Toon posts:

beginnend videoeditor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-03 19:07
Mijn vraag
ik wil de filmpjes die mijn zoontje maakt gaan editten voor youtube. Dus wat knippen plakken, maar ook wat effecten enz. Nu is de basis vanuit windows echt te weinig. maar volledig adobe pakket is weer te veel

Relevante software en hardware die ik gebruik
Magix gebruikt maar dat liep elke keer vast in de demo versie. Ook en opshot editor gebruikt. echter heel weinig effecten

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
veel zoeken op internet maar weinig goede bruikbare tips

Heeft iemand goede tips voor software die net als after effects of zo werkt

Alle reacties

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-04 13:49
Hitfilm Express zou je naar kunnen kijken. Die is gratis en behoorlijk uitgebreid.
Anders heb je ook pakketten zoals Vegas, die regelmatig goedkoop in Humble bundles voorbij komt.

EDIT:
Een tip om goede gratis software te vinden op Google is door "reddit" toe te voegen aan je zoektermen. Dan krijg je niet resultaten van bedrijven die het meest geld steken in marketing en stiekem niet gratis zijn, maar daadwerkelijk populaire en echt gratis software ;)

[Voor 43% gewijzigd door Flapperbol op 11-06-2020 10:19]

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

kdenlive is open source en lijkt wel op adobe premiére.

Mi 11T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• jaydenjarno
wow. wat snel die tips!! dank jullie wel. ik ga die zeker proberen!!!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:39
Ik lees even mee want ben zelf ook nog op zoek en heb ondertussen al heel wat geprobeerd. Ik zoek vooral een simpele interface, maar wel veel keuze uit filters en wat vooral belangrijk is dat het snel werkt op een pc/laptop die niet bijzonder snel is. Het volgende kan ik met je delen:

VideoPad: werkt intuitief, beetje oubollige interface, weinig/geen bruikbare filters, en wat standaard effecten. Groot nadeel is dat filmpjes uit je library pas inladen (in werkgeheugen?) wanneer je ze voor het eerst aanklikt. En dat duurt even dus dat frustreert. Is wel het programma dat ik nu meest gebruik.

Davinci Resolve: heel uitgebreid programma, wel gratis. Is mij te uitgebreid.

Filmora: werkt heel fijn en snel, groot aantal filters etc. Om alle filters en export et cetera volledig te benutten moet je (uiteraard) betalen en dat heb ik nog niet gedaan. Maakt bij mij grote kans op aanschaf.

Hitfilm Express: uitgebreid programma. In de gratis versie weinig/geen keuze uit filters dus om die uit te proberen moet je uitbreiden met pakketten.

Ik zal de overige voorstellen zoals kdenlive uit dit topic ook nog eens proberen.

Lastige aan die 'gratis' lijstjes op internet is vaak dat het om proefversies gaat, of bij export een heel groot logo in beeld krijgen. Wat @Flapperbol dus zegt, vooral van bedrijven die goed zijn in SEO.

[Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 11-06-2020 10:26]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• jaydenjarno
o die Filmora klinkt wel goed.
als het betaalbaar is vind ik het niet erg om te betalen. Maar adobe is gewoon veel te duur.

Davinci resolve ook geprobeerd, maar op de 1 of andere manier werkte die gewoon niet lekker.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 19:44
Ik gebruik nog de ouderwetse Windows Movie Maker. Knippen, plakken, basis-effecten, voor mij prima maar ik kan mij voorstellen dat het wat beperkt is.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03 10:46
Ik gebruik als amateur ook Filmora voor mijn vakantiefilmpjes! Werkt als een zonnetje en lekker intuitief.

Niks kan tippen aan Premiere Pro natuurlijk, maar voor je dat onder de knie hebt... dat gebruik ik alleen als ik verschillende bronnen van beeld en geluid moet laten gelijklopen. Heb via mijn werk een campuslicentie waar ik gebruik van kan maken :)

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

@Cheesy Dat is het mooie aan kdenlive, gewoon gratis en geen gedoe bij exporteren. Hitfilm express heeft dat nog wel her en der las ik.

Net zoals met photoshop gebruik ik gewoon gimp.
Flapperbol schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:14:
EDIT:
Een tip om goede gratis software te vinden op Google is door "reddit" toe te voegen aan je zoektermen. Dan krijg je niet resultaten van bedrijven die het meest geld steken in marketing en stiekem niet gratis zijn, maar daadwerkelijk populaire en echt gratis software ;)
Of https://alternativeto.net

[Voor 68% gewijzigd door Jivebunny op 11-06-2020 12:50. Reden: alternativeto toegevoegd]

Mi 11T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee