Hoewel de meeste iCloud-gebruikers nu twee-factor-authenticatie kunnen inschakelen, komen bepaalde accounttypen mogelijk naar goeddunken van Apple hiervoor nog niet in aanmerking
Ik mis de optie inderdaad. Ik heb via de Apple support ook twee-staps verificatie proberen in te stellen, maar dit proces wordt nu voor de tweede keer voor een maand geblokkeerd (voor compleet onduidelijke redenen).

Straks was de boodschap van de Apple medewerker: we zien het probleem, maar we kunnen er niets aan doen. U zult moeten wachten en hopen dat het een keer werkt.

En wat ze precies met ‘goeddunken’ bedoelen kon hij me ook niet uitleggen.

Hier kan ik best chagrijnig van worden.

[ Voor 4% gewijzigd door jansenpam op 11-06-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansenpam
DiedX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:52:
Krijg je de melding niet? Want volgens mij was de hack dan dat je je OTP-code achter je wachtwoord moest zetten.
Bedankt voor je reactie, maar dit is iets te ingewikkeld voor me om direct te snappen. Welke hack? En wat is een OTP-code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:30
Heb je al wel een pincode op je apparaat staan?
Als deze er niet opstaat doet hij ook wel eens moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansenpam
m-tuning schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:05:
Heb je al wel een pincode op je apparaat staan?
Als deze er niet opstaat doet hij ook wel eens moeilijk
Ja, deze staat er ook op.
Pagina: 1