Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

AP/Router geeft VPN problemen

Pagina: 1
Acties:

• ominous
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-06 10:25
Hoi hoi,

Ik ben sinds het weekend in bezit van een AP van Unifi AP-AC Lite icm Asus RT-AC68u in Router modus.

Modem ziggo-> Asus Router ->AP Unifi
Beide zelfde SSID+wpa2

Het vreemde nu is als volgt:

Als ik met mijn werk laptop verbonden ben via VPN op de Router en ik loop naar boven waar de AP zich bevindt (of andersom), dan klapt mijn VPN eruit en kan ik niet verbinden. Alleen als ik de Router een reboot geef of een uur ongeveer wacht werkt het weer. Of als ik dan weer terug naar beneden loop. Bij het switchen behoud de laptop zijn IP adres.

Settings op Router aangepast: Roaming Assistant
Settings op AP aangepast : Enable Fast Roaming

Alle andere devices switches mooi over en hebben geen problemen.

Hoop dat dit verhaal beetje duidelijk is en iemand mij kan helpen hierbij _/-\o_

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:34

lier

MikroTik nerd

Staat je Ziggo modem in bridge? En staat WiFi hierop aan? Mogelijk heb je dubbele NAT (twee routers) wat het gedrag enigszins kan verklaren. Ook al zit je na roamen van Asus naar Unifi nog steeds op hetzelfde netwerk.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ominous
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-06 10:25
Thanks voor je reply.

Ziggo modem staat idd op Bridge en wifi is hierop uitgeschakeld.

DCHP op router is aan en op AP uit.

Heb clients waar het omgaat ook al een static IP gegeven, maar zonder resultaat

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True